11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    MCNONAMUS

[opgelost] Bewerking kan niet worden voltooid,.. in gebruik

Ik wor nie goed hier…

Ben de MBpro lekker aan het opschonen en schrijf daarbij diverse bestanden naar een externe opslag.
    In sommige gevallen gaat het om foto’s en (Zelf) gemaakte filmpjes en zijn de bestanden samen >2 GB.

Ik doe dat volgens de sleur – ende – pleur methode van Macmiep.

Om de haverklap krijg ik de melding: “de bewerking kan niet worden voltooid omdat het onderdeel in gebruik is” en dan stopt de bewerking, maar gaan ook de andere files weer terug.

Zo ben ik nu een mapje vakantie foto’s aan het overgooien waarbij de MBpro een uur nodig heeft.
    Halverwege krijg ik die melding weer en kan ik weer opnieuw beginnen :sealed:

Voorvertoning heb ik al uitgezet en mijn beperkte kennis kan werkelijk niets bedenken waardoor deze melding kan komen, ik kijk namelijk niet naar deze bestanden…

Wat doe ik fout??? Of hoe moet ik het wel doen??

Bijdrager
    eiko

als je opnieuw opstart wil hij weer leeg

Bijdrager
    SuperDriver

Je hebt hem al een keer opgestart? Staat alleen finder aan als je dat doet of heb je ook nog andere programma’s ingeschakeld zoals iPhoto?

Als ik dit probleem heb start ik hem opnieuw op dan weet je zeker dat alle programma’s goed afgesloten zijn en dan kopieren maar

Bijdrager
    MCNONAMUS

Tjonge, het was de oplossing!

Wil nu separaat van deze actie ook de thuismap kopieëren, maar daar krijg ik een soortgelijke melding echter dat ik alleen lees bevoegdheid heb.

(heb nog niet gezocht op google of forum)

Bijdrager
    SuperDriver

Waarom wil je je thuismap kopieren? backups maken kan heel makkelijk via time machine en ben je als administrator ingelogd?

Bijdrager
    MCNONAMUS

Ja, dat ben ik. Heb ook al een copy met Superduper gemaakt.

’t is even wat je gewend bent hè.

Bijdrager
    MCNONAMUS

Arggg heb nu een soortgelijk probleem met een map op de NAS:

”De bewerking kan niet worden voltooid, omdat het onderdeel ‘Resources’ in gebruik is.”

De map (met daarin het programma SimplyBurns) is dus niet weg te krijgen.
    MBpro opnieuw opgestart, geprobeerd met AppDelete, maar helaas.
    Ook door de inhoud van Content te kiezen kan ik het nog niet geheel wegkrijgen.

Probleem zit ‘m in de map resources en specifiek een onderdeel Norwegian Bokmål.lproj

Tips zijn zeer welkom!

Bijdrager
    Vinhelper

Dat lijkt me een taalbestandje, kun je proberen of je dat wel echt nodig hebt? Dus even ergens anders wegzetten (als je het wegkrijgt) en dan proberen die map te kopiëren.

Bijdrager
    MCNONAMUS

Ik heb niets ervan nodig, het is gewoon een los bestand dat op de NAS staat en weg kan.

Dat lukt dus niet.

Bijdrager
    MCNONAMUS

Niemand??

Het bestand is door SABNZBD+ naar de NAS geschreven, maar was niet compleet (FAILED_…).
    Vandaar dat het weg kan.

Heb er inmiddels een windows XP laptop bij gehad, kan het bestand uitkleden, maar het laatste gedeelte lukt niet.:(

Bijdrager
    MCNONAMUS

Dankzij de leverancier uit Arnhem probleem opgelost:

Op windows machine de netwerkverbinding weggegooid, NAS opnieuw opgestart.
    Weer geprobeerd en hopla bestandje weg!

Logisch is het niet, de windows machine staat zelden aan (dus uit:) ) en het rebooten had ik al eerder geprobeerd, maar de netwerkverbinding (op de MBpro) heb ik niet verwijderd, wellicht is dat voor diegenen met een soortgelijk probleem de oplossing.

Pfffffff.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.