8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    TvDijk

Opdrachten-app iPhone/iPad

Sinds een aantal maanden maak ik gebruik van de Opdrachten-app op mijn iPhone en iPad. Geweldige app, wat ik alleen mis is dat de opdrachten via widgets gelijk is op de iPhone en iPad. Maar ik heb hele specifieke opdrachten voor mijn iPad, die wil ik niet op mijn iPhone via de widgets. Heeft iemand daar een oplossing voor?

Bijdrager
    TheBigZ

Geen antwoord op je vraag (nog), wel een uitgebreide app, die Shortcuts!

https://support.apple.com/nl-nl/guide/shortcuts/welcome/ios

Bijdrager
    gipsman

Ik gok dat je de sync van de Shortcuts app uit kan zetten en shortcuts+bijhorende widgets aan kan maken per device. Maar dan moet je de shortcuts die je op ipad èn iPhone wil ook 2 keer aanmaken, althans daar ga ik van uit.

Bijdrager
    Ome Kor

Ik heb het syncen via iCloud inderdaad uit staan, want niet alle Opdrachten/Shortcuts zijn nuttig op zowel mijn iPad als iPhone. Op mijn iPad heb ik er meer.

Als ik een Shortcut gemaakt heb, meestal op mijn iPad, die ik op beide devices wil hebben, dan doe ik “Deel als bestand”, dan “Bewaar in bestanden” en kies vervolgens de Shortcuts map in iCloud Drive.

Daarna open ik het bestand in iCloud Drive met mijn andere apparaat en heb ik ook de Shortcut daar.

Bijdrager
    TvDijk

Dat is wel een goede! Ik heb het ingesteld, ik ben benieuwd! Bedankt:)

Bijdrager
    Ome Kor

Graag gedaan. Al mijn shortcuts (en ook die van andere mensen als voorbeeld) bewaar ik in de shortcuts map op de iCloud drive. Dit is makkelijk, want het wil soms wel eens gebeuren dat door een wijziging die ik heb aangebracht aan een shortcut het niet meer werkt zoals de bedoeling was en hierdoor kan ik de oude situatie weer herstellen.

Bijdrager
    Spleet

Heb een vraag, heb een onbeperkt data abbo van Tele2 als ik over Mn dagelijks limiet zit moet ik een sms sturen voor extra data….kan iemand een opdracht maak van als ik een sms van Tele2 ontvang er automatisch een sms gestuurd wordt?

Bijdrager
    Ome Kor

Zover als ik weet kan dat niet automatisch (ik word graag terecht gewezen als het wel kan). Wel kun je met Siri shortcuts het antwoord sturen als er één binnenkomt, maar hier moet dan wel de actie van jou uitgaan.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.