24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:
    Bijdrager
    edwinmees

Opeens werkt mijn mail niet meer.

Wie kan mij helpen met het volgende probleem:
    Opeens doet mijn mailprogramma raar. Dwz hij start op en dan lijft dat fraaie regenboogrondje draaien, een deel van het programma is zichtbaar op mijn beeldscherm maar verder blijft alles wit. Ik kan mail alleen geforceerd stoppen.

Bijdrager
    Beech

En je internet doet het wel ?

Bijdrager
    Wolfii82

Iets meer info zou handig zijn als je een probleem hebt en een vraag stelt.

Wat voor systeem is het? Al een keer een herstart van je systeem gedaan?

Bijdrager
    edwinmees

Mijn internet doet het prima, de rest ook. Alleen mail niet. Mijn iMac werkt op Mountain Lion en ik ben geen echt gevorderde gebruiker, vandaar mijn vraag. Mail start niet, ik zie delen van het programma op mijn beeldscherm, de postbussen blijven wit, ik zie wel wat inkomende mail maar kan verder niets openen.

Bijdrager
    Wijtze

Ik heb dit probleem ook wel eens op mijn MacBook Air. Na mail geforceerd afgesloten te hebben werkt t meestal weer gewoon. Heb je dat al geprobeerd?

Bijdrager
    edwinmees

Jawel, dat heb ik al een aantal keer gedaan. Maar ook dan hetzelfde patroon. De kleurige draaiende strandbal verschijnt, en de rest van het beeldscherm blijft wit, op een paar icoontjes na en een groot wit vlak met daarop geen bericht geselecteerd. Zucht, ik probeer van alles maar het werkt nog niet.

Bijdrager
    Beech

Even dit doen:
    Sluit Mail af.
    Open Finder. Kies Ga, Ga naar map, vul in ~/Library/Mail/V2/Maildata
    Daar moet een .plist file verwijderd worden, maar maak er eerst even een kopietje van. Ik moet nog even uitzoeken welke. Vroeger bij SL was dat anders.

Bijdrager
    edwinmees

Als ik dit intyp verschijnt er .lockfile achter. Ik heb het desbetreffende bestand verwijderd en er gebeurt als ik mail dan start nog steeds hetzelfde: tollende strandbal, links op mijn beeldscherm het mailicoon van haal post op, potloodje, en over de pstbussen en inkomende mail een witte balk.

Bijdrager
    edwinmees

Ok, ik zie nu mailadres op mijn scherm en kopieer de hele map maar even.

Bijdrager
    Beech
    edwinmees op 06 januari 2013

Als ik dit intyp verschijnt er .lockfile achter. Ik heb het desbetreffende bestand verwijderd en er gebeurt als ik mail dan start nog steeds hetzelfde: tollende strandbal, links op mijn beeldscherm het mailicoon van haal post op, potloodje, en over de pstbussen en inkomende mail een witte balk.

Let even op, ik heb het pad veranderd, vorige was voor SL.

Bijdrager
    edwinmees

Ok, ik had dat vorige bestand al verwijderd. Heb het uit de prullenbak gevist en het staat nu bij documenten.

Bijdrager
    Beech

Kijk even in Console welke foutmeldingen je krijgt als je Mail opent (Console vind je in Hulpprogramma’s)

Bijdrager
    edwinmees

Heel veel. Oa deze: mail:Can not lock focus on image <NSImage 0x7f904a714f20 Size={0, 0} Reps

Bijdrager
    edwinmees

edwinmees 2 seconden geleden #
    Heel veel. Oa deze: mail:Can not lock focus on image <NSImage 0x7f904a714f20 Size={0, 0} Reps

Can not lock focus on image <NSImage 0x7f90. En. Size={0, 0} Reps staat bij alle meldingen

Bijdrager
    Beech

Heb je een corrupte mail met een imagebijlage ? Kijk eens even in webmail naar je mail, of op een andere device (iPad ?).

Bijdrager
    edwinmees

Ga ik doen.

Bijdrager
    Beech

Lijkt het op dit probleem ?

Bijdrager
    edwinmees

Gedaan, alles gewist en probleem is er nog steeds.

Bijdrager
    edwinmees

Het bovenste deel van de melding staat er bij mij ook in, het onderste deel niet. Nadat ik in mijn webmail de mail heb verwijderd krijg ik in console andere meldingen.

Cgx getconnectionproperty: invalide connection 65439 invalide source window 344

Bijdrager
    edwinmees

Moet ik overigens het com.apple.mail.plist.lockfile weer terugplaatsen en zo ja, hoe doe ik dat? Of kan dat blijven staan waar het nu staat?

Bijdrager
    Beech

Bij mij is die file niet aanwezig. Heb je Mountain Lion over SL of Lion heen gezet ?
    Maar je kunt ‘m toch terugkopieren ? Via Finder/Ga/Ga naar map/~/Library/Preferences/

Als je een corrupte mail hebt dan kun je die hier verwijderen:
    ~/Library/Mail/V2AosIMAP-jenaam/INBOX.mbox/……/DATA

Want let wel: je mails staan op je harde schijf en als daar een corrupte mail tussen zit, dan helpt het niet die in webmail te verwijderen. In webmail kun je zien welke mails een bijlage hebben.

Bijdrager
    edwinmees

Dankjewel, heb het teruggezet en ga nu verder met de volgende tip. Nogmaals, dank voor je hulp so far. Ik ga straks naar mijn bed, morgen erg vroeg op. Ik hoop dat de laatste actie succes heeft, laat het je nog weten.

Bijdrager
    edwinmees

~/Library/Mail/V2AosIMAP-jenaam/INBOX.mbox/……/DATA en dan na het streepje mijn naam geeft aan map onvindbaar, helaas.

Bijdrager
    edwinmees

Ik heb overigens toen ik de Mac kocht direct Mountain Lion er op gekregen, of eigenlijk stond dat er al op.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.