23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    Chantal C.

OpenOffice 3.0: beter met OS X en Office 2007

Bijdrager
    Duplotrein

ik krijg de website niet eens fatsoenlijk geopend… :sealed: straks nog ‘ns proberen…

Bijdrager
    Franko

nee nog niet geprobeerd, ga het ook niet doen ook Iworks en Office voldoen prima.

voor de mensen die openoffice wel gebruiken is dit een prima zet! geen gezeur meer met X11 gewoon lekker native draaien en alles ondersteunen.:wink:

Bijdrager
    ToMiKoN

Hier is hij te downloaden:
    http://ftp.belnet.be/pub/mirror/ftp.openoffice.org/stable/3.0.0/

Echter vind ik nog geen PPC versie.:? Of wordt het daar nog op wachten?

Bijdrager
    Nietzman

Dat ze dat ding al iets anders dan een beta durven te noemen zeg.

Bijdrager
    Martijn Snels
    ”PuLse”

Denk niet dat die meer komt…

Bijdrager
    Pieterr
    ”Chantal

Iemand al de engelse versie geprobeerd?

Bij de eerste keer opstarten krijg je een 4-tal zaken in te vullen. Daarna blijft de boel hangen.:-(

Na een “Force Quit” opnieuw opgestart. Nu nog maar een 3-tal vragen. De vraag of er automatisch gecheckt moet worden voor updates is verdwenen. Het programma start nu wel op. Misschien dat het programma bij die eerste keer direct ging kijken of er updates beschikbaar waren. En omdat nu de OpenOffice servers plat liggen, zou dat wel eens lang kunnen duren…
    Ik speel nog even verder.

Bijdrager
    Bolle1961
    ”Martijn
    ”PuLse”

Denk niet dat die meer komt…

denk het wel, heb er een tijdje terug 1gedownload

Inactief
    Anoniem
    ”Franko”

nee nog niet geprobeerd, ga het ook niet doen ook Iworks en Office voldoen prima.

voor de mensen die openoffice wel gebruiken is dit een prima zet! geen gezeur meer met X11 gewoon lekker native draaien en alles ondersteunen.:wink:

Precies, ik heb een beetje hetzelfde….
    wat voor toegevoegde waarde heeft Open Office voor mij?
    Kan iemand wat killer-features opleveren waar ik wat aan heb?

Bijdrager
    Pieterr
    ”Beakerflo”

Kan iemand wat killer-features opleveren waar ik wat aan heb?

Ik heb geen iWorks noch MS Office op m’n Mac, dus dan lijken de killer features me duidelijk genoeg. Ik zal er één noemen: het lezen van .doc (en .docx) files die mij via email worden toegestuurd. Verder is de prijs van het pakket ook niet onaardig.

Inactief
    Anoniem

Als je geen Office hebt kan ik me voorstellen dat dit een belangrijke feature is.
    Voor mensen die Office hebben al wat minder noodzaak, zelfs met pages kan je goed Word-bestanden uitlezen.

Bijdrager
    Calpa
    ”Beakerflo”

wat voor toegevoegde waarde heeft Open Office voor mij?

Mensen die Office via de legale wegen aanschaffen kost dit toch een redelijk bedrag.. aangezien OpenOffice gratis is lijkt mij dit sowieso al het doorslaggevende pluspunt.

Als je echter MS Office al hebt.. sja.. dan wordt het lastiger.

Bijdrager
    cmug

De PPC versie NL versie 3.0 (Beta) is gewoon hier te downloaden
    http://ooopackages.good-day.net/pub/OpenOffice.org/MacOSX/3.0.0rc4/

Bijdrager
    Sidje

De beta gebruikte ik al ruime tijd.
    Eigenlijk gebruik ik hem enkel om flowcharts te maken, voor de rest gebruik ik iWork

Bijdrager
    TheM4inframe

iWork is mooi en werkt prettig, maar je kan er vele dingen gewoon niet zo goed mee dan met MS Office, die werkt zeer goed vind ik, maar als OO even goed werkt denk ik misschien toch over te schakelen

Bijdrager
    Ikreisrond

Hmm. Versie 3.0.0 (build 9350) staat er al even op bij mij, maar eigenlijk nog niet gebruikt…

iWork werkt sowieso mooier. En MS Office 2008 is toch iets intuïtiever voor “erbij”. Mja, met die grote HDD’s van tegenwoordig zal ik ‘m d’r maar op laten staan. Wie weet is het nog eens handig.

Bijdrager
    Xserve

Je kan van http://openoffice.org al voor Intel Mac de Engelse versie downloaden, voor PowerPC is alleen de ‘SV’ (welke taal is dat precies?) beschikbaar. OpenOffice 3.0 is nog niet in het Nederlands.

Als ze er dan toch ‘Aqua’ van maken, kunnen ze dan niet gelijk één programma met alle talen en architecturen maken?

Bijdrager
    buxx
    ”cmug”

De PPC versie NL versie 3.0 (Beta) is gewoon hier te downloaden
    http://ooopackages.good-day.net/pub/OpenOffice.org/MacOSX/3.0.0rc4/

404 =[
    Kan iemand van hier anders een PPC versie ergens dumpen?

Bijdrager
    buxx

De link doet het inmiddels weer, maar waarom staat de PPC versie hier eigenlijk niet tusse?

Officiele site van OpenOffice.

Bijdrager
    Pieterr
    ”buxx”

De link doet het inmiddels weer, maar waarom staat de PPC versie hier eigenlijk niet tusse?

Omdat dit releases zijn, en er van de PPC versie alleen nog maar een RC4 beschikbaar is. Even geduld hebben.;-)

Bijdrager
    buxx

Aha dat is het.

Bijdrager
    wmstudio

Zijn er (hier) al ervaringen bekend en dan met name in vergelijking met NeoOffice?

Bijdrager
    mowat

Ik heb OpenOffice 3.0 geïnstalleerd en het werkt goed . Ik heb evenwel 2 problemen.
    1. De help functie.
    In welk onderdeel ik ook ga , aan de linkerkant krijg ik wel de onderverdelingen en zoekwoorden en beneden het vakje “display” maar als ik daar op druk krijg ik enkel een leeg blad aan de rechterzijde. In het hele programma zie ik dus geen enkele helpbladzijde. Werkt bij jullie de help wel ?

2. Ik heb OpenOffice ook geïnstalleerd met de bedoeling de databases te kunnen openen die ik voorheen in “Office voor Windows” aangemaakt heb ( in office voor Mac zit namelijk geen database). Maar ook dat lukt niet.
    Heeft iemand daar ervaring mee ?

m vr gr

mowat

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.