30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)
  • Q:

Bijdrager
    diotav

Openen van .EVO?!

Sindskort is het mogelijk om HD-DVD rips te downloaden van de bekende websites. Dit zijn .EVO bestanden. Op de PC is dit te openen met PowerDVD .. heeft iemand enig idee hoe dit bij de Mac zit?

Bijdrager
    geerth

Probeer dit eens: EVO component for Quicktime OSX

http://www.ensight.com/downloads/doc_download-21.html

Bijdrager
    tricksel

Bijdrager
    Woziak
    ”geerth”

Probeer dit eens: EVO component for Quicktime OSX

http://www.ensight.com/downloads/doc_download-21.html%5B/quote:8711fcc52f%5D

Helaas heeft dit niets met het “Enhanced VOB” formaat (.EVO) te maken zoals dat op HD-DVDs gebruikt wordt.

@diotav: Voor zover ik weet is er nog geen Mac software die het HD-DVD formaat (VC1 en DD+) kan afspelen.
    Bij VLC en Mplayer wordt er wel aan gewerkt… :wink:

Bijdrager
    Giele

Heb een van de deleted scenes gedownload van een film, deze zijn wel in 480p maar ook in EVO. Werkte perfect in VLC

[URL=http://img227.imageshack.us/img227/8676/afbeelding1by2.png][/URL]

Bijdrager
    diotav

Ik heb 1080p HD-DVD rips die niet afspelen .. inderdaad wel de “deleted scenes” maar die zijn 480p! Het zou wel supervet zijn als er een tooltje/progje beschikbaar was om dit allemaal onder OSX af te kunnen spelen.

Bijdrager
    Brimme

volgens mij heeft het te maken met de hdcp die in de dvd rips zit.Dit moet nog gekraakt worden geloof ik:(

Bijdrager
    diotav

Waarom spelen ze dan wel af onder XP? Dat zou toch betekenen dat het al gekraakt is?!:?

Bijdrager
    lowfi

Ik heb er ook een aantal… het wordt helaas wachten op leopard of een nieuwe vlc:(

Bijdrager
    diotav
    ”lowfi”

Ik heb er ook een aantal… het wordt helaas wachten op leopard of een nieuwe vlc:(

Kan je niet de Mac Pro gebruiken en dan via Parallels/Bootcamp WinDVD of PowerDVD installeren en het daaronder afspelen? Het schijnt dat de files daaronder makkelijk draaien..

Bijdrager
    lowfi

Meh…

Heb het even geprobeerd in powerdvd maar de boel loopt vast in parallels. Kijk morgen wel of hij het in bootcamp wel doet. Heb alleen nog geen idee hoe ik die 25GB daar krijg….

Bijdrager
    diotav

Laat het inderdaad even weten of alles werkt onder Bootcamp. Dan is het voor mij nog een reden om een Mac Pro te kopen! Data tussen beide systemen delen kan o.a. via MacDrive.

Bijdrager
    lowfi

Mij lijkt het goedkoper om even te wachten op een player die het wel ondersteunt. Bovendien word ik persoonlijk niet goed van dat geklooi in parallels of bootcamp.

Ik was even aan het kijken op vlc forum en kennelijk doen bluray bestanden (.m2ts) het wel:)

Bijdrager
    lowfi

En weer een update…:P

Na 8x rebooten in windows krijg ik nog steeds dat macdrive niet aan de praat:( Ik heb verder geen idee hoe ik dan zon groot bestand gelezen krijg. Alles is bij mij HFS+ geformateerd en ik krijg dat niet gelezen in windows. Mijn windows harddisk is fat32 maar die accepteert weer geen bestanden groter dan 4GB.

Nou schijn je via MacFUSE wel ntfs partities te kunnen lezen/schrijven in osx maar ik heb ook dat nog niet aan de praat gekregen.

To be continued…. :mrgreen:

Bijdrager
    diotav

Dat gaat inderdaad niet lekker zo … succes!:roll:

Bijdrager
    diotav

En .. is er nog leven bij lowfi?;)

Bijdrager
    lowfi

Nee niet echt… windvd wil ook niet in parallels. Heb het ook even geprobeerd om in windows met macdrive een hfs paritie te lezen maar dat kreeg ik ook al niet voor elkaar. Wordt beetje moe van dit soort gehobby eigenlijk:mrgreen:

Mijn harddisk begint wel al aardig vol te raken met images:P Bewaar het wel voor als het wel gewoon in osx werkt allemaal.

Bijdrager
    hobbes2210

Ik gebruik een USB external hdd die Fat 32 is geformateerd.
    Is op mijn PC en Mac te lezen. Daar zet ik alle data op en kan ik dus in beide computers gebruiken.
    Geen idee hoe dit onder bootcamp of parallels zou werken

Bijdrager
    Brimme

ben benieuwd of mijn macbook pro de 1080p films draait :S hoop het wel zou wel leuk zijn op mijn panasonic plasma die ik volgende week krijg.

Bijdrager
    lowfi
    ”hobbes2210″

Ik gebruik een USB external hdd die Fat 32 is geformateerd.
    Is op mijn PC en Mac te lezen. Daar zet ik alle data op en kan ik dus in beide computers gebruiken.
    Geen idee hoe dit onder bootcamp of parallels zou werken

Daar heb ik niks aan omdat sommige evo files groter zijn dan de 4GB die fat32 maximaal ondersteund. Het zou zo makkelijk zijn als microsoft net als ALLE andere software makers gewoon de gegevens vrij geeft van hun FS zodat dit soort gezeik niet nodig zou zijn… maar goed das weer een ander topique:P

Bijdrager
    diotav

Het probleem zit hem niet alleen in .EVO files! Heb zojuist Corpse Bride gedownload in 1080p/x264 en deze worden zowel door VLC als MPlayer niet afgespeelt. Het begint een beetje vervelend te worden!

Bijdrager
    lowfi

Ook de nieuwste dvd player van leopard doet nog weinig met de hd-dvd….:(

Bijdrager
    diotav

Heb zojuist Ice Age 2 in HD (Blu-Ray) binnengetrokken … die draait perfect in VLC! Wat een kwaliteit! 8)

Blu-Ray zou daarentegen wel moeten werken met DVD-speler .. je kan namelijk een brander/speler van MCE voor de Mac Pro/PowerMac kopen?!

Bijdrager
    PietjePuk

GVD waarom zitten wij hier met limieten, ik moet me niet wagen aan het binnenhalen van die stuff.:x

Bijdrager
    diotav
    ”PietjePuk”

GVD waarom zitten wij hier met limieten, ik moet me niet wagen aan het binnenhalen van die stuff.:x

Hij is maar 12.09 GB klein! :innocent: Heb op dit moment 291 GB aan HD-materiaal.. (1080p/1080i)

Bijdrager
    lowfi

ice age 2 is hier 24GB in BR formaat…

Ik ga kijken of die het bij mij wel doet:)

Bijdrager
    diotav
    ”lowfi”

Dat is vaag, mijn rip is 1 op 1 en maar 12.09 GB en ziet er geweldig uit! Wat raar dat die van jou 24GB is .. of zitten hier ook alle extra’s bij?

Bijdrager
    diotav

Blu-Ray in VLC op 30″ .. [size=9:8f2a9ac452](let niet op de flits)[/size:8f2a9ac452]

Bijdrager
    PietjePuk
    ”diotav”
    ”PietjePuk”

Hij is maar 12.09 GB klein! :innocent: Heb op dit moment 291 GB aan HD-materiaal.. (1080p/1080i)

Met 15Gb / maand en wetende dat je de helft terug upload van een torrent kom ik er dus niet.

Bijdrager
    lowfi
    ”diotav”
    ”lowfi”

Dat is vaag, mijn rip is 1 op 1 en maar 12.09 GB en ziet er geweldig uit! Wat raar dat die van jou 24GB is .. of zitten hier ook alle extra’s bij?

Weet niet… ik haal altijd alles van usenet. Hou niet van uploaden;)

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 32)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.