3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    drNiels

[opgelost] Bestandsdeling probleem

Ik heb een probleem met de bestandsdeling. Mijn mac is met 2 andere macs en wat printers op een eigen netwerk gekoppeld aan een exchange server. Wanneer ik bestanden wil delen, geeft mijn mac elke keer i.p.v. een IP nummer het (afp) adres weer van één van de vele gebruikers die ook aan de exchange server hangen. Heeft iemand enig idee waar dit probleem aan kan liggen? De andere macs in het netwerk hebben dit probleem niet en zien mij wel maar komen er niet in, maar onderling wel. Dus er zit iets niet goed op die van mij.

Ook wanneer ik bijvoorbeeld de webserver aanvink krijg ik een zelfde foutief adres. En wanneer ik met het netwerkhulpprogramma een lookup doe op mijn eigen IP adres, krijg ik een lijst met hostnamen die ik steeds als foute adres krijg.

Ik heb al flink wat gegoogled maar kom er niet uit.

alvast bedankt voor de hulp.

Inmiddels heb ik het probleem gevonden en opgelost.

Bijdrager
    Ross

ja wat hebben wij hier nou aan. zet de oplossing er dan ook bij, zodat iemand anders er ook wat aan heeft!

Bijdrager
    drNiels

Sorry, voor diegene die het willen weten:

Het was een zootje op de exchange server, hetzelfde IP adres werd toegekend aan meerdere gebruikers.
    Hierdoor koos de Mac steeds een andere gebruiker behalve mijn eigen account.

Nieuw IP adres aangemaakt en opgelost.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.