6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Barney1985

[opgelost] 6x Swapfile op mijn HD

Misschien een hele domme vraag, maar is het normaal dat ik 6x een swapfile heb, waarvan er drie 1 GB zijn?
    In totaal ben ik 4 GB kwijt aan swapfiles !

Gevonden met Disk Inventory X. Op het screenshot het donkerrode vlak.

http://flickr.com/photos/arnovos/3084755507/

Systeem: MacBook (early 2007) 80 GB HD, 1GB, Intel Core 2 Duo 2 Ghz, OS X 10.4

Bijdrager
    sypie

Doe eens een herstart en kijk dan nog eens?

Bijdrager
    Pieterr

Hoi Arno, start je Mac eens opnieuw op, en kijk dan of je ze nog alle 6 hebt. (Waarschijnlijk niet).

EDIT: sypie was me voor:-)

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik zou mij maar geen zorgen maken over het aantal swap files en de (totale) grootte.
    Mac OS-X maakt ze aan naargelang ze nodig zijn en beheert ze op een dusdanige manier zodat er een goede balans is tussen de vrije disk ruimte, je RAM en de geopende programma’s en documenten.
    Elke keer dat je opstart worden ze leeg gehaald, en volgens (maar ik kan dat niet bevestigen) een post bij Yahoo Answers zou er als je eerst 1 keer opstart in save mode (shift ingedrukt houden) en vervolgens shutdown gevolgd door een normale start nog meer worden gewist.

In ieder geval is het zo dat hoe meer vrije disk ruimte je hebt, hoe groter de swap files kunnen zijn.
    En staar je niet blind op de grootte, want een swap file van bvb 1GB is “allocated space” en wordt bvb maar voor de helft echt gevuld met data. Als er meer nodig is wordt de file pas groter (re-allocated)

Bijdrager
    Barney1985

Sypie, Pieterr en Hendrik bedankt voor snelle reacties. Mijn 6 swap files idd verdwenen na de herstart !

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Dat is dus op elke Mac zo he?
    En ze komen vanzelf weer terug als je bvb niet zo gek veel RAM hebt en een hoop programma’s en documenten open hebt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.