12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    McHenk

‘Open met’ laat sommige programma’s dubbel zien

Als ik een bestand wil openen en ik gebruik ‘open met’ dan krijg ik sommige programma’s dubbel te zien.

http://www.maj.com/gallery/ThaBart/Desk/probleem.png

in dit geval zorgt het er ook voor dat dingen als iphoto er niet meer bij staan.

dit gebeurt niet alleen met afbeeldingen maar ook met tekst documenten e.d.

als ik dit bijv. doe bij een word document dan staat er word als standaard, 1x pages maar 2x teksteditor.

weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

(ik maak regelmatig een kloon van m’n harde schijf, die is op dit moment niet gekoppeld maar zou dat het kunnen veroorzaken?)

Bijdrager
    jspr

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=96450&highlight=

Check ook dit topic voor wat antwoorden.

Bijdrager
    McHenk

ik heb de Launchservices database gereset met onyx, maar dat heeft niet geholpen

Bijdrager
    Vin

ik heb dat gedaan met cocktail en dat hielp wel! heb je je externe hd toch niet aan je mac zitten als je die launch database reset? en wel ff je mac opnieuw opstarten! succes!

Bijdrager
    Oppie

Is het nou zo moeilijk ff te kijken of je posting, en dus ook je plaatje kloppen?!:

Het heeft iig met dubbele progjes te maken; als je drie versies of kopie├źn van een progje hebt, verspreid over je HD (ook extern), laat ie er ook drie zien…

Bijdrager
    karllaurent

Het heeft iig met dubbele progjes te maken; als je drie versies of kopie├źn van een progje hebt, verspreid over je HD (ook extern), laat ie er ook drie zien…

Helaas is het niet zo simpel. Ik heb hetzelfde probleem en zeker geen verschillende kopie├źn van een programma

Bijdrager
    Vesper

Tiger Cache Cleaner deed het bij mij…

Bijdrager
    JeePee

En aangezien Tiger Cache Cleaner nogal wat kan, welke functie hielp?:|

Bijdrager
    Vesper

Tiger Cache Cleaner, tabblad ‘Cache’
    Ik heb vermoed ik een medium cleaning gedaan met alle 3 de vakjes aangevinkt.

Bijdrager
    McHenk

ondertussen is het nogsteeds niet opgelost, tiger cache cleaner haalde niks uit.

iemand anders nog suggesties?

Bijdrager
    thejazz

Ik gebruik MainMenu.
    Kan je ook erg veel mee en ziet er leuk uit (niet geheel onbelangrijk). En alle 1.x versies zijn gratis.

http://www.santasw.com

Alleen een probleem. Je moet nog even wachten tot ze een 10.4.9 update hebben gemaakt.

Bijdrager
    Vesper
    ”McHenk”

ondertussen is het nog steeds niet opgelost, tiger cache cleaner haalde niks uit.

iemand anders nog suggesties?

Toch vreemd hoor, ik heb al meerdere keren voorgehad dat er bij een mp3 vb. 3x divx, 3x iTunes, 3x VLC en 3x RealPlayer enz staat. Toch iedere keer opgelost met Tiger Cache Cleaner.
    Jammer dat het bij jouw niet lukt.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.