One More Thing » Community » Forum » iOS Software » iOS » Opeens ben ik een anonieme beller

Opeens ben ik een anonieme beller

Profielfoto van Broer T.

Broer T. op 06 oktober 2017 #

Curieus: als ik bel verschijn ik als Anoniem in het scherm van degene die ik bel, terwijl Nummerherkenning gewoon aanstaat. Ik heb het idee dat dit sinds de upgrade naar iOS 11 is, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Ik heb een iPhone 6 met Vodafone-abonnement. De iOS versie is 11.0.2, dus up-to-date. Bellen over wifi heb ik uitgezet omdat dit de hele tijd drop-outs gaf.

Iemand een oplossing???

Profielfoto van Q-collective

Q-collective op 06 oktober 2017 #

Je weet zeker dat dit aan staat bij de Instellingen -> Telefoon? Anders is het wellicht een instelling vanuit je provider.

Profielfoto van Broer T.

Yep, staat daar aan. Zou zoiets vanuit de provider verkeerd kunnen gaan?

Q-collective op 06 oktober 2017 #

Vroeger moest je betalen om een geheim nummer te hebben. Dat was voor KPN etc. gewoon een vinkje wat ze aan of uit zetten. Dus ja, je provider kan je nummer ook geheim maken.

Profielfoto van Raymon

Raymon [moderator] op 06 oktober 2017 #

Dat is vreemd! Probeer eens: Instellingen → Algemeen → Stel opnieuw in → Herstel netwerkinstellingen.

Profielfoto van Dup52

Dup52 op 06 oktober 2017 #

Ik heb hetzelfde voor sedert de update naar IOS11. Dit zowel bij mijn 5S als met 6Splus van mijn echtgenote.
De provider Telenet heeft hiermee blijkbaar niks te maken. Als ik de nummerherkenning uitzet en dan opnieuw aanzet is het probleem opgelost. De dag nadien of dezelfde dag kan dit fenomeen opnieuw opduiken en met ik opnieuw de knop resetten. Heel vervelend.

Profielfoto van Broer T.

Herstel netwerkinstellingen heeft niet gewerkt. Uit- en weer aanzetten van de nummerherkenning wel. Maar dat is dus een onbetrouwbare fix. Maar het betekent dus wel dat het probleem in iOS 11 zit.

Misschien maar ‘ns een bug-reportje indienen.

Intussen is het erg vervelend. Veel mensen hebben geen zin om op te nemen als ze door een anonymus gebeld worden…

Dank in ieder geval allemaal.

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 06 oktober 2017 #

Misschien heeft het hier iets mee te maken?

Profielfoto van Raymon

Raymon [moderator] op 06 oktober 2017 #

Het is vrij bizar. Bij mij stond nummerherkenning blijkbaar uit, maar mijn nummer was bij oproepen wel zichtbaar. Ik draai de beta van iOS 11.1.

Ik heb hier ook wat research naar gedaan en deze bug blijkt al sinds betaversies van iOS 11 aanwezig te zijn. Ook andere landen hebben er last van. Neem het mee naar de voorpagina.

Profielfoto van Broer T.

Nummerherkenning’s gone haywire. Uitzetten en toch zichtbaar zijn is potentieel nog vervelender. Onbegrijpelijk dat zo’n cruciale bug niet gerepareerd is.

Q-collective op 07 oktober 2017 #

Broer op 06 oktober 2017

Onbegrijpelijk dat zo’n cruciale bug niet gerepareerd is.

Hoezo is dat onbegrijpelijk? Als Apple er geen weet van heeft, hoe kunnen ze het dan niet oplossen. Daarom verwijs ik meer dan eens naar apple.com/feedback. Eén rapportje is nietszeggend, maar als Apple er opeens veel krijgt, gaan ze zeker op onderzoek. Ook helpt het zeker dat er nu artikels aan worden besteed.

Is het nu begrijpelijk?

Profielfoto van Broer T.

Broer T. op 07 oktober 2017 #

Is het nu begrijpelijk?

deze bug blijkt al sinds betaversies van iOS 11 aanwezig te zijn. Ook andere landen hebben er last van.

Over dit topic

Gestart op 06 oktober 2017 door Broer T.

Laatste reactie door Broer T.

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?