5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Cesar

Opdeling harde schijf iMac

De harde schijf van mijn iMac ( 1TB ) is verdeeld in twee delen, 1 deel is de macintosh HD opstartschijf (500GB ) op het andere deel (500GB) staat Bootcamp ! Hoe maak ik daar terug gewoon 1 schijf van zonder verdeling !? Ik heb Bootcamp niet meer nodig !? macOS Sierra 10.12.6

Bijdrager
    penseel

Het was even (zoeken) https://support.apple.com/nl-nl/guide/bootcamp-assistant/bcmp59c41c31/mac

Bijdrager
    mowat

Kan het niet als volgt ? ( Ik heb dat ooit zo gedaan met 4 partities)

Een bootable superduperkopie maken van je opstartschijf macintosh HD (500 GB) naar een externe HD.

De interne schijf via schijfhulpprogramma partitioneren naar 1 partitie van 1 TB.

Opstarten van je bootable superduperkopie en deze terugkopieren naar de lege macintosh HD (nu 1 TB).

En dan weer opstarten van die interne HD.

Moderator
    Night

Ja, dat kan ook. Persoonlijk vind ik het echter nooit zo handig om een in gebruik zijnd OS te gaan kopiëren. Hierdoor kunnen theoretisch fouten optreden.

Hetzelfde is echter ook mogelijk met een TimeMachine backup (start op in recovery mode, wis je disk naar 1 partitie en kies daarna voor ‘Utilities > Restore from Time Machine Backup’). Bij mijn weten kun je i.p.v. een TM backup hiervoor ook een clone gebruiken i.c.m. Migration Assistant. Maar op die manier ben je er echter wel zeker van dat er niets in gebruik is tijdens de kopieer-acties.

Zorg er wel voor dat je nieuwe partitie HFS+ (journaled) is geformatteerd met een GUID partitie-indeling.

Bijdrager
    Cesar

Gebruikte de tip van ‘penseel’ ! Werkte prima ! Tnx !

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.