7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    annor

Openen van Pages-document via Onedrive app

Voor mijn werk heb ik nog altijd een zakelijk Office365 account met daaraan gekoppeld Onedrive cloud opslag. Omdat Icloud drive nog altijd problemen geeft wilde ik eens kijken of Onedrive een goed alternatief is voor cloud-opslag met de mogelijkheid een document ook op mijn iPhone of iPad te openen. Mijn tekst documenten maak ik met Pages, maar als ik een Pages document upload naar Onedrive dan zie ik op de iPhone app geen document maar een mappenstructuur met metadata. Ik zie vervolgens geen optie om het document te openen en te bewerken in Pages op de iPhone. Weet iemand of dit een bekend probleem is en of er een oplossing voor is?

Bijdrager
    tarun

Bekijk je in je iPhone het Pages-document met de Onedrive app? Die zal geen Pages kennen. Wil je Pages op je iPhone gebruiken dat moet dat via iCloud. (Misschien dat Dropbox werkt?)

Bijdrager
    annor

Dropbox werkt inderdaad wel, maar daar zit ik tegen mijn gratis limiet aan. Vandaar dat ik hoopte dat Onedrive ook de mogelijkheid biedt om Pages documenten rechtstreeks te openen en te bewerken….

Bijdrager
    Franky Mac

Misschien werkt het als je het bestand opslaat (dmv. export) in Pages 09 formaat.

Bijdrager
    Col

Problemen met iCloud werden gisteren bij mij omstreeks 11.30u opgelost.
    Alles werkt weer naar behoren.

Bijdrager
    Franky Mac

Deze vraag ging niet over iCloud, maar over Microsoft Onedrive. Bovendien werkt iCloud nog niet zoals het moet. Een Numbers spreadsheet die ik vanmorgen veranderd heb op mijn MacBook is nog steeds niet gesynchroniseerd op mijn iMac.

Bijdrager
    AnnX

Ik kon wel Pages docs openen in OneDrive, zelfs op mijn iPhone! Ze zijn bij mij ook zichtbaar

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.