30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)
  • Q:
    Bijdrager
    KarelWillem

[!Opgelost!] Airport signaal valt weg

Ik heb sinds een maand of zo ruzie met mijn Airport.

Het signaal van het (witte) basisstation valt bij tijd en wijle helemaal weg.
    Heb ik normaal vier streepjes (=maximaal), dan is er opeens helemaal geen signaal meer.

Ik heb al gezocht naar andere meeliftende netwerken (met MacStumbler), maar niets gevonden.
    Soms gaat het twee dagen helemaal goed, en dan opeens is elke minuut het signaal weer weg.

Ik heb het basisstation al een andere plek gegeven (een verdieping hoger) maar dat mag ook niet baten.

Wat doe ik hier aan? Ik wordt een beetje moedeloos.
    Tijdens het typen van dit bericht valt het signaal bijvoorbeeld ook weer helemaal weg.

Bijdrager
    Cyberwolf
    ”KarelWillem”

Ik heb het basisstation al een andere plek gegeven (een verdieping hoger) maar dat mag ook niet baten.

Heb je je BS al eens op een ander kanaal gezet??? Bij een kennis van mij heeft dat geholpen, het kan zijn dat je een paar kanalen moet proberen, wie weet helpt het.

Cyberwolf

Bijdrager
    Jello

er zijn 5 streepjes (het onderste bolltje telt mee) .
    meestal zit ik op 5-4 streepjes .
    maar het gebeurd af en toe dat er enkel het onderste bolletje is…
    maar dan kan ik nog surfen, en na enkele seconden is het weer maximaal tot 4 streepkes.
    Ik verlies niet het internet, dus ik ga van de kanalen even van blijven …

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Cyberwolf”

Heb je je BS al eens op een ander kanaal gezet??? Bij een kennis van mij heeft dat geholpen, het kan zijn dat je een paar kanalen moet proberen, wie weet helpt het.

Cyberwolf

Hoe zet je zo’n ding op een ander kanaal dan?

Bijdrager
    Jello

inloggen op de airport (ip van airport inikken in browser en w8woord geven) en zoeken naar channel. of, maar dat weet ik niet zeker, in de map programma’s en dan hulpprogramma’s en dan airportstation.
    ik heb een router die draadloos werkt (wireless) en via een airport kaart zit ik online, als ik de channel wil wijzigen moet ik gaan naar “http://192.169.0.1” en inloggen en dan bij wireless.

Veel succes

Bijdrager
    hansenonline

handleing van airport geeft aan: bepaalde 2,4g-hz draadloze telefoons kunnen storingen veroorzaken in het netwerk. wijzig het kanaal dat het basisstation gebruikt in het tabblad ‘airport’ van ‘airporthulpprogramma’.

daan.

Bijdrager
    Jello

hansenonline, ik geef je compleet gelijk,
    alleen kon ik het zo nie uitleggen omdat het programma bij mij geen basestation vind, …

Bijdrager
    martijnvandijk

Het base station verticaal plaatsen. Dat wil ook vaak goed helpen. Dus op een of andere manier aan de muur hangen ofzo. Deed wonderen bij mij

Bijdrager
    KarelWillem

Mijn Airpoirtstation hing al min of meer verticaal. En heeft maanden probleemloos gefunctioneerd.

Vervelende bijkomstigheid is dat ik met het Airport-hulpprogramma niet in het basestation kan komen.

Er wordt geen Airport gevonden. Er valt dus ook niet zoveel te configureren.
    Ook na resetten van het station is de situatie niet anders.

Misschien moet ik maar eens over op het Airport Expres station dat ik al in huis heb, maar nog niet in gebruik?

Bijdrager
    hansenonline

ook niet via een utp verbinding? of kan dat alleen met een extreme?

daan.

Bijdrager
    Jello
    ”KarelWillem”

Er wordt geen Airport gevonden. Er valt dus ook niet zoveel te configureren.
    Ook na resetten van het station is de situatie niet anders.

Weet je het IP adres van het basestation ?
    ga dan op een andere pc die verbinding heeft met het basestation, of sluit uw Mac via een kabel (UTP) aan op het basestation,
    typ dan het ip adres in uw browser.
    geef het W8woord en gebruikersnaam`
    en, stel daar het channel in…
    en?

Bijdrager
    KarelWillem

Als ik verbinding heb en het ip-adres ingeef in de browser krijg ik dit:

‘Alles Werkt! De Apache Web Server is geinstalleerd op deze Web Site.’

Mooi! Daar heb ik wat aan…

Bijdrager
    Jello

mmmm, normaal zou je je dan moeten inloggen, …
    maar ik heb een idéé.
    Toen da airport programma zei : geen basestation gevonden, had je dan verbinding?
    Dus ik zeg je, steek de kabel van je pc na de basestation, en start da program opnieuw op …

Bijdrager
    KarelWillem

Ja. Ik had verbinding toen ik dat deed.

Maar ja. Ik zal rechtstreeks ook nog eens proberen.
    Het moet toch mogelijk zijn om in te loggen zou je zeggen.

Bijdrager
    Jello

idd, normaal moet je kunnen inloggen, ben je ook wel zeker dat je het juiste IP-adres hebt ingetypt?
    want uw basestation is toch geen ‘Apache Web Server’, of heb ik het deze keer mis ?

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb het IP-adres gebruikt wat staat onder:

Systeemvoorkeuren
    Netwerk
    TCP/IP
    IP-adres

Bijdrager
    macpro

@Jello: Een Airport Base Station van Apple kun je niet via een browser configureren. Dat kan alleen met het Airport Hulpprogramma.

Bijdrager
    KarelWillem

Dat vermoeden had ik al. :wink:

Bijdrager
    Jello
    ”macpro”

@Jello: Een Airport Base Station van Apple kun je niet via een browser configureren. Dat kan alleen met het Airport Hulpprogramma.

,
    mmmmm, wist ik niet, ik heb een wireless router, en, die moet ik via het ip-adres instellen,
    zo log ik in.
    ik dacht dat het met een basestation, wat hetzelfde is dan een router.
    en, om via da programma te doen, had ik toch al gezegd, niet?
    Mijn excuces, ik ben ma 15 jaar, ik zit vollop in de leer …

Bijdrager
    araminta
    ”KarelWillem”

Ik heb het IP-adres gebruikt wat staat onder:

Systeemvoorkeuren
    Netwerk
    TCP/IP
    IP-adres

Dat is het IP-adres van je computer. Daar draait kennelijk de web server.:)

Wat is je IP? 10.0.1.2? Probeer dan 10.0.1.1 maar eens (en niet in je web browser, maar in je airport tool).

Bijdrager
    Jello

kijk eens enkele regeltjes lager dan je IP adres, daar moet normaal ook staan “router” , niet ?

Bijdrager
    KarelWillem

….kan de configuratie van het Airport Basestation niet lezen…

Of iets van die strekking.

Kortom: wat ik ook doe, dat ding wil niet tevoorschijn komen.

Bijdrager
    Jello

staat er nergens in de handleiding hou je IN de basestation geraakt?

Bijdrager
    Macosx

RESETTEN is denk ik een optie.
    Achterin zit een klein gaatje dat met een paperclip indrukken en dat wel zo,n 20 tot 30 seconden volhouden als het in een keer niet werkt gewoon nog een paar maal doen (althans dat is mijn ervaring)

:finderoud:

Bijdrager
    hansenonline
    ”KarelWillem”

….kan de configuratie van het Airport Basestation niet lezen…

Of iets van die strekking.

Kortom: wat ik ook doe, dat ding wil niet tevoorschijn komen.

is dit ook de melding als je met een utp kabel probeerd de airport te benaderen?
    idd is resetten een optie, maar als je ook nog een ongebruikte airport extreme hebt liggen zou ik die gaan gebruiken. heb je ook een printserver erbij.

daan.

Bijdrager
    Jello

ressetten , mmm, mss
    maar als je de instellingen nie kan wijzigen, en ge zet alles weer op standaart,
    kan je ze nie veranderen? of niet?
    of denk je dat je door een resset weer toegang zal hebben ?

Bijdrager
    Macosx

Ja door een reset kan je er weer in. Ik kon er ook niet meer en door de reset kon dat weer 8)

Ik heb dat meerdere malen gedaan.

Nu kom er toch niet in dus wat heb je te verliezen ???

Bijdrager
    Jello

wat je te verliezen hebt, …
    nie veel hé,
    als je er na inkan, juist de instellingen goe zetten,
    channel eens verzette, e voila

Bijdrager
    Macosx

Zoals ik al zei NIETS, onder het mom van baat het niet dan schaad het niet toch ? 8)

Bijdrager
    ollebolle

Ressetten en via een kabel connecteren aan het AEBS,
    en dan nog eens proberen met de assistent. probeer eens anders met de admin utility

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 41)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.