10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    allard

Opeens gebruiker er bij

Zit hier vrolijk achter mijn nieuwe iMac en na een herstart heb ik opeens een extra gebruiker erbij!?
    PostgreSQL, heeft iets met databases te maken, maar wat doet die op mijn computer?

Tis een nieuwe iMac overigens met i7 processor en een SSD schijf.

Bijdrager
    bobvanderheijden110

Dit is inderdaad enorm vaag want als het met de databases te maken heeft wat doet het dan bij gebruikers

Bijdrager
    macfocus

Dingen gebeuren niet vanzelf.
    Wat heb je gedaan v├▓├▓r de herstart?
    Software geïnstalleerd? Zo ja, welke/wat?

Inactief
    Anoniem

Google ‘r is op. Er is genoeg over ‘PostgreSQL’ te vinden. Maar wat ik vooral tegenkom is dat je die user in elk geval zelf moet aanmaken. is de Mac die je hebt wel echt nieuw….?

Bijdrager
    macfocus

Hoewel best interessant om te weten of d eMAc echt nieuw is, lijkt het niet echt relevant.
    Want NA een herstart was er opeens een extra user.

Dat kan (indien waar) allen maar zijn veroorzaakt door het zelf starten van “een” actie.

Bijdrager
    allard

De imac kwam nieuw uit de doos.

@macfocus
    Er was idd net nieuwe software geïnstalleerd. Disk Warrior om een externe schijf te herstellen.
    Kan het daar iets mee te maken hebben?
    En ik zit hier niet te liegen;)
    Heb iig niet bewust een gebruiker toegevoegd, van PostgreSQL had ik tot voordat hij gebruiker werd op mijn Mac nog nooit gehoord.

Bijdrager
    macfocus

Ok, ik geef toe, ik snap er geen bal van.
    Een snelle Google search op Diskwarrior en Postgress levert niks op.
    In al mijn jaren met Mac heb ik nog nooit meegemaakt dat er zo maar spontaan een account bij kwam.

Alhoewel me er opeens iets te binnen schiet.
    Was je na de herstart nog steeds geboot van de “normale” schijf?
    Niet spontaan vanaf een andere schijf of partitie?

Zo niet; user verwijderen en kijken wat er gebeurt (waarschijnlijk niets)
    Anders of bij twijfel, disk formateren en opnieuw beginnen.

Inactief
    Anoniem

Heb je toevallig Lion Server draaien ipv de normale versie? Daar zit PostgreSQL namelijk in.

Bijdrager
    allard

Dank voor het meedenken. Maar heb geen server versie draaien van Lion. Was ook volgens mij gewoon geboot van af mijn gewone HD. Wel waren er op dat moment problemen met een andere schijf. Wie weet wat ik met mijn ongeduldig geklik heb aan gericht. Kan me niet voorstellen dat ik per ongeluk zo’n naam heb ingetyped.

Ik ga afscheid nemen van de gebruiker en hem verwijderen.

Inactief
    Anoniem
    allard op 16 september 2011

Wel waren er op dat moment problemen met een andere schijf. Wie weet wat ik met mijn ongeduldig geklik heb aan gericht.

Aha! Dus het was niet ‘opeens’:smile:

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.