16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    iCreatedTech

Opera voor Mac

Er is vandaag Opera voor de Mac in de Mac App Store verschenen!
    Dus voor degene die Opera voor Mac willen, hier is de iTunes download link

Maar ik heb er ook een vraag over:
    In de Mac App Store staat er afbeelding met “previews” van de webpagina als tabblad, maar bij mij zijn het “normale” tabbladen!
    Weet iemand hoe je die previews kunt krijgen
    Met previews:

Zonder previews, zoals bij mij:

Bijdrager
    eiko

opera bestaat al heel lang voor de mac, je moest er eerst alleen voor naar een website

Bijdrager
    LighScan

Dat is een functie die ze naar mijn mening, veeeeel te verborgen hebben gezet.:p Heb er ook een hele tijd naar gezocht hoor, maar het is echt poepsimpel eens je het weet.

Je moet gewoon dat balkje onderaan vastnemen en naar beneden slepen, zodat die balk breder wordt.

Voor verduidelijking, even een zelfgemaakt filmpje:

<komt zo meteen>

Bijdrager
    iCreatedTech

@eiko dat wist ik, maar nu is die ook in de Mac App Store!

@LighScan Oke, ik zal naar jouw filmpje kijken! Alvast bedankt!

Bijdrager
    LighScan

Het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=2GJLx6KvLPw

Echt eenvoudig dus, maar het zit “verborgen” omdat je het “maar moet weten” natuurlijk.

Bijdrager
    iCreatedTech

@Lighscan Bedankt dat je de moeite hebt genomen om een filmpje te maken! Erg bedankt!

Bijdrager
    sedikit

Als je aan iemand uit moet leggen hoe torrents werken, is Opera, zo lang ik die al ken, de ideale oplossing. Er zit n.l. een torrent-programma ingebouwd. Je hoeft alleen maar naar het torrent-bestand te browsen met Opera, en op “download” te clicken.

Bijdrager
    LighScan

Het ging hier echter niet over torrents hoor.:wink:

Bijdrager
    sedikit
    LighScan op 02 maart 2011

Het ging hier echter niet over torrents hoor.:wink:

Je meent het! Ik voeg alleen maar even een extra reden toe aan de opmerking van de TS “Dus voor degene die Opera voor Mac willen, hier is……enz”

Bijdrager
    voor een apple en een ei

Gewoon omlaag slepen.

Bijdrager
    iep

Zo’n ingebouwde bittorrent client klinkt heel handig maar als je je bedenkt dat je de browser altijd open moet laten staan zodat hij het downloaden kan voltooien wordt het al een stuk minder handig. Veel mensen hebben dan liever een losse client die ze los van de browser kunnen draaien en die lekker ongemoeid in de achtergrond door kan downloaden. Voor wie weinig met torrents doet is de ingebouwde client echter een uitkomst, je hoeft dan niet nog weer een applicatie te installeren.

Verder zit er ook een mail/nntp client in die mijns inziens voor het 6.x tijdperk veel beter van kwaliteit was. Sinds 6.x hebben ze de zogenaamde M2 client die er tot op de dag van vandaag nog steeds in zit. Destijds waren er al zat mensen die het helemaal niks vonden en stevige kritiek uitten en ik ben bang dat dat nog steeds zo is. Mail steekt een stuk beter in elkaar.

Wel fijn dat ze de bloat in de interface gereduceerd hebben, dit is een stuk fijner zo. Als je echter wat verder kijkt dan bovenstaande screenshots zul je echter not steeds de bloat en de chaos tegenkomen. Niet echt een fijne browser, zeker niet voor wie een simpel ding wil hebben. Dan kun je beter bij Safari blijven (of Firefox 4 wanneer die uit is).

Bijdrager
    1984
    iCreatedTech op 01 maart 2011

Dus voor degene die Opera voor Mac willen,

100+ Free Applications for Mac OS X tips&tricks en meer http://www.usingmac.com/2008/11/12/100-free-applications

of je haalt het uit de App Store…met een Apple ID

Bijdrager
    iep

Thank you captain obvious…dat was dus al aangegeven in de ts. Overigens biedt Opera zelf ook nog gewoon de download via hun website aan dus de Mac App Store is geen verplichting.

Bijdrager
    magsafe

Hey allemaal,

Ik heb Opera even geprobeerd en ik vind het een fijne browser. Alleen heb ik een probleem met youtube. Filmpjes worden wel afgespeeld maar ik kan het niet fast forwarden. (tijdbalk verslepen) Kent iemand dit probleem? En weet er iemand een oplossing?

Bijdrager
    magsafe

Ik heb problemen met opera, Youtube filmpjes worden wel afgespeeld maar ik kan niet de tijdbalk verslepen. of voledig scherm maken.

Kent iemand dit probleem? En heeft er iemand een oplossing?

Bijdrager
    iep

Is je Flash wel helemaal up to date? Een korte zoektocht leert dat er heel wat problemen zijn met Opera en YouTube. In de comments van de volgende link vindt je welicht de oplossing: http://my.opera.com/chooseopera/blog/youtube-fix

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.