30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:
    Bijdrager
    BoToX

Opdracht Photoshop School

Kan iemand me helpen. Ik weet dat het niet zulke moeilijke opdrachten zijn maar kan iemand mij vertellen welke tools ik het beste kan gebruiken?

De opdrachten:

Opdracht 1:
    Er is door het bedrijf Photoplay nv. aan jou gevraagd om voor één van hun spellen plaatjes te maken. Dit is het “zoek de verschillen”-spel. Het is dus de bedoeling dat het lastig is om de verschillen te vinden. Kies een foto en verander deze zodat er 5 verschillen zijn met het origineel.

Kies een foto de rechtenvrij is. Foto’s om uit te kiezen kun je vinden: http://www.flickr.com/search/?l=cc.

In te leveren:
    • Startfoto
    • Eindfoto in kleur en klaar voor gebruik op een computerscherm ( 72 dpi / 1280 pixel bij 1024 pixel)
    • Eindfoto met omcirkeling verschillen
    • Lijst met stappen die genomen zijn tijdens de bewerking
    Opdracht 2:
    Maak een collage die klopt qua formaat en perspectief voor een foto tentoonstelling. Deze collage bevat ten minste de volgende elementen.
    – strand
    – bergen
    – foto van je zelf
    – surfplank
    – terreinwagen

Kies foto’s die rechtenvrij zijn. Foto’s om uit te kiezen kun je vinden: http://www.flickr.com/search/?l=cc.

In te leveren:
    • Startfoto’s
    • Eindfoto in kleur en klaar voor drukwerk ( 200 dpi / 18cm bij 13 cm )
    • Lijst met stappen die genomen zijn tijdens de bewerking
    Opdracht 3:
    Gebruik een foto van jezelf voor een film-affiche met het thema van jou groep.

Groep 1 t/m 5 : Een Actiefilm
    Groep 6 t/m 10 : Een Dramafilm
    Groep 11 t/m 15 : Een Horrorfilm
    Groep 16 t/m 20 : Een Komediefilm
    Groep 21 t/m 25 : Een Misdaadfilm
    Groep 26 t/m 30 : Een Musicalfilm

Bijdrager
    Lesliedec

voor de opdracht met de verschillen zou ik de clone brush gebruiken om stukken weg te werken of extra instanties van te maken (bvb 6de vinger)

Voor de filmaffiche een vage foto op de achtergrond met het detail van een andere foto scherp op de voorgrond en een fade to black naar onder toe en dan in het donkere gedeelte de credentials

en voor de collage het aanpassen van de kleuren van de verschillende fotos (huem saturation) zodat ze van warmte bij elkaar passen…

Bijdrager
    Lesliedec

ik heb thuis zelf het boek ‘Photoshop klassiekers’ waarin je heel veel leuke en handige technieken voor zulkere zaken kan terugvinden

Bijdrager
    lunapics

Tja, eh, ik wil niet verveldend zijn maar…….zijn daar je docenten niet voor? :D

Bijdrager
    BoToX

Goede vraag. Ik krijg inderdaad verdomde weinig les erover.

Bijdrager
    lunapics

Zucht, weer het oude liedje…daar ben je mooi klaar mee, is het een MBO opleiding?

Bijdrager
    BoToX

Nee HBO. Waar zit die clone tool?

Bijdrager
    Xenophon
    ”BoToX”

Nee HBO. Waar zit die clone tool?

Jongen, ben eens niet zo lui en gaat eens op zoek naar wat Photoshop tutorials. Dit is echt basic-noobstuff. En die twee opdrachtjes kan je in 5 minuten klaren in Photoshop.

Op Piratenbaai staan massa’s goede PDF’s met Photoshop boeken, of pak de fiets en ga naar de bieb.

Bijdrager
    BoToX

Sorry vader.

Bijdrager
    hennep
    ”BoToX”

Sorry vader.

lol, made my day

Bijdrager
    Powerfull

Wtf.. Ze verwijzen naar Flickr voor goede rechtenvrije foto’s?

wat voor opleiding doe je?

Bijdrager
    lunapics

Het heeft wel een beetje te maken met dat competentiegerichte onderwijs. Er wordt inderdaad weinig les gegeven en de student
    wordt geacht het zelf uit te zoeken (erg kort samengevat). Het nadeel is soms dat er daardoor geen vakdocenten (meer) zijn. Ik heb zelf een aantal jaren als docent (parttime) gewerkt en ben daar mee gestopt omdat het een heilloze weg was (voor mij althans, ik houd van mijn vak).

Maar, een tutorial is echt overal te vinden. Mocht je de docent(en) nog ooit spreken dan kan je melden dat drukwerk vaak in 300 dpi en niet in 200 dpi moet worden aangeleverd (staat in je opdracht), en ook nog eens in CMYK, krijg je ineens andere rare kleuren op je scherm.

Kortom, als je de vormgeving ingaat dan zou ik meer een vechtersmentaliteit ontwikkelen, mij legt niemand iets uit, ik moet zelf doen en zelf de vakmatige zaken bijhouden en dat kost tijd, geld en is prima om een beetje bij te blijven. Niemand zit op je te wachten namelijk, dus nogmaals, een beetje zelfwerkzaamheid kan wonderen verrichten.

Bijdrager
    BoToX

Communication & Multimedia Design op de Haagse Hogeschool.
    Ik heb de clone stamp tool gevonden. Deze heb ik ook in de les gebruikt, maar ik zweer dat hij nu niet werkt. Ik weet niet waarom. Met option-toets ingedrukt klik ik ergens op. Ik laat los en dan zonder een toets ingedrukt te houden probeer ik te brushen maar het doet niets.

Bijdrager
    BoToX

Het is al gelukt:D . Ik moest die quick mask tool inschakelen.

Bijdrager
    lunapics

Ga je ons nu stap voor stap informeren wat je aan het doen bent??????????

Bijdrager
    BoToX

Als jullie dat interessant lijkt wil ik dat best doen. Ik wil er ook best een tv-programma van maken. Wat denken jullie. Kijkcijferhit?

Bijdrager
    lunapics

Ik zou er een speelfilm van maken!!!!!!!!!!!!!!!!:P :cry:

Bijdrager
    BoToX

Heb ik al geprobeerd maar met de kredietcrisis wil geen producent in het briljante idee stappen.

Bijdrager
    lunapics

Dan zeg je toch gewoon op school dat je vanwege de kredietcrisis de opdracht niet voor elkaar krijgt?

Bijdrager
    BoToX

Nee ik ben nou zo goed bezig. Nu ga ik hem afmaken ook!

Bijdrager
    lunapics

Dat is nou precies wat ik bedoel. Veel succes en laat ons zien wat het is geworden?

Bijdrager
    BoToX

Ik denk niet dat het een artistiek hoogstandje wordt, dus ik weet niet of dat een goed plan is. Eerste opdracht is overigens klaar. Nu die anderen nog.

Bijdrager
    MouseMighty

WTF? Dan post je zo’n vraag en ben je binnen een uur klaar met de eerste opdracht? Geen artistiek hoogstandje..waarom zeg je dan dat het af is? Pffff dat is dan HBO Commjoeniekatjion en Multimedia Dezain. Ga toch fijn snel naar LOI.nl Wouter krijg je er een snelcursus digitale fotografie bij hoef je niet meer op Flickr beelden van anderen te jatten. Fijn onderwijs hebben we hier… :sealed:

Note 2 self: geen mensen aannemen van de C&MD Haagse Hogeschool.

Bijdrager
    Lacebag

HBO opleiding en dan zulke opdrachten……
    En dan ook nog is drukwerk in 200 dpi moeten afleveren….ben toch blij dat ik wel van een vakdocent les krijg (al is het 1 van de weinige op school).

Op MBO niveau 4 in het eerste jaar krijg je al moeilijkere dingen als dit om mee te beginnen.

Bijdrager
    kermit
    ”lunapics”

Maar, een tutorial is echt overal te vinden. Mocht je de docent(en) nog ooit spreken dan kan je melden dat drukwerk vaak in 300 dpi en niet in 200 dpi moet worden aangeleverd (staat in je opdracht), en ook nog eens in CMYK, krijg je ineens andere rare kleuren op je scherm.

dit omdat de vele vormgevers niet eens weten hoe ze de juiste dpi moeten bepalen voor een bepaald drukwerk. Dan spelen ze maar op zeker en doen alles in 300dpi…

Bijdrager
    kermit

@botox:

Ik vind het zeer jammer dat je de creativiteit niet hebt (wil hebben?) om zelf te experimenteren en van je opdracht iets leuk te maken. Je laat het gewoon aan een forum over om te brainstormen…

wat is dan nog de zin van zo een opdracht? Onderwijs in zulke materie is sturen en smaakvorming. Photoshop is gewoon techniek. Als je eenmaal de basis hebt geleerd dan zou je op eigen houtje de rest moeten kunnen uitvissen (al dan niet met assistentie van een docent.). Dit is eigenlijk wat je de rest van je leven te wachten staat: altijd bijscholen en leren.

Bijdrager
    sanius

Ik sta echt perplex!

Je gaat toch niet op een forum vragen om opdrachten voor school te maken!? Zou wat zijn als je later aan het werk moet en alles via fora oplost… Ik vraag me ook af waarom je die opleiding doet als je al te lui bent om uit jezelf te leren stoeien met Photoshop? Voordat ik mijn opleiding ging volgen had ik alle basistechnieken al 3 jaar onder de knie.
    Met zo’n instelling zul je nog verassend ver komen binnen de opleiding (ken een aantal van dit soort types op mijn opleiding), maar als je de arbeidsmarkt op gaat red je het nooit. Het bedrijfsleven accepteert geen zesjes-mentaliteit.

Als je de clone stamp tool niet weet te vinden maar wel de eerste opdracht binnen een uur af hebt vraag ik me af hoe het resultaat is… Waarschijnlijk goed genoeg voor een zesje, maar als je ook maar enig zelfrespect hebt zul je altijd minstens een 8 willen halen.

Denk je dat Steven Jobs zo ver is gekomen door aan andere te vragen hoe een computer eruit moet zien en wat je ermee moet kunnen? Dacht het niet.

“It’s a dog eat dog world out there, and I’ve got bigger teeth than you…”

Bijdrager
    jan jansen
    ”sanius”

Ik sta echt perplex!

Je gaat toch niet op een forum vragen om opdrachten voor school te maken!? Zou wat zijn als je later aan het werk moet en alles via fora oplost… Ik vraag me ook af waarom je die opleiding doet als je al te lui bent om uit jezelf te leren stoeien met Photoshop? Voordat ik mijn opleiding ging volgen had ik alle basistechnieken al 3 jaar onder de knie.
    Met zo’n instelling zul je nog verassend ver komen binnen de opleiding (ken een aantal van dit soort types op mijn opleiding), maar als je de arbeidsmarkt op gaat red je het nooit. Het bedrijfsleven accepteert geen zesjes-mentaliteit.

Als je de clone stamp tool niet weet te vinden maar wel de eerste opdracht binnen een uur af hebt vraag ik me af hoe het resultaat is… Waarschijnlijk goed genoeg voor een zesje, maar als je ook maar enig zelfrespect hebt zul je altijd minstens een 8 willen halen.

Denk je dat Steven Jobs zo ver is gekomen door aan andere te vragen hoe een computer eruit moet zien en wat je ermee moet kunnen? Dacht het niet.

“It’s a dog eat dog world out there, and I’ve got bigger teeth than you…”

Pas maar op straks ben je net zo’n luie donder als je leraar en willen ze je in het bedrijfsleven nergens hebben. Dan blijft er voor jou ook niets anders over dan ook leraar te worden.

Bijdrager
    AST

Zijn dit niet wat overdreven reacties allemaal??

Natuurlijk is het aan hem zelf om er iets van te maken, maar wat sturende hulp kan toch nooit kwaad? Het is niet dat ie vraagt of jullie het voor hem willen maken…

Hij is 17 jaar.. Dan begin je net aan je MBO/HBO opleiding. Op dat moment moet je nog professioneel leren werken en naar perfectie kunnen streven… Je kan niet verwachten dat iemand dat op z’n 17de al kan… Het blijft een leerproces…

Bijdrager
    MouseMighty

Inderdaad een leerproces niet een “jongens-vertel-mij-wat-ik-moet-maken-en-hoe-ik-het-moet-maken” proces. Heb je de posts tussendoor al gelezen? “Waar zit de clone tool?” Overigens heeft de TS zich niet meer gemeld met de resultaten en cijfers. Ben er eigenlijk wel benieuwd naar :evil:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.