10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Geert

Opeens geen Wifi verbinding meer!?

Ik heb internet via online.nl en al onze apparaten zijn hierbij verbonden, zoals de telefoons met Wifi. Mijn mac mini was ook altijd via Wifi verbonden, maar soms was de verbinding weg bij het opstarten. Na een herstart was de verbinding er weer, maar sinds gisteren is de voormalige verbinding permanent weg. Ik krijg wel alle verbindingen van de buren te zien en kan mijn smartphone als wifi hotspot gebruiken met de mac mini, maar het thuisnetwerk, ho maar.
    Wie kan mij helpen!!!?

Bijdrager
    Beech

Zet je router een keer uit en na 30 s weer aan.

Bijdrager
    Geert

Al geprobeerd maar helaas niet gewerkt

Bijdrager
    koen

Welk OS gebruik je? En wat voor een modem/router?

Bijdrager
    Geert

Er staat nu 10.9.5 Mavericks op. Van online.nl hebben wij een ZyXEL VMG8324-B10A router. Vreemde is dat hij het wel altijd heeft gedaan. Wat gisteren wel even lukte was toen ik de naam van het thuisnetwerk had verwijderd in het lijstje bij geavanceerde instellingen en toen ik “verbind met ander netwerk” koos. Maar na een herstart was de verbinding weer weg en lukte deze truuk ook niet meer. Alles doet het op de router en de mac ziet alle verbindingen, behalve het thuisnetwerk.

Bijdrager
    Geert

Geen suggesties meer?

Bijdrager
    fixar

Werkt de wifi wel met je smartphone? kortom, kan je met je smartphone wel gebruikmaken van de wifi verbinding die de router uitdeelt?

Zo nee: een probleem met je modem en niet met de Mac Mini…. dan dus maar de helpdesk bellen voor een oplossing of vervanging.

Apparaten gaan nu eenmaal eens een keer kapot. Hoe vaak ik niet te horen krijg: ‘gisteren deed ie het nog…’ :rolleyes:

Bijdrager
    Geert

Hoi, bedankt voor je snelle reactie. Mobiele telefoons, andere computer en tv werken gewoon nog steeds op de wifi verbinding via de router.

Het bovenstaande netwerk is niet meer te zien op de mac mini. Wel kan ik mijn 4g van mn telefoon gebruiken als wifi hotspot en zo op de mac mini internetten. Tevens zijn alle netwerken van de buren te zien. Beide apparaten lijken dus wel naar behoren te functioneren.

Bijdrager
    fixar

Een ander kanaal proberen voor de wifi? Of je MacMini even op een andere plek? Ik heb het regelmatig zien gebeuren dat een apparaat door diens plaatsing (in een kast, achter een deurtje, bij een boel andere apparatuur, etc) moeite heeft met de ontvangst van de wifi. Vooral eerdere versies van de MacMini hebben geen geweldige wifi-ontvangst. Verplaatsen kan soms helpen. Of je modem iets verplaatsen…

Of anders een wi-fi dongle scoren bij de PC boer (liefst eentje met een draaibare antenne ±25 euro)

Of een kabel trekken….

Welke MacMini hebben we het eigenlijk over? en welk OS draait er op?

Bijdrager
    Geert

Hmmm een laatste zoekpoging op google gaf het antwoord voor het wifi probleem. Blijkbaar moet men kanaal 11 kiezen om de router met Apple te laten werken. Hopelijk blijft ie het zo doen;)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.