12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    BORISPeters

OpenOffice MacBook

Heeft iemand ervaring met OpenOffice op een MacBook? Ik heb net mijn nieuwe MacBook binnen en overweeg met OpenOffice te gaan werken.

Bijdrager
    Wik

Hoi.

NEO Office werkt redelijk tot goed.

En is GRATIS, en GEEN Microsoft.

Succes.
    Wik

Bijdrager
    PietjePuk

Ik zou zeggen download NEO en OpenOffice eens en kijk voor je zelf wat je het beste vind. Ik dacht dat OpenOffice iets stabieler was maar verder heb ik er geen tot weinig ervaring mee.

Bijdrager
    AppleMies

Ik zou voor NeoOffice 2.0 Aqua gaan. Is per 29 augustus te downloaden als Aqua versie. Helemaal de Apple look&feel. Ik werk enkele jaren met NeoOffice als DE office app. voor mijn bedrijf.

NeoOffice Aqua per 29 augustus voor PowerPC en Intel

gr

AppleMies

Bijdrager
    ewoutlio

Werken deze programma’s dan ook met .doc, .ppt enz? Zodat je de bestanden kunt uitwisselen?

Ewout

Bijdrager
    AppleMies

Yep. dat werkt. MAAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, ik zou daar niet te wild van worden. Compatibiliteit problemen zijn er zelfs bij oudere en nieuwe MS Word documenten onderling. Foutloos zal het niet zijn in 100% van de gevallen. Maar over het algemeen gaat het goed. Windows en Mac platform geproduceerde documenten en v.v..

Mijn met KeyNote gemaakt presentaties kunnen ook worden geopend met NeoOffice en MS PowerPoint zowel op Windows machines als Macs. Gaat altijd goed mits je geen exotische overgangen gebruikt die MS PowerPoint/NeoOffice/OpenOffice b.v. niet kent. Dit geldt andersom natuurlijk ook.

gr

AppleMies

Bijdrager
    ajvankesteren

Nadeel van OpenOffice is dat er nog geen native OSX versie van bestaat, het werkt wel maar onder X11 – je mist dan de specifieke OSX zaken als één enkele menubar etc. Ik zou ook gaan voor NeoOffice. Heb met de Alfa-Intel versie geen problemen ondervonden, al werkt het wel wat traag

Bijdrager
    BORISPeters

Is het zo dat de nieuwe versie van NeoOffice Aqua zonder x11 werkt?

Bijdrager
    Mr Macintosh

Ja

Bijdrager
    BORISPeters

Dank je ik denk dat ik binnenkort NeoOffice Aqua maar eens ga downloaden.

Boris

Bijdrager
    AppleMies

Zou ik zeker doen. Vergeet ook niet de NL taalmodule te downloaden. Die installeer je na de Neo installatie.

Bijdrager
    Chartreuse
    ”AppleMies”

Ik zou voor NeoOffice 2.0 Aqua gaan. Is per 29 augustus te downloaden als Aqua versie. Helemaal de Apple look&feel.

Niet helemaal, vind ik, althans niet in Writer. Qua uiterlijk is het wel een hele vooruitgang, we zijn nu eindelijk van dat Windows-schermpje bij het openen van een bestand af. Ik heb de indruk dat deze versie iets sneller is dan de vorige, al duurt het openen van een tekstbestand toch vrij lang. Spellingscontrole werkt perfect, en ook het afmaken van woorden, toch wel een van de beste functies van Neo, geeft geen probleem.

Nu eens kijken hoe deze versie zich houdt bij dagelijks gebruik (lees: acht uur lang fiks doortikken, met elke tien minuten een reservekopie maken). Leuk detail: het aloude ‘verwerpen’ is gebleven.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.