9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    chonazz

Operatie

Dit weekend ga ik de HD van onze G4 Wisselen met die van de iMac..
    Iemand nog tips? weetjes? wijze raad?
    Mag altijd! IK heb nog nooit zo iets gedaan! En ik hoop dat het goed gaat gaan!

Groetjes
    Jonas

Bijdrager
    Imotmart

Wat voor een imac is dat?
    De slotloaders zijn easy as dell!
    8 schroefjes en klaar!

Bijdrager
    Jordan_D

Zorg ff dat je de laatste firmware op je iMac heb geinstalleerd. Voorkom je het probleem dat je HD misschien niet opstart. Maar mocht je op je iMac al X 10.2 hebben zitten dan hoeft dat niet meer. Voor de rest veel plezier:wink:
    Wat is je reden eigenlijk om je iMac HD in een G4 te zetten?

Bijdrager
    wkamphuis
    ”chonazz”

Iemand nog tips? weetjes? wijze raad?

Maak ALTIJD eerst een backup! Er kan van alles fout gaan, je belangrijke gegevens (brieven, e-mail, bookmarks e.d.) wil je echt niet kwijt raken.

Bijdrager
    bassabas

Zorg ervoor dat de computer geheel ontlaad is. Dat er geen spanning/stroom meer in het systeem zit.

Het beste is stekker eruit halen Mac aanzetten. Dan hoor je hem heel even zachtjes blazen en dan is alle spanning die erin zit verbruikt door je ventilator.

Heeft bij mijn iMac voor veel problemen en een slecht werkende schijf opgeleverd omdat ik het niet heb gedaan.

Voor de rest sterke en succes!

Bijdrager
    chonazz

oké!! hartelijk dank allemaal!
    waarom? Omdat ik de G4 van m’n papa krijg, en daar zit maar een hd van 10 gig in! in mijn imac zit 30 gig dus das beter:-)
    Dat van de stekker uittrekken en aanzetten zal ik zeker onthouden!
    Ik heb er Panther opstaan, dan is m’n firmwire toch uptodate e?
    Ja ik zou wel een backup willen maken.. maar ik heb nergens plaats, dus het zal op hoop van zegen worden!
    Gelukkig heb ik muziek en films op externe HD staan dus daar kan niets mee gebeuren! Jammer dat er geen plaats meer is, anders had ik wel ff backup gemaakt denk ik! misschien moet ik er toch maar ff film af donderen..
    Wat zijn zo de belangrijkste mappen om te backuppen?
    Welk programma gebruik ik er het beste voor?
    Wat voor iMac het is? een iMac Snow 500

Dank jullie wel voor de reacties..
    Meer tips mogen altijd !:-)

geetzzz

Bijdrager
    KP

bewaar de schroefjes (vershillende typen) in aparte bakjes (glazen ofzo)..scheelt veel werk:D succes, met beleid en kom je een heel end.

Bijdrager
    Imotmart

In aanvulling op K!p: Dat ijsblokjes-maak-bakje in je vriezer heb je nu toch niet nodig. Volgens de Apple kan je die als beste gebruiker voor het ordenen van je schroefjes. Al zullen dat er bij deze operatie niet veel zijn.

Bijdrager
    Macpwm

als je nog tips kunt gebruiken kijk dan naar deze website
    http://www.xlr8yourmac.com/

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.