30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:
    Bijdrager
    Kizmiaz

OPEN NAT op XBOX 360… ik word er GEK van…

k heb HULP nodig om OPEN NAT te krijgen want ik word er gek van. :evil:
    NAT van Moderate naar OPEN ….. HOE doe ik dat, wil iemand mij alsjeblieft helpen?
    :evil:

Wat is het probleem (korte omschrijving)?:ik heb NAT Moderate en ben al zo lang aan ’t proberen om ’n naar NAT OPEN te krijgen…. zucht
    Welke provider?: KPN Planet
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: adsl

Modem

Welk merk modem heb je?: Alcatel
    Modem type?: Speedtouch Home
    USB/ Ethernet?: Ethernet

Internet Delen / ICS

Werk je net ICS (Ja/Nee)?: ?
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: Nee. ik heb een iMac

Router

Welk merk router heb je?: Vigor
    Welk router type?:*Dray Tek -Vigor2200E-plus
    Welke firmware?: v2.5.4
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Draadloos

De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?: NAT Moderate
    Wat heb je geprobeerd?: port forwarding / UPNP service aanzetten enz enz
    Waar stopt de test?: stopt niet
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info): geen

Wat staat er bij NAT?: Moderate

Bijdrager
    remixed

Je moet upnp én portforwarding NIET tegelijk gebruiken. Dit geeft namelijk vaak problemen. Je kan ook proberen exposed host te gebruiken, hier vul je het ip van je xbox in. Je zou ook kunnen proberen vanaf het begin weer te beginnen (ff router restarten en eventueel herstellen naar fabrieks instellingen).

Suc6, ik had er ook veel problemen mee (experiabox).

Bijdrager
    Mr Macintosh

Nou ja, je moet dus deze poorten:

UDP 88
    UDP 3074
    TCP 3074

in de modem EN router. Dan zou het moeten lukken.

Bijdrager
    Niels 81

Dit probleem mbt NAT heb ik ook sinds ik overgestapt ben van Orange naar Telfort. Nu ben ik best handig, maar van netwerken heb ik nog niet alle kaas gegeten… Mr Macintosh heeft het over:

UDP 88
    UDP 3074
    TCP 3074

Hoe wat waar moet ik hier iets mee doen?? (ik heb zo’n Zyxel modem van Telfort + nog een aparte draadloze router maar die had ik ook al met Orange en toen nooit problemen).

Alvast bedankt voor de hulp / uitleg.

Bijdrager
    Kizmiaz
    ”Mr

Nou ja, je moet dus deze poorten:

UDP 88
    UDP 3074
    TCP 3074

in de modem EN router. Dan zou het moeten lukken.

Ik weet hoe ik dat in de router moet doen maar hoe doe ik dat in het modem??

Bijdrager
    remixed

Okey, om dus Nat=open te krijgen moet je portforwarden. Dit betekend dat je het verkeer door die bepaalde poort NIET meer blokkeerd. Ga naar de volgende website:
    http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm

Zoek in deze lijst je router, bijvoorbeeld speedtouch 510i en selecteer dan het programma wat je wil openen:
    http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomson-Alcatel/SpeedTouch510i/Xbox_Live_360.htm
    Daar staat dan exact uitgelegd hoe je het moet doen.

Het word lastiger met een modem -> router -> xbox.
    Want het volgende moet je dan doen: router moet openen voor xbox IP en modem moet openen voor router IP.

Nog even over die UPD 88 enzo… dit zijn port nummers die je moet open zetten in een bepaalde mode (udp of tcp).

Bijdrager
    Kizmiaz

Allereerst alvast allemaal bedankt voor jullie hulp, ik hoop ECHT dat het gaat lukken nu.

Ik heb begrepen dat je eerst een Static IP adres moet hebben in m’n mac voordat ik poorten ga forwarden , klopt dat??
    En zo ja, hoe en waar doe ik dat, heeft dat geen invloed op andere instellingen of mijn internet verbinding want daar ben ik nogal huiverig voor??

Bijdrager
    Pieterr

Wat wil je precies doen met de XBox? Afhankelijk van wat je wilt bereiken (bv XBox Live toegang) dien je namelijk de bijbehorende poorten open te zetten. Op de portforward site zijn een drietal instellingen te vinden voor verschillende toepassingen:
    XBConnect
    XBox 360 Media Center
    XBox Live 360
    Of heb je zelf nog meer informatie over welke poorten er precies open zouden moeten staan?

En wat dat static local IP address betreft, ik denk dat je één of meer poorten van je XBox wilt openzetten, en niet van je Mac. Dan is het logischer om je XBox een fixed IP adres te geven ipv je Mac. (Tenzij je software op de Mac wil draaien die met de XBox communiceert.)

Bijdrager
    Kizmiaz

Als we aan het gamen zijn op de XBOX360 en je NAT staat op Moderate dan kan je niet “joinen” met sommige andere gamers, omdat zij ook op Moderate staan. Je kunt bovendien niet met elkaar praten en dat is echt jammer.
    Zodra de NAT op OPEN staat kan je dat allebei namelijk wel.

Hoe geef ik de Xbox een statisch IP adres ?? Ik weet wel waar ik dat kan invullen maar welk IP adres kies ik dan??

Bijdrager
    Pieterr
    ”Kizmiaz”

Hoe geef ik de Xbox een statisch IP adres ?? Ik weet wel waar ik dat kan invullen maar welk IP adres kies ik dan??

Staat uitgelegd in dit artikel.
    Als de DHCP server op je router IP adressen uitdeelt in de range 192.168.1.10X (100, 101, etc.), kies je bijvoorbeeld 192.168.1.10.

Bijdrager
    Kizmiaz

Oké, dus als ik het goed begrijp:

Mijn router geeft als IP adres: 192.168.1.1

Dan geef ik eerst mijn Xbox360 een statisch IP adres: bv 192.168.1.10
    Daarna ga ik poorten forwarden:
    UDP 88
    UDP 3074
    TCP 3074

allemaal naar 192.168.1.10 ??

En UPNP wel of niet enable??

Groet,
    ~Anneke~

Bijdrager
    Pieterr

Helemaal correct.:-)

UPnP enable/disable zou eigenlijk niet moeten uitmaken. Als je UPnP enable aan hebt staan in je router, dan kan software (bv OS X) automatisch poorten laten forwarden. Omdat je dat nu expliciet (i.e. handmatig) doet, is het misschien zelfs handiger om UPnP uit te zetten.

Bijdrager
    Mibber

Ik had dit ook, mijn NAT was zelfs Strict.

Mijn xbox360 staat nu als exposed host en werkt naar behoren.
    Gisteravond nog 10 tegen 10 fifa 09 gespeeld. :D

Bijdrager
    Kizmiaz

%$#@ Ik heb net PRECIES gedaan zoals hierboven beschreven staat maar het lukt niet.

Zodra ik de test oo XBOX live “Test settings” doe , staat er : ” IP address FAILED :(
    “Your gateway did not respond to a network request”

Uiteraard alles een keer aan en uit gezet en nog een keer geprobeerd maar nee hoor…

Wat kan ik nu nog meer proberen, wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Ik maak connectie via een wireless network adapter via een airport

Moet ik ook nog iets veranderen in DHCP set up?bv bij: For IP routing usage??
    Die staat nu op Disable en eronder staat een IP address: 192.168.2.1

Ik word hier nog steeds een beetje (boel) gek van
    :x

Bijdrager
    Pieterr

Je hebt in ieder geval wel de goede poorten te pakken. Description of Firewall Ports for Xbox LIVE. Dus daar kan het niet aan liggen.

Probeer anders eerst eens met direct een ethernetkabel in je router.

Bijdrager
    Kizmiaz

Dat hebben we geprobeerd en met ethernet kabel rechtstreeks is de NAT OPEN maar omdat de Xbox in een andere ruimte (en andere verdieping ) staat, kan dat niet.

Kan het ook iets met de DNS te maken hebben? Die staat nu nog op automatic in de XBOX,
    terwijl IP address op Manual staat?

Bijdrager
    Pieterr

Gebruik je de wireless router van je Draytek modem, of is er ook nog een AirPort (Express/Extreme?) in het spel?
    Dat is me uit je een-na-laatste posting nog niet helemaal duidelijk.

Bijdrager
    Kizmiaz

Pieterr, er is inderdaad ook nog een Airport Express in het spel.

Bijdrager
    Pieterr

Even kijken of ik het snap:
    Je hebt een Speedtouch Home modem waaraan een Draytek wireless router hangt. De Draytek is je wireless Access Point in huis. Gebruik je de AirPort Express soms als “wireless ethernet bridge” naar je XBox?

Zo ja, zie dan http://www.engadget.com/2008/03/18/802-11n-airport-express-hands-on/

I figured out how to use it as a Wi-Fi to Ethernet bridge. The setup utility is a little misleading. Set it to “Extend a Wireless Network”, and UNCHECK “Allow Wireless Clients”. (The misleading bit is, if you have it on “Join a Wireless Network” the checkbox reads “Allow Ethernet Clients”. I wasn’t able to get this to work, kept getting self-assigned IP.)

I also had to go back to my Airport Extreme and check “Allow this network to be extended”. I’m not sure if that’s needed for non-Apple base stations.

All this is based on Manual Setup in the AirPort Utility.

Bijdrager
    Kizmiaz

Ik maak inderdaad via de wireless xbox360 network adapter verbinding met mijn wireless Airport Express netwerk,
    zou ik dat beter anders moeten doen? Wat een wireless ethernet bridge?? help :?

Bijdrager
    Pieterr

Ok, die XBox heeft al wireless aan boord. Dan kun je mijn opmerking over de “wireless ethernet bridge” functie vergeten.

De Draytek gebruik je alleen als router (niet wireless), en daar heb je de AirPort Express (met een ethernet kabel) op aangesloten?

Bijdrager
    Kizmiaz

Sorry , ik was even aan ’t werk Pieterr, moet ook af en toe gebeuren:)

Ja, Draytek gebruik ik alleen als router en Airport Express is daarop aangesloten.

Wat een toestand zeg, heb je enig idee hoe ik het voor elkaar kan krijgen?? :o

Grtz. ~Anneke~

Bijdrager
    Pieterr

Heb je al iets gedaan om één van de twee router functies (Draytek en AirPort Express) uit te zetten (bridge mode)?
    Een netwerk configureren met twee routers levert extra uitdagingen…

Bijdrager
    Kizmiaz

Hmmmm, is dat nodig denk je? Ik weet ook niet waarom ik twee router functies heb, dat is me zo aangeraden in iCentre Uitgeest nadat we daar een iBook hadden gekocht en daarom een draadloos netwerk nodig hadden.
    En nu? Bridge mode? Bbrr. Kan het ook anders?

Kan die Draytek router ook wireless dan, ik dacht dat dat niet kon?
    Alles wat wireless gaat moet toch via mijn airport express gaan?

Ik maak inderdaad connectie met de Xbox op het airport wireless netwerk…
    kan dat / moet dat ook anders?

Bijdrager
    Pieterr

Het kan wel met twee routers, maar het wordt er niet makkelijker op: http://portforward.com/help/doublerouterportforwarding.htm

Bijdrager
    Kizmiaz

Moet ik misschien iets wijzigen in mijn airport configuratie programma?

Of is één van de twee routers overbodig??

Hoe kan ik dit alsjeblieft oplossen? Heb je een andere suggestie?

Bijdrager
    Pieterr

Heb je nog andere apparaten aan de LAN poorten van de Draytek hangen (behalve de AirPort Express) ?
    Zo niet, dan zou je de Draytek eruit kunnen halen, en de AirPort Express aan je modem kunnen hangen (en verder alles wireless doen in huis). Zo wel, dan zou je nog kunnen proberen om je AirPort Express in bridge mode te gebruiken.

De makkelijkste oplossing (niet de goedkoopste) zou zijn om een AirPort Extreme te kopen (of een andere wireless router met meerdere LAN poorten) en de Draytek eruit te knikkeren. De AirPort Express kun je dan nog ergens in huis gebruiken voor AirTunes bijvoorbeeld, of als wireless extender.

De twee-router oplossing (in de huidige configuratie) kun je werkend krijgen door ook in de AirPort Express bepaalde poorten te laten forwarden. ( zie http://portforward.com/help/doublerouterportforwarding.htm )

Bijdrager
    Kizmiaz

Nee, meer apparaten zitten er niet aan de Draytek, Pieterr.

Als ik die Draytek er tussen uit haal, heeft dat (veel) gevolgen voor mijn instellingen en internet verbinding? :?

En wat is Bridge Mode?

—————-

Ik heb op de Xbox gekeken welk Ip address er nu staat, en dat is : 10.0.1.4
    Duidelijk iets van de Airport Express toch?
    Gateway is: 10.0.1.1

Is het misschien mogelijk om via het Airport configuratie programma poorten te forwarden in
    Geavanceerd -> Poortkoppelingen?
    Of anders via Internet -> NAT ->Activeer Standaardhost of activeer NATpoortkoppelingsprotocol?

Dat met die 2 routers in je vorige bericht gaat mij echt never,nooit, niet lukken.

:cry:

Bijdrager
    Pieterr
    ”Kizmiaz”

Nee, meer apparaten zitten er niet aan de Draytek, Pieterr.
    Als ik die Draytek er tussen uit haal, heeft dat (veel) gevolgen voor mijn instellingen en internet verbinding? :?

Als er aan die Draytek router alleen maar je AirPort Express hangt, dan kun je die Draytek er beter tussenuit halen.
    Wat je daarna moet doen is de juiste port mapping instellen op je AirPort Express.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.