7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

[OPGELOST] Canon DPP 2.2 probleem

Ik werk al jaren met Canon digitale camera’s en momenteel met een canon 30D. Voor de raw bewerking vertrouw ik na veel testen volledig op Canon DPP.

Nu heb ik een paar dagen geleden DPP 2.1 geupgrade naar DPP 2.2 en tot mijn verassing en teleurstelling geeft DPP 2.2 geen preview meer van mijn RAW files (CR2). Als ik de opdracht geef om ze te exporteren verwerkt DPP 2.2 ze wel netjes maar bijstellingen maken is er niet meer bij. Zodra ik een RAW file in het edit scherm open loopt DPP 2.2 vast!

Ik ben weer teruggegaan naar DPP 2.1 die feilloos werkt maar ik vroeg me wel af of er anderen zijn die hetzelfde hebben ervaren. Even voor alle volledigheid, ik heb DPP 2.2 getest op twee verschillende PPC mac’s en onder 10.4.7 en 10.4.8. Alleen de raw files van mijn 30D werken niet, de jpeg werken naar behoren.

Ik hoop dat iemand dit probleem wellicht ook is tegengekomen en heeft weten op te lossen en zo ja, dit even wil delen met in ieder geval mij.

Bijdrager
    iPro

Hier geen probleem. DPP 2.2.2 op iMac G5 10.4.8 zonder problemen met RAW files (en jpeg) van Canon 1Ds MII en 1D MII N.

Inactief
    Anoniem

Ipro, fijn dat je geen problemen kent. Maar het zijn ook andere camera’s. Ik gaf duidelijk aan dat alleen 30D bestanden niet werken. Zowel 300d als 5d raw bestanden werken hier namelijk ook in dpp 2.2.

Inactief
    Anoniem

DPP 2.2 vervolg…

Ok, ik ben nog wat meer gaan experimenteren met DPP 2.2. en er achter gekomen dat alles wel normaal werkt als ik de map van DPP 2.2. op het bureaublad zet. Dan worden de raw’s ineens wel getoond. Verplaats ik de map dan naar de programma map dan stop het weer. Ik snap echt niet wat er mis is. Vooral niet omdat DPP 2.1 wel gewoon werkt.

Wellicht werpt deze ‘noodoplossing’ wat licht op de zaak en kan iemand mij nu vertellen wat er aan de hand is…:-(

Inactief
    Anoniem

De aanhouder wint!