9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    G4

OPGELOST ClamAV terug

Na het installeren van Tiger(overigens zonder problemen verder) is er in mijn inlogscherm ClamAV terug van weggeweest. Vorig jaar ClamAV geinstalleerd maar omdat alles trager ging functioneren heb ik deze meteen weer verwijderd.

Nergens een bestand van clamav op mijn harde schijf terug te vinden, iemand enig idee?

http://forum.macosx.nl/album_page.php?pic_id=6419

Bijdrager
    gretver

geen oplossing, maar ik heb nadat ik Tiger heb geïnstalleerd over panther het zelfde probleem. Ik heb nooit clamav geinstallerd. Wel ooit virex. Mssn is dat het probleem?

Moderator
    Night

ClamAV zit ook in ‘CheckMail” van MacFan. Komt dit bekend voor?

Bijdrager
    JeePee

Heb je nu CheckMail in het verleden ge├»nstalleerd of ClamXav? Want dat je ClamAV ge├»nstalleerd had, kan ik me haast niet voorstellen, via de eerder genoemde programma’s wel.

Hoe heb je het indertijd verwijderd? Er komt via CheckMail een User bij (ClamAV), die meen ik over het algemeen onzichtbaar is (op mijn iMac is hij niet te zien). Het kan zijn dat je hem niet goed verwijderd hebt en dat je nu met Tiger (oftewel een nieuw systeem), doordat een bestandje wat ervoor zorgde dat die User niet zichtbaar was, nu niet meer in het systeem zit, die User nu weer ziet. Hij zat er dus gewoon nog steeds.

Trouwens het langzamer lopen van je Mac zal wel meevallen, want op het moment dat je je Mac niet scant met CheckMail of ClamXav, dan doet ClamAV helemaal niets.:roll: Dat zou dan je gevoel kunnen zijn, of gewoon toeval.:D Of je moet mapacties ingesteld hebben gehad en/of CheckMail gebruikt hebben voor je email. In het laatste geval, duurt het ophalen van je post ietsje langer vanwege het filteren op virussen en (mocht je dat hebben ingesteld) op spam.

En Gretver, hoe heet die user die jij erbij hebt dan, aangezien je nooit ClamAV hebt gebruikt?

Bijdrager
    gretver

Jeepee, Ik heb idd nooit clamav of checkmail ge├»nstalleerd. De user heet bij mij ook “clamav”. Bij systeemvoorkeuren-> accounts staat hij niet, maar bij fast user switchen en bij het inlogscherm wel. Vreemd…

Bijdrager
    JeePee

Dat is zeker vreemd…:o Ben jij de enige op je Mac? Heb je je Root geactiveerd wellicht? (dan zou het nog vreemd zijn…):? Daar zou toch enige logica achter moeten zitten, zou je denken…:| Weet je het zeker? Kan iemand anders het gedaan hebben? Lijkt me sterk dat McAfee stiekum gebruik maakt van OpenSource spullen…:P

Bijdrager
    gretver

root-user staat uit. Ik kan mij werkelijk niet heugen dat ik checkmail heb ge├»nstalleerd. Ik heb nog nooit een macfan gezien… Aan de andere kant installeer ik van alles, dus wellicht ooit een keer geprobeerd.

Bijdrager
    G4

Grandioos,

Met ‘Checkmail remover’ is de account ClamAV verdwenen. Niet alleen de account maar ook een aantal bevoegdsheids meldingen die tijdens ‘bevoegdheden herstellen’ het afgelopen jaar zichtbaar werden is opgelost.

MacFan doet en deed alsof ze met Checkmail het wiel hadden uitgevonden. Alleen maar last van het programma.

mijn dank is groot

Bijdrager
    JeePee
    ”G4″

Met ‘Checkmail remover’ is de account ClamAV verdwenen. Niet alleen de account maar ook een aantal bevoegdsheids meldingen die tijdens ‘bevoegdheden herstellen’ het afgelopen jaar zichtbaar werden is opgelost.

Blijkbaar dus niet goed verwijderd in het verleden.

MacFan doet en deed alsof ze met Checkmail het wiel hadden uitgevonden. Alleen maar last van het programma.

Bij mij draait het prima, geen enkel probleem ondervonden. Op mijn beide Macjes niet. Vooral handig dat het niet voortdurend vertraagd en dat het gratis is, ach ja, er blijft altijd nog wat te wensen. 8)

En Gretver, je kunt CheckMail ook van de site van MacFan downloaden, dus wellicht is het op die manier gegaan…:wink: Even die Remover eroverheen halen en kijken of het weg is.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.