13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    St. Mobbs

[opgelost] Beveiligde dmg branden

Ik heb met schijfhulpprogramma een schijfkopie aangemaakt. Ter grote van 4,7 GB. Bovendien opgegeven dat het een gecodeerde dmg moest zijn (128 bits) Dus als ik hem wil openen vraagt hij netjes om een wachtwoord. Nu wil ik deze dmg op een dvd branden. Finder zelf vertelt dat de dmg 4,38 GB groot is. (Ik heb er wat bestanden in gestopt.) Feitelijk zou hij dus met gemak op een dvd van 4,7 GB passen.

Maar met Finder branden wil niet. Die geeft aan dat het bestand te groot is voor de dvd. Toen maar met Schijfhulpprogramma geprobeerd. Daar lukte het wel. Alleen is het resultaat dat de inhoud van de dmg op de dvd wordt gebrand, terwijl ik de dmg zelf op de dvd wil hebben.

Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Of is het helemaal niet mogelijk?

Bij voorbaat dank.

Bijdrager
    Pieterr

Let op het verschil tussen echte GiB bytes en de GB’s die op de verpakking staan:
    [code:1:35c25bad37]Disk Type Data sectors bytes GB GiB
    DVD-R (SL) 2,298,496 4,707,319,808 4.7 4.384
    DVD+R (SL) 2,295,104 4,700,372,992 4.7 4.378
    DVD-R DL 4,171,712 8,543,666,176 8.5 7.957
    DVD+R DL 4,173,824 8,547,991,552 8.5 7.961[/code:1:35c25bad37]

Meer dan 4.38 GiB krijg je dus niet op een single-layer DVD.

Bijdrager
    St. Mobbs

Het is een DVD+RW. En de dmg is 4,38 GB, oftewel 4 700 106 752 bytes groot. Zou net moeten passen…

Bijdrager
    Pieterr

Kun je er niet een paar kleine bestanden uitknikkeren?

Bijdrager
    St. Mobbs

Een dmg werkt niet dat je wat bestanden eruit knikkert. Zelf een lege dmg is zo groot. Hij reserveert die ruimte gewoon.

EDIT:

”Wikipedia”

which comes to 4700372992 bytes

en

”Wikipedia”

or 4.377563476 binary gigabytes

Gaat dus niet lukken.

Bijdrager
    Pieterr

Dan ben je iets te scherp tegen de wind in gezeild ben ik bang. Misschien een .dmg aanmaken die net ietsje kleiner is?

Bijdrager
    St. Mobbs

Je hebt gelijk. het gaat niet lukken.

Ik ga een aangepaste dmg maken.

Hartelijk dank voor de hulp.:D
    Dit is al voor de tweede keer trouwens. :P

Bijdrager
    St. Mobbs

Dit zijn trouwens de opties waaruit je kunt kiezen.

Ik had eerst gewoon voor de optie “4,7 GB (dvd-r/dvd-ram)” gekozen. Dat zal nu aangepast worden.
    Het valt mij nu pas op dat er bij de optie 4,7 GB (dvd-r/dvd-ram) geen dvd+r,,,, staat.

Moet ik trouwens nog voor een andere volumestructuur kiezen dan HFS journaled?

Bijdrager
    Pieterr

HFS+ (Journaled) lijkt me prima, hoewel Journaling voor een .dmg die je gaat branden waarschijnlijk niet echt nodig is.

Als het allemaal niet lukt om een aangepaste grootte te maken zou je nog kunnen overwegen om handmatig een .dmg aan te maken met hdiutil.

Bijdrager
    St. Mobbs

Schijfhulpprogramma is nu bezig een dmg aan het aanmaken met aangepaste grote. Ik hoop dat het gaat lukken.

Edit: Finder is hem nu aan het branden. En hij heeft geen errors gegeven.

Pieterr, nogmaals hartelijk dank.

Bijdrager
    AppleTim

als je de dmg wilt branden, en niet de inhoud, waarom maak je dan niet een dmg met DIE dmg erin, dan gebruik je schijfhulpprogramma om de eerste dmg te branden…

Bijdrager
    St. Mobbs
    ”AppleTim”

als je de dmg wilt branden, en niet de inhoud, waarom maak je dan niet een dmg met DIE dmg erin, dan gebruik je schijfhulpprogramma om de eerste dmg te branden…

Als goed had gelezen, dan was het probleem dat de dmg te groot voor de dvd was. En daardoor gaf Finder een error.
    Nu maak ik een aangepaste dmg, en het probleem is opgelost. Ik kan gewoon weer met Finder branden.

En op de manier die jij voorstelde zou het ook niet gegaan zijn. Want het probleem dat de dmg te groot was, dat blijft.

Bijdrager
    macpro

Je moet ook nog rekening houden met ruimte voor de directorystructuur en andere administratie van je schijf. Dat gaat ook nog eens van die netto 4,38 Gb af. Dat is de reden waarom jouw DMG net niet past.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.