9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    MichelSpeed

Openen van links werkt niet

Dit is het geval in Safari én Firefox. Ik heb vandaag mijn telefoon geupdate. Andere die hier ook last van hebben? En zijn er mensen die een oplossing weten voor dit probleem?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    tarun

Heb je al gekeken wat je DNS-server is?:
    Instellingen > WiFi > klik op (i) naast actie netwerk > DNS = ?
    (Google DNS-server = 8.8.8.8, 8.8.4.4)

Bijdrager
    Beech

Is bekend.

Bijdrager
    Stef.Doornewaard

Jip hier het zelfde probleem.
    Kan bv wel wat zoeken vie google in safari, maar vervolgens niet de gevonden links openen.
    Het heeft even geholpen om de hele internet geschiedennis weg te gooien, bij instellingen/safari.
    Schijnt wel een bekend probleem te zijn van iOS 9.3. Hoop dat ze het snel oplossen, want is zeer vervelend.
    (Heb zelf het probleem op Ipad Air 2).

Moderator
    Raymon Mens
    Bijdrager
    Narco

Vreemd genoeg kreeg gisteren mijn IPad Air dezelfde kuren, weliswaar nog niet ge-update , staat nog op 9.2.1, met niet op links kunnen doorklikken. Back-up terugzetten verhielp het probleem niet. Kale installatie met alleen IPad apps verhielp het probleem, zodra er IPhone apps geinstalleerd werden, trad het probleem weer op. Het is dus niet voorbehouden aan een update naar 9.3

Bijdrager
    Jeroen

Ook hier met IPAD PRO grote problemen met 9.3. Je google naar iets, vervolgens wil je op de link klinken en dan bevriest Safari en na een minuut of 2 crasht Safari. Ik kan er dus niets mee… Nu maar een laptop van het werk geleend (ik had geen PC meer nodig met de PRO). Wat een bagger! Ook URL’s in mail doen de IPAD PRO helemaal bevriezen.

Bijdrager
    Stef.Doornewaard

Vind het ook op z’n zachtsgezegd erg slordig van apple. Helaas is dit niet alleen voorbehouden aan Apple, ook andere OS’en kennen helaas dit soort problemen na een update. Werk zelf in de electronica en kan je verzekeren dat ook wij heel voorzichtig zijn met het updaten van systemen van klanten als deze net uit is.
    In het artiekel van Raymon kan je lezen dat java script uitschakelen helpt, dit klopt voor mij voor een hoop dingen, zoals het kunnen drukken op links in google. Links in de mail copieer ik naar de url balk. Niet ideaal maar goed mee te werken for the time being.
    Hoop dat apple snel 9.3.1 uitbrengt.

Bijdrager
    kvii

Het probleem is inmiddels gevonden, het heeft te maken te maken met de booking.com app. Deze app installeerde een enorm grote bestand met daarin enorm veel linkjes. Deze linkjes worden gebruikt om de bijbehorende app te openen. Bijv: als je klikt op een twitter link in safari, dan opent de twitter app. Twitter heeft namelijk ook zo bestand geïnstalleerd op iOS, alleen dit bestand is vele male kleiner dan het bestand van de app booking.com. iOS kan door de grote van het bestand de berekeningen niet uitvoeren en crasht daardoor. Als je een app zou verwijderen zou iOS automatisch dit bestand opruimen, maar omdat het bestand te groot is lukt het opruimen ook niet, waardoor het probleem blijft bestaan. Ik heb dit zo simpel mogelijk proberen uit te leggen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.