7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Julian Gijsen

‘Openen met’-voorkeur in Firefox veranderen

Ik heb per ongeluk ‘voorvertoning’ ingesteld als het standaard programma om bijv. word documenten mee te openen. ‘Maar dat doet voorvertoning toch helemaal niet?’ zul je misschien denken… Precies! Daarom wil ik ’t ook zo graag veranderen…

Maar hoe? Waar kan ik de instelling hiervoor veranderen?

Bijdrager
    Pieterr

Rechts klikken op een bestand (bv .pdf). Kies: “Get Info”. Kies bij “Open with:” het juiste programma. Klik “Change all…”.

Mac OS X: bij dubbel klikken op een document wordt het verkeerde programma geopend
    http://support.apple.com/kb/TS2291?viewlocale=nl_NL

Bijdrager
    Oppie

Lachen, ze hebben het daar in dat Apple KB artikel nog over 10.0-10.0.4!
    Zou iemand op deze planeet dan nog 10.0 gebruiken?!:lol:

Bijdrager
    Pieterr

Blijkbaar wordt de tekst niet aangepast zolang die nog klopt voor 10.5.

Mac OS X 10.1 en hoger
    1. Selecteer het document door te klikken op het documentsymbool in ‘Finder’.
    2. Kies ‘Toon info’ uit het Archief-menu.
    3. Kies ‘Open met programma’ uit het bovenste venstermenu in het infovenster.
    4. Kies het gewenste programma uit het onderste venstermenu in het infovenster. Als u een programma wilt selecteren dat niet in de lijst voorkomt, kiest u ‘Andere’.
    5. Als u alle documenten van dit type met het geselecteerde programma wilt openen, klikt u op ‘Wijzig alles’.

Bijdrager
    Julian Gijsen

Uhm; wat je zegt klopt maar in Firefox kan ik de desbetreffende instelling niet vinden hoor! Ik heb het dus over het openen van bestanden die in firefox staan; bijvoorbeeld een word document dat als rechtstreekse downloadlink op een webpagina staat. Ik heb dus per ongeluk ingesteld dat hij zo’n word-bestand standaard met Voorvertoning moet openen, en daarbij aangevinkt dat hij er niet meer naar hoeft te vragen. Nu kan ik de instelling niet meer terugvinden en worden mijn word documenten ook niet geopend…

Bijdrager
    LighScan

Firefox –> Voorkeuren –> Toepassingen;)

Bijdrager
    Julian Gijsen

Kijk diƩ zocht ik; top!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.