3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    vlecht

openen van visuele bestanden door nieuwere versies

Ik zoek me een breuk naar het antwoord op een ogenschijnlijk simpele vraag: hoe zet ik een – gekopieerde – fotobibliotheek uit iPhoto 6 over naar iPhoto 7? Doe ik dat door met ‘Importeer in bibliotheek’ de gehele fotomap aan te wijzen óf de door iPhoto 7 nieuw aangemaakte fotobibliotheek te vervangen door deze map?

Hetzelfde verhaal voor iMovie: hoe krijg ik onder iMovie 6 opgeslagen videobestanden geopend in iMovie 7?

Alvast dank voor alle geboden hulp.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Heb je nog geen foto’s gezet in de nieuwe bibliotheek van iPhoto 7? In dat geval lijkt mij de beste manier om iPhoto op te starten terwijl je de ?-toets ingedrukt houdt — dit zorgt ervoor dat iPhoto je een bibliotheek laat kiezen om te gebruiken. Kies dus de oude bibliotheek en kijk wat er gebeurt; is het niet naar wens dan kun je op dezelfde manier de vorige bibliotheek terughalen en alsnog de foto’s importeren.

Bijdrager
    vlecht

Ik heb uiteindelijk maar besloten de nieuwe fotobibliotheek van iPhoto 7 te overschrijven door de oude fotobibliotheek uit iPhoto 6. Alle foto’s lijken de oversteek goed te hebben doorstaan, alleen zijn er op het eerste gezicht wat foutjes geslopen in de albumindeling. Foto’s die in een bepaald album zouden moeten staan, zijn daar uit verdwenen.
    De groep ‘gebeurtenissen’ is voor mij één groot raadsel: stapels met foto’s worden aangeduid met naam, datum, cameramerk of “film”. Een logisch verband zal er ongetwijfeld zijn, alleen heb ik het nog niet kunnen ontdekken…

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.