19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    St. Mobbs

[Opgelost] “Anoniem” domeinnaam registreren

Even kort de situatie uiteenzetten.

Ik wil graag een domeinnaam registreren. Nu is dat op zich geen probleem, alleen heeft het één minder fijne bijkomstigheid. Dat alle mensen via de whois-informatie erachter kunnen komen wie jij bent. Inclusief adres en telefoonnummer. Kijk maar naar onemorething.nl.

Is er een mogelijkheid dat de informatie bij whois leeg blijft, anoniem of totaal verkeerd/anders is?

Mijn dank voor de eventuele oplossingen.

PS: het is voor een keurige site.

Bijdrager
    Svenv

Met ID Protect kun je je persoonlijke informatie afschermen in de WHOIS database. Het is beschikbaar voor de volgende extensies: .com, .net, .org, .biz en .info.

Bijdrager
    Koetjesreep
    Bijdrager
    St. Mobbs

Ik geloof dat Koetjesreep en Svenitos hetzelfde aandragen. Daarvoor mijn hartelijk dank.

Als ik het goed begrijp is zoiets niet voor een .nl-domein.

Bijdrager
    sypie

Ga je ook mensen een vakantiewoning in Spanje aanbieden die niet bestaat of al verhuurd is?

Een Whois maakt je website een stuk betrouwbaarder als je spullen gaat verkopen. Als je het namens een bedrijf doet dan is het handig dat je ook de website op naam van het bedrijf doet. Wel zo netjes.

Bijdrager
    Koetjesreep

Gevonden voor .nl domijnen.

Hier

Kost je 0.95 cent per maand.

Bijdrager
    St. Mobbs
    ”sypie”

Ga je ook mensen een vakantiewoning in Spanje aanbieden die niet bestaat of al verhuurd is?

Een Whois maakt je website een stuk betrouwbaarder als je spullen gaat verkopen. Als je het namens een bedrijf doet dan is het handig dat je ook de website op naam van het bedrijf doet. Wel zo netjes.

Ik geef juist aan dat het een keurige site wordt. Ik zal je het vast vertellen: het wordt een site over mijn nickname.

@ Koetjesreep: geweldig, mijn dank is groot. :lol: :lol:

Bijdrager
    Svenv
    ”Koetjesreep”

Hier

Deze “service” geeft elke provider wel (gratis). De domeinnaam staat dan gewoon geregistreerd op naam van de provider i.p.v. de klant. Dat brengt moeilijkheden met zich mee wanneer de klant zijn domeinnaam dan wenst te verhuizen, vooral als het een .nl domeinnaam betreft (dan dien je een formulier in te vullen om de domeinnaamhouder te wijzigen).

Bijdrager
    Hailstorm
    ”S.

Ik geef juist aan dat het een keurige site wordt. Ik zal je het vast vertellen: het wordt een site over mijn nickname.

Als je om 18:00 uur http://www.smobbs.nl nog niet hebt geregistreerd mag je deze van me overkopen voor 10.000 euro.

OT: Veel providers bieden de mogelijkheid om je domeinnaam te registreren met NAW van de provider. Jij blijft eigenaar, de adresgegevens van je provider verschijnen in de whois.

Bijdrager
    rednas

Hoi,

Wij bieden dit ook aan, geheel kosteloos.

Groet,
    Sander.

Bijdrager
    diotav

Ik verwacht nu wel een extreem bijzondere website.

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”Svenitos”
    ”Koetjesreep”

Hier

Deze “service” geeft elke provider wel (gratis). De domeinnaam staat dan gewoon geregistreerd op naam van de provider i.p.v. de klant. Dat brengt moeilijkheden met zich mee wanneer de klant zijn domeinnaam dan wenst te verhuizen, vooral als het een .nl domeinnaam betreft (dan dien je een formulier in te vullen om de domeinnaamhouder te wijzigen).

Dit. Bijna elke provider kan je deze dienst leveren (in mijn verleden TransIP niet, maar Hosting.nl wel), maar het brengt wel -wat- moeite met zich mee als je naar een andere DNS provider wilt.

Bijdrager
    kick-it

Als je bij one.com een domein registreerd, komt deze op de naam van one te staan.

Bijdrager
    St. Mobbs

Goed, het wordt tijd om eens een sluitend antwoord voor dit draadje te maken.

De tips die werden gegeven hebben mij werkelijk geholpen. Daarvoor mijn hartelijk dank.

“Anoniem” een domeinnaam claimen (geen gegevens in de whois) is aan de ene kant redelijk omslachtig, en aan de andere kant heel makkelijk. De officiële weg is door middel van opt-out verzoek bij de SIDN. Kost je wat formulierwerk en een enorme kans dat je verzoek wordt afgewezen.

Veel van de providers/domeinnaam-registratiebureau’s/hostingbedrijven geven geen mogenlijkheid. Je kunt vervolgens verdwalen in allerlei, soms schimmige, bedrijfjes die die optie wel aanbieden. Ik heb uiteindelijk gekozen voor domeinbalie.nl. Het ging heel makkelijk, kwestie van een vakje aanvinken, en binnen een paar uur was de domeinnaam geregeld.

Ik heb gekozen voor een .nl-domein. Voor een .com-domein moet je inderdaad kijken naar ID Protect, WhoisGuard of iets dergelijks.

PS: one.com bied geen optie aan om anoniem je domeinnaam te registreren.

Bijdrager
    ieperlingetje
    ”S.

PS: one.com bied geen optie aan om anoniem je domeinnaam te registreren.

bij one.com worden zij als eigenaar ingevult van het domein, redelijk anoniem dus.

Bijdrager
    St. Mobbs

Ik heb ze het zelf gevraagd, en toen was het antwoord negatief.

Dus ik heb het naar mijn beste weten daar neergezet. Bovendien staat het ook in hun privacy beleid: http://www.one.com/nl/info/privacy-beleid

Bijdrager
    ieperlingetje

raar, mijn domein is geregistreerd bij one.com, en als ik de whois opvraag, staan de gegevens van one.com ingevult bij eigenaar.

Bijdrager
    Rub3n

@S. Mobbs: je kunt zo een domein via mij registreren. Komt tie op naam van Webstylerz te staan.

Bijdrager
    St. Mobbs

@ Rub3n

Hartelijk dank voor het aanbod. :lol: Het ‘probleem’ alleen is dat de aanvraag gisteren al gedaan is en verwerkt. Dus het is niet meer nodig. Maar voor de mogelijke volgende keer zal ik jouw in overweging nemen.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.