6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Bockaert Rudy

opgelet met Movie Cube V800H van Emtec

Ik heb een Emtec Movie Cube V800 H 1Tb gekocht en terug naar de winkel gebracht om te laten krediteren.
    Ik had hem gekocht om mijn films rechtstreeks op een HDTV te kunnen bekijken zonder tussenkomst van een computer, maar dat viel tegen.
    Al mijn Videofilms 600 GB zijn op een Mac met Final Cut Pro gemaakt en bewaard in .mov extensie.
    Op de doos van de Movie Cube van Emtec staat dat hij .mov bestanden kan lezen hetgeen absoluut niet waar is.
    Ook een diashow van de Mac kan hij niet aan want die is ook in .mov
    Fotos in Jpeg via de Movie Cube zijn zeer mooi op een HDTV alleen moet ge foto per foto bekijken
    Er zit geen functie voor een diashow in het systeem.
    Gans de programmatie doe mij denken aan het dos tijdperk en is niet modern genoeg.
    Niet kopen dus

Bijdrager
    macoky

gaat het in jou geval wel om een h.264 mov ? Op de website van etmec staat dat deze alleen mov ( h.264) bestanden ondersteund.

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, pas op voordat je een fabrikant gaat ‘beschuldigen’ van allerlei onwaarheden.

Binnen de diverse video-formaten zijn er erg veel varianten.
    En vaak is het zo dat alleen bepaalde versies daarvan ondersteund worden.

In dit geval is dat ook duidelijk aangegeven op hun website.
    Hoewel h.264 wel erg klinkt als de standaard vorm die Apple zou kiezen, zou ik toch even nakijken of je mov’s wel overeenkomen met de specs die de Movie Cube graag ziet.

Bijdrager
    Bockaert Rudy

Beste,
    Zo een onwaarheid is dat niet.
    Hoe kan een verbruiker nu weten welk soort .mov hij gebruikt en welke ;mov compatible is met
    de Movie Cube? Zeker niet als ge met die doos in uw handen staat in de winkel en duidelijk op de verpakking ziet dat de Cube.mov bestanden ondersteund?
    Ik gebruik de laatste Mac Os versie 10.5.8 en Quick Time 7.6.6. 2010
    Een nieuw apparaat als de V800H zou toch de laatste versie van .mov moeten ondersteunen
    Er zit ook geen Nederlandse technische uitleg in de doos.
    Probeer maar eens een .mov bestand om te zetten naar exporteer H 264.
    Voor een1,2 GB.mov film hebt ge een uur nodig en is het bestand 22 GB(in H 264 met .mov extensie) groot geworden.Bekijken kan met moeite, schokkerig beeld de computer kan met moeite volgen wegens een te zwaar bestand.
    Vergeet ook niet dat ge uw Mac moet aanpassen zodanig dat hij NTSF bestanden kan lezen want anders kunt ge geen bestanden van uw Mac op de HD van de Movie Cube slepen.
    Mijn 20 films beslaan te samen 650 Gb in.mov , begin maar om te zetten.
    Bij Emtec zeggen ze dat ik de films moet omzetten naar een andere extensie, dat wil ik niet omwille van het kwaliteits verlies.
    Ze moeten dat dan vooral niet op de doos vermelden dat de Cube .mov ondersteund.

Bijdrager
    macoky

Bockaert Rudy de cloue is dus dat de Cube wel .mov bestanden ondersteund… maar niet elke codec.

Bijdrager
    KarelWillem

Zo zie je maar weer dat je je in deze moderne tijden terdege moet inlezen en voorbereiden voordat je iets koopt.

Mag ik je een tip geven?

Verkoop je Emtec en koop een Xtreamer.
    Deze Xtreamer leest echt alles wat los en vast zit, kost slechts 99 euro en kan overweg met alle HD’s intern en extern.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.