5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    MacJac

[opgelost] Apple TV reageert niet op de remote

Hallo,

Ik heb al ruim een jaar een Apple TV, die naar volle tevredenheid werkt.
    Echter sinds gisteren heb ik een probleem.
    Mijn Apple TV reageert niet meer op de remote. Het ledje ligt wel oranje op als ik op de remote klik.
    Naar mijn idee is de batterij van remote dus niet leeg. Ik heb overigens twee remotes, maar bij geen van beide krijg ik een reactie.
    Het lijkt wel of de remote opnieuw gekoppeld dient te worden.

Heeft iemand enig idee hoe dit kan, zonder de remote te gebruiken?
    Is het mogelijk om de Apple TV te resetten, zodat hij de remote weer ziet?

Alvast bedankt.

MacJac

Bijdrager
    MacJac

Met wat googlen heb ik het probleem zelf op gelost.
    Houd de rewind- en de menuknop, gelijktijdig in gedrukt, gedurende een periode van 6 seconden.
    Daarna was mijn remote weer gekoppeld.

Groetjes

MacJac

Bijdrager
    Pieterr

Misschien heb je hier iets aan:

How do I know if my Apple TV is receiving signals from my Apple remote? The status light on your Apple TV should flash every time you press a remote button. If the AppleTV flashes amber, you’re using an unpaired remote.

Can I pair my Apple remote with my Apple TV?
    Yes. Choose Settings -> Pair Remote Control. Alternatively, press and hold Menu and Next/Fast-forward for 5-10 seconds to pair your remote to your AppleTV. When paired, AppleTV displays a chainlink logo above the picture of the remote in the settings menu. To unpair the remote, use any Apple remote, aim it at your AppleTV and press and hold Menu and Previous/Rewind for 5-10 seconds, or select Settings -> Unpair Remote on the Apple TV.

EDIT: je was me voor!:-)

Bijdrager
    1984

Maar hoe ontkoppel je hem nu ook al weer…..?

Bijdrager
    MacJac

Volgens mij moet je dat inderdaad op die manier doen.

Ik heb van morgen een extra remote toegevoegd en ze werken beide.

Ook heb ik een extra afstandsbediening toegevoegd. Ik heb een afstandsbediening waarmee je een satalietschotel kunt aansturen. Met behulp van de Apple TV heb ik deze ingesteld als remote voor de Apple TV. Je kunt dan zelf je knoppen kiezen. Met drie remotes kan ik er altijd wel een vinden.

Succes,

MacJac

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.