4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Mister Blobby

[Opgelost] Airport express instellen lukt niet, onverwachte

Jongens en meiden,

Ik ben hier bezig een zojuist gekochte airport express aan de praat te krijgen en het lukt me niet.

Ik loop vast -denk ik- op de instellingen van de firewall die niet juist zijn. iTunes ziet wel een airport express maar geeft onverwachte fout -15000 terug bij het aankoppelen. Ik weet niet hoe ik de firewall het moet uitleggen en ik weet niet wat ik de firewall moet uitleggen.

Bij het uitzetten van de firewall doet airport express het overigens prima.

Bijdrager
    Yaris

Zie http://discussions.apple.com/thread.jspa?messageID=8763905

iTunes (and AirFoil) had trouble sending audio to my AirPort Express, which was wirelessly connected to an existing wireless network powered by a U.S. Robotics Wireless MAXg Router (USR5461), even though they could find the AirPort Express (got error message -15000).

I opened up ports 5000, 6000 and 6001 in the firewall of my U.S. Robotics router, using port triggering, and now it works like a charm.

Bijdrager
    Mister Blobby

Bedankt Yaris,

Maar hoe leg ik de firewall van macosx uit dat hij die poorten dient door te laten? Immers: als ik de firewall van macosx uitzet, doet de airport express het prima.

De firewall in osx is applicatiegestuurd. Ik weet niet hoe ik poorten moet opzetten.

Bijdrager
    Mister Blobby

Het is opgelost.

de Firewall staat op ‘Stel toegang in voor specifieke voorzieningen en programma’s’
    Het programma iTunes is toegevoegd aan de lijst van programma’s.

Dit heb ik al eerder gedaan maar nu pas werkt het.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.