7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    riji

OpenElec als 2e en bootable partitie op Mac mini 2014?

Mijn recente Mac mini is bedoeld als HTPC en daarom voor gebruik met KODI en afstandsbediening op de sofa.
    Wat ik ook probeer, iTunes blijft (onregelmatig) de samenwerking van mijn Harmony Ultimate afstandsbediening verstoren.
    Ook lukt het mij niet om de Harmony het onderscheid tussen kort/lang indrukken van toetsen te doen herkennen (wat die normaal wel kan).
    Daarom wil ik OpenElec gebruiken.
    Ik heb dit geprobeerd met een image op een bootable USB stick en dan KODI op een tweede USB stick.
    Dit ziet er heel goed uit, maar ik kan de USB stick niet als Opstartschijf instellen bij Systeemvoorkeuren en dus moet ik telkens met ALT-toets ingedrukt opstarten (maar mijn Bluetooth toetsenbord is dan nog niet actief, dus moet ik speciaal een bedraad toetsenbord gebruiken).
    Dit kan experimenteel, maar niet elke dag in de living.
    Daarom zou ik OpenElec op een tweede en bootable partitie (instelbaar in Systeemvoorkeuren als Opstartschijf) willen installeren.
    In Windows zou dit redelijk lukken (BIOS instellingen, Hirens boot CD enz…) maar in OS X ben ik nog geen jaar echt bezig…
    Ik had gedacht aan Bootcamp en dan OpenElec in plaats van Windows…
    Iemand die mij een beetje op weg kan zetten… ?

UPDATE: ik ben nog eens herbegonnen en het is me nu wel gelukt om kort/lang indrukken van toetsen te onderscheiden.
    Ik ga het nog eens proberen binnen OS X in de hoop dat iTunes mij niet teveel last bezorgt.

Bijdrager
    riji

We zijn nu 2 maand later en ik zit nog altijd met dezelfde miserie: ik zet mij in mijn sofa en wil mijn mac mini (uitsluitend als htpc gebruikt) met kodi gebruiken met mijn Harmony Ultimate en… daar is iTunes dat verhindert dat die afstandbediening functioneert.
    Ik moet mijn muis bovenhalen, kodi afsluiten, iTunes afsluiten, kodi herstarten en dan kan ik (meestal) de Harmony gebruiken en eens die reageert, werkt die voor de rest van de avond perfect.

Ik had hoop, omdat ik met wat extra info iTunes helemaal had kunnen verwijderen, maar de volgende dag was iTunes daar terug met een zogezegde update (die ik vroeger al deed) om zich opnieuw te installeren en de miserie te doen hernemen.

Ik zie geen uitweg meer en vraag of iemand een goede verwijzing kent naar hoe je een bootable partitie maakt op de schijf in de mac mini en daar OpenElec op installeert, die dan als eerste bootable device kan ingesteld worden?

Eerlijk, had ik alles geweten ik had mij opnieuw een media player gekocht.

Bijdrager
    GoeieDag

Jesus, waar gaat het allemaal over? KODI, OpenElec, sofa, Harmony…

Jij hebt wel de moeilijkste weg ooit gekozen om een muziekje te draaien, lijkt me.

Bijdrager
    riji

Niemand met een verwijzing?

@GoeieDag
    : ik heb voorafgaand aan de aankoop van mijn Mac mini wel op het forum hier gevraagd of dit makkelijk zou zijn voor gebruik als htpc met een afstandsbediening (Harmony).

Bijdrager
    riji

Ja, dit zijn de topics die ik startte…

Bijdrager
    riji

Ik heb het opstartprobleem (voorlopig?) opgelost met een apple script, dan het nu toch al 3 dagen doet:

Een beetje hulp bij een apple script?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.