3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    MCNONAMUS

Opera en Safari geven pagina’s niet goed na EFI update?

Ik heb 2 dingen gedaan:
    1e: MacBook Pro-EFI-firmware-updater v 1.4 erop gezet en nadat alles weer opgestart was heb ik
    2e: met Cleanapp een test versie van CS3 verwijderd.

Sindsdien werkt opera voor geen meter meer, Safari heeft ook kuren!
    Met de zoekfunctie las ik in andere topics over het verband van CS3 + Opera dus diverse dingen al geprobeerd.
    Ook safari heeft dus wat raars; als ik op versiontracker wil zoeken, is bij mij de zoek gedeelte héél smal, ik kan dus ook niet zien wat ik intyp.

Had (zoals ik altijd doe) gelukkig een backup gemaakt van Opera van de bookmarks etc. dus dacht safe te zitten na een herinstall.
    Als ik Opera nu open krijg ik diverse pagina’s niet goed te zien (MaxOSX forum weer wél).

Wederomvolledig gedeinstalleerd en herinstall maar probleem blijft hetzelfde.
    Geen idee waar nu aan te denken, heb de CS3 bestanden definitief verwijderd, om ruimte op de mac te krijgen!

Opera beviel me eigenlijk goed, dus als iemand dé tip heeft, graag!

Heb dus ook de MacBook Pro-EFI-firmware-updater erop gezet, maar kan me (haast) niet voorstellen dat die er iets mee te maken heeft.

Bijdrager
    iJoost

Dat laatste kan ik me ook niet voorstellen. Ik heb in elk geval geen negatieve effecten gemerkt.

Bijdrager
    MCNONAMUS

Geen idee wat de oorzaak was, maar heb ouderwetse boot gedaan: helemaal uit en weer aan.

Nu werkt Opera na de install wel weer.

Maar leer gelijk dat Cleanapp alle “betrokken” files weggooid, dus ook de bookmarks die ik gemaakt had!

Gelukkig had ik die nog in de trash staan, maar Opera moet ik weer even opnieuw inrichten omdat het html bestand was. De andere door opera gemaakte backup is onvindbar ondanks dat die van de datum was voorzien..

Dus: wees voorzichtig met verwijderen met Cleanapp!

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.