13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Undaunted

[opgelost] Apple monitor past niet op nieuwe Mac, wat nu?

Ik zit met een probleem. Zojuist is m’n nieuwe Mac Pro binnengekomen, prachtig natuurlijk, maar nou blijkt er geen “oude DVI 30pins connector meer aan te zitten”. Ik heb nog een monitor van de generatie G5, en deze past niet in de 24pins poorten die op de nieuwe Mac zitten.

Ik heb het internet al afgespeurd naar een converter kabel, maar die dingen lijken niet te bestaan. Is deze conversie niet met een kabel te verwezenlijken??? Ik zou er toch goed van balen nog 600 euro extra te investeren, die Mac Pro was al duur zat :S

Bijdrager
    carpebios

Waarom 600 euro investeren.
    Je hebt al platte schermen van een 100 euro.

Bijdrager
    R-Flow
    ”carpebios”

Je hebt al platte schermen van een 100 euro.

Je hebt ook computers voor €250, dat wil alleen niet automatisch zeggen dat die ook daadwerkelijk voldoen.

Bijdrager
    kpr
    Bijdrager
    Undaunted

@carpebios
    Een platscherm van €100 kan onmogelijk concurreren met een Apple Studio Monitor.

@.RR

@kpr
    thanks, dat is precies wat ik zoek!! IK wist alleen niet dat die dingen “ADC” connectors heten. Ik noemde het onterecht een DVI 30pins.

Bedankt!! €100 euro dus, nog wel een uitgave, maar in ieder geval heel wat goedkoper dan een nieuwe monitor.

Bijdrager
    Mono1

Nu je weet hoe die heet, zou ik nog even rondkijken of het niet wat goedkoper kan, zoals hier:
    http://www.prowarehouse.nl/partners/index.php?main_page=product_info&products_id=87
    Scheelt toch weer €10.-

Bijdrager
    Gijs Raggers

Hoe heb je die ADC monitor dan op je G5 aangesloten?! Die heeft toch ook alleen maar DVI?!

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”gijsraggers”

Hoe heb je die ADC monitor dan op je G5 aangesloten?! Die heeft toch ook alleen maar DVI?!

Hier op werk ook 2 G5’s met een ADC hoor…

Bijdrager
    Undaunted

Bedankt voor jullie input. Ik ga toch investeren in een tweede monitor. Goed excuus om nu met 2 monitors te werken, door een Cinema Display 20″ aan te schaffen. Ik wil m’n sample libraries draaien op twee computers (G5 en Mac Pro) en kan dan gewoon de oude monitor aan de G5 laten. Zie ik steeds gelijktijdig wat er op beide computers gebeurd, eigenlijk wel heel ideaal!

Bijdrager
    MacBooky

Altijd fijn als het probleem een oplossing blijkt :D

Bijdrager
    Undaunted

haha, mooi gezegd:D

Bijdrager
    anderie

onderschrift nog ff updaten,, mac pro moet er nog bij.

Bijdrager
    Undaunted

Komt voor elkaar. Heerlijke monitor dit!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.