10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    tiny

OpenGL en Warcraft III

Ik probeer Warcraft III te draaien op mijn Powerbook 667 en krijg een rare melding over OpenGL:

Warcraft III was unable to initialize OpenGL. Please ensure you have OpenGL installed and that your display drivers are current.

Ik draai gewoon op 10.2.8 en het rare is dat ik gisteren (voor het eerst) gewoon gespeeld heb.

Ik heb gekeken bij Apple maar ik kan niets vinden over driver voor mijn 21″ Studio Diaplay. Deze heb ik al jaren aan mijn Powerbookje hangen…

Weet iemand wat er hier aan de hand is?

Bijdrager
    Boskabouter
    ”tiny”

Ik probeer Warcraft III te draaien op mijn Powerbook 667 en krijg een rare melding over OpenGL:

Warcraft III was unable to initialize OpenGL. Please ensure you have OpenGL installed and that your display drivers are current.

Ik draai gewoon op 10.2.8 en het rare is dat ik gisteren (voor het eerst) gewoon gespeeld heb.

Ik heb gekeken bij Apple maar ik kan niets vinden over driver voor mijn 21″ Studio Diaplay. Deze heb ik al jaren aan mijn Powerbookje hangen…

Weet iemand wat er hier aan de hand is?

Heb je meerdere programma’s openstaan terwijl je WCIII probeert te starten?? als je te weinig geheugen vrij hebt (of gefragmenteerd geheugen) kan OpenGL niet opstarten……..

Bijdrager
    tiny

Ik was altijd van mening dat geheugen niet gefragmenteerd kàn zijn onder OS X. HEt zijn immers allemaal ‘processes’. Maar ja, wel leuk dat je reageert. Er zit 1024 MB geheugen in de Powerbook (veel meer dan de 128 die er voor wordt aangeraden) en ik heb, behalve de Finder natuurlijk, weinig anders draaien. Nog steeds wil het niet lukken…

Weet iemand misschien iets anders?

Bijdrager
    Jesper

Heb je de nieuwste versie al? ik geloof 1.11? :)
    En misschien kun je het proberen met alleen het powerbook schermpje?

Bijdrager
    tiny

Het wordt toch altijd automatisch mee-ge-update? In ieder geval leert appeltje-F mij dat ik heel veel op mijn harde schijf heb dat iets met OpenGL van doen heeft. De ‘OpenGL’ waarvan ik denk dat het ‘em is (in de ‘Library’ folder van OS X) heeft geen versie maar is van 26 okt ’03. Volgens mij de dag van de update naar 10.2.8 toch?

Ik ga ff testen of hij het met alleen het Powerbookscherm ook heeft. Ik kan er alleen moeilijk mee spelen dan omdat mijn monitor ook fungeert als hub. Maar het is idd een goed test.

I’ll be back…

Bijdrager
    tiny

Op mijn TiBook scherm ‘solo’ doet hij het! Dus toch iets met de grote monitor. Bedankt voor de tip in ieder geval.

Weet iemand dan wat ik moet doen om mijn mooie 21″ ervan te overtuigen dat het best leuk is om mee te werken aan Warcraft? Het blijft ook raar dat hij het eergisteren ook gewoon deed…

iemand?

Moderator
    Strifer

misschien kan je videokaart de resolutie niet aan bij het spel? dus probeer eens een lagere resolutie ofzo.

Bijdrager
    tiny

Hmm, dit is ook zeker het proberen waard. Tnx voor de tip:) Ik ga het proberen…

Moderator
    Strifer

en? ik zit zooo te wachten op mijn nieuwe iMac, want op deze G3 iMac DV SE 500 loopt WC3 echt niet zo lekker….. bij de latere levels klapt ie er zelfs uit omdat hij het net niet aankan. Jammer..

Ik heb mijn al-oude WC2 maar weer ’s ff geinstalleerd, gewedig gewoon en kan ik alvast weer even oefenen op lightning speed voor WC3 op mijn nieuwe iMac

WC2 draait zelfs nog op een 68k machine!

Bijdrager
    wimrudolf

Probeer diverse options uit te zetten, bijv. unit responses en 3D sound en zo, en ook bij de graphic options de boel te vereenvoudigen.
    Wie weet kan je mek het dan beter aan.
    Het spel loopt goed op mijn powerbook G3 met os 9.1 als ik de options maar niet te ambitieus instel, dus moet ’t bij jou zeker kunnen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.