7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

[OPGELOST] Canon DPP 2.2 probleem

Ik werk al jaren met Canon digitale camera’s en momenteel met een canon 30D. Voor de raw bewerking vertrouw ik na veel testen volledig op Canon DPP.

Nu heb ik een paar dagen geleden DPP 2.1 geupgrade naar DPP 2.2 en tot mijn verassing en teleurstelling geeft DPP 2.2 geen preview meer van mijn RAW files (CR2). Als ik de opdracht geef om ze te exporteren verwerkt DPP 2.2 ze wel netjes maar bijstellingen maken is er niet meer bij. Zodra ik een RAW file in het edit scherm open loopt DPP 2.2 vast!

Ik ben weer teruggegaan naar DPP 2.1 die feilloos werkt maar ik vroeg me wel af of er anderen zijn die hetzelfde hebben ervaren. Even voor alle volledigheid, ik heb DPP 2.2 getest op twee verschillende PPC mac’s en onder 10.4.7 en 10.4.8. Alleen de raw files van mijn 30D werken niet, de jpeg werken naar behoren.

Ik hoop dat iemand dit probleem wellicht ook is tegengekomen en heeft weten op te lossen en zo ja, dit even wil delen met in ieder geval mij.

Bijdrager
    iPro

Hier geen probleem. DPP 2.2.2 op iMac G5 10.4.8 zonder problemen met RAW files (en jpeg) van Canon 1Ds MII en 1D MII N.

Inactief
    Anoniem

Ipro, fijn dat je geen problemen kent. Maar het zijn ook andere camera’s. Ik gaf duidelijk aan dat alleen 30D bestanden niet werken. Zowel 300d als 5d raw bestanden werken hier namelijk ook in dpp 2.2.

Inactief
    Anoniem

DPP 2.2 vervolg…

Ok, ik ben nog wat meer gaan experimenteren met DPP 2.2. en er achter gekomen dat alles wel normaal werkt als ik de map van DPP 2.2. op het bureaublad zet. Dan worden de raw’s ineens wel getoond. Verplaats ik de map dan naar de programma map dan stop het weer. Ik snap echt niet wat er mis is. Vooral niet omdat DPP 2.1 wel gewoon werkt.

Wellicht werpt deze ‘noodoplossing’ wat licht op de zaak en kan iemand mij nu vertellen wat er aan de hand is…:-(

Inactief
    Anoniem

De aanhouder wint!

Ik kon het niet laten en heb nog een andere werkwijze gevolgd waarbij ik dpp volledig heb verwijderd en vanaf de originele disk geherinstalleerd. Daarna een upgrade gedaan en voila, alles werkt. Ik met er wel bij opmerken dat ik de map waar dpp eerst (met problemen) instond heb verwijder en een nieuwe aangemaakt. Voorheen stond dpp in de map ‘•fotografie’ maar ik heb dpp nu in een nieuwe map ‘fotografie’ gezet. Wellicht was de bullet ervoor het probleem. Ik weet het niet maar nu werkt alles weer. Alleen jammer dat ik de orde in mijn programma’s map een beetje kwijt ben door het verliezen van de bullet voor de verschillend mapnamen.

Tja, blijkbaar moet ik mij aanpassen aan de mac en/of de software:-(

Bijdrager
    iPro

Geweldig Joost. Goed gedaan. Moet toch een fijn gevoel geven.

Inactief
    Anoniem

Ipro,

Thanx. Naast een goed gevoel moet ik ook wel. Er zijn vrij veel bedrijven en individuen die mij inhuren om hun mac sores op te lossen en gelukkig lukt dat vrijwel altijd ook. De problemen die ik zelf tegenkom zijn meestal de excessen aangezien mij systeem behoorlijk clean is. Een probleem oplossen dat ik zelf tegenkom is dan ook daadwerkelijk een overwinning. Heerlijk alleen… het kost zo ontzettend veel tijd…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.