5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Hansvanbeej

(opgelost!) beamer als 2e scherm op een g5 powermac

Hallo,

Bij mij in de zaak heb ik een g5 staan met een 20 inch monitor, via een adc naar vga verloopje heb ik daar 2 beamers (800 x 600) op aangesloten waar ik foto’s op wil beamen in een slideshow met iphoto. Nu is het zo dat het 20 inch scherm in principe het hoofdscherm is met de menubalk en het dock, je kunt het iphoto-schermpje in het 800x 600 beamer gedeelte slepen (vergroot bureaublad), maar als je dan wilt slideshowen gaat ie dat doen op de 20 inch terwijl ik het juist op die beamers wil hebben. Nu kan je de beamer bombarderen tot hoofdscherm (met menu) om het te laten lukken maar dat wil ik niet op die manier.

DVD speler kan wel wat ik wil… Daar kan je een DVDtje laten spelen het dan in het externe scherm slepen en dan naar fullscreen gaan, en ondertussen verder werken op je 20 inch.

Is er niet een tooltje of iets dergelijks wat mogelijk maakt dat ik instel dat een slideshow op de 2e monitor afspeelt?

Iemand een idee?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Bijdrager
    astroboy

Ik zit ook met hetzelfde probleem, maar dan met VLC. Wilt niet fullscreen op externe monitor/beamer, maar doet dat op je ‘eerste’ monitor.
    Ik zou het ook graag willen weten.

Bijdrager
    duder

In je monitor preferences (bij “arrangement”) kun je je dock verslepen naar je externe monior, hij wordt hiermee het eerste scherm. :apple:

In VLC kun je toch keihard zeggen op welke monitor hij het moet laten zien??

OEPS: Het is niet de dock maar dat ding dat bovenin je scherm zit!! Ook kun je je schermen omdraaien, zodat je zelf kunt kiezen hoe je je schermen opstelt! Die arrangement rules!

Bijdrager
    zabbadak

Vreemd, bij mij werkt het wel op de door jouw omschreven manier, ik sleep het iPhoto venster naar het tweede scherm (mijn televisietoestel) en de diavoorstelling wordt keurig beeldvullend daarop afgespeeld. Ik gebruik iPhoto 5.02.

Met vlc kan het overigens ook, als je in het menu Video / Video apparaat je tweede scherm kiest.

Bijdrager
    Hansvanbeej

Bedankt!
    De truc voor mij was even de 5.02 update eroverheen te gooien, nu werkt het!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.