6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    KeKo

Open Office hoe krijg ik het aan de praat?

Hoe moet ik Open Office installeren en krijg ik het werkend? heb namelijk geen id…

Bijdrager
    Elstar

De links die in dit topic gegeven zijn werkten wel. Hierin staan ook wat tips voor installatie. Een id heb je volgens mij niet nodig.
    Maar ik vond het uiteindelijk toch niet het programma wat ik zocht (Vooral ook omdat OpenOffice uiteindelijk ook niet de missing link tussen Word en AppleWorks was).

Bijdrager
    Tristan

Misschien heb je hier wat aan…
    Er is ook een project om OpenOffice zonder X11 werkende te krijgen -> http://www.planamesa.com/neojava/en/index.php
    Het wrapt OpenOffice in een Java laagje zodat je X11 niet nodig hebt, werkt best goed en lijkt niet veel trager.

Greets
    Tristan

Bijdrager
    KeKo
    ”Tristan”

Misschien heb je hier wat aan…
    Er is ook een project om OpenOffice zonder X11 werkende te krijgen -> http://www.planamesa.com/neojava/en/index.php
    Het wrapt OpenOffice in een Java laagje zodat je X11 niet nodig hebt, werkt best goed en lijkt niet veel trager.

Greets
    Tristan

lijkt helaas niet te werken, met id bedoelde ik niet identiteit maar gewoon idee, sorry als dat onduidelijk was…

Bijdrager
    Tristan

Om de X11 versie van OpenOffice te kunnen draaien moet je eerst X11.app van Apple installeren. X11.app verzorgt de UNIX user interface die OpenOffice nodig heeft.
    Daarna van OpenOffice.org site Mac OS X .DMG van OpenOffice downloaden. De inhoud draaien van DMG draaien-> installatie naar /Applications. Gewoon stappen uit installer volgens. Als je X11 nu start en daarna OpenOffice dan zou het moeten werken. Heb er zelf nooit problemen mee gehad maar lees op het net wel veel klachten / problemen. Dus vandaar dat ik Java versie voorstelde want die zou dit alles overbodig moeten maken. Maar die werkte niet op jouw systeem?!?

Greets
    Tristan

Bijdrager
    Rat

Hier staan ook veel tips. Vooral de links van Stof zijn interessant denk ik.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.