3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Open Font License: hoe auteursrecht opgeven?

Voor iets waar ik mee bezig ben heb ik een uitgebreidere versie nodig van een lettertype dat onder het SIL Open Font License uitgegeven is. Geen probleem, die licentie staat je toe om het lettertype aan te passen zoveel je wilt.

Echter: ik kom er niet goed uit hoe ik de copyright-waarschuwing e.d. erin moet zetten. Moet ik de bestaande (Copyright (c) <jaar>, <naam> (<URL>), with Reserved Font Name <lettertype>) laten staan en m’n eigen informatie erbij zetten, of de bestaande vervangen door m’n eigen informatie en er dan een regel bijdoen dat dit lettertype gebaseerd is op <lettertype> gemaakt door <naam>, of misschien de bestaande meldingen vervangen door m’n eigen en dan de wijzigingen aangeven in het FONTLOG-bestand? De FAQ over de licentie geeft daar voor zover ik kan zien geen antwoord op …

Bijdrager
    bennie

Question: 3.1 Can I change the fonts? Are there any limitations to what things I can and cannot change?

Answer: You are allowed to change anything, as long as such changes do not violate the terms of the license. In other words, you are not allowed to remove the copyright statement(s) from the font, but you could put additional information into it that covers your contribution.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Daar heb ik denk ik dan overheen gelezen …:confused:

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.