4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    RWVV

Open bestand in browser, slaat automatisch op

Zoals de titel zegt…
    Wanneer ik bijvoorbeeld in m’n mail een attachment open, een pdf’je of iets dergelijks, dan wordt ie automatisch in m’n documents map opgeslagen. Binnen no time staat die map dus vol met dingen die ik niet op mn HD wil hebben.

Ik heb zo’n gevoel dat ik iets heel erg voor de hand liggends mis, maar ik wil dit gewoon uitschakelen. Heb gekeken in system- ,dock-, finder- en firefoxpreferences.

Help :s

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Heb je dit probleem met mailtjes of webpagina’s? Het verschil is niet erg duidelijk uit je bericht.

Bijdrager
    RWVV

Met mail en webpagina’s. Ik heb in firefox ingesteld dat bij het aanklikken van bestanden er altijd gevraagd moet worden wat ik er mee wil doen; openen of opslaan. Als ik ‘em open wordt het bestand automatisch permanent opgeslagen in m’n in FF ingestelde download map. Daarmee is de keuze van openen of opslaan nogal nutteloos, want het wordt altijd opgeslagen.

Ik weet alleen dus niet zeker of het aan een instelling in FF of Finder ligt….

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Dat gaat aan Firefox liggen — met de Finder heb je niks te maken wanneer je in Firefox zegt dat je een bestand wilt bewaren.

Maar ik krijg de indruk dat je je mailtjes in Firefox leest, bijvoorbeeld bij Gmail of zo … ? Dan is er namelijk geen verschil tussen bestanden die je met een mailtje meegeleverd krijgt en bestanden die je op een andere manier downloadt: allebei worden ze door Firefox gezien als bestanden die je van een webpagina downloadt (want dat is dan namelijk ook het geval).

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.