9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Sleutelbeheerder
    Night

Op zoek: vliegtuig dat over webpagina vliegt

Ik ben op zoek naar een straaljager, die simpel van links naar rechts door het beeldscherm vliegt op ’n web-pagina.

De pagina is gemaakt in RapidWeaver. iemand die weet waar ik zoiets kan vinden en/of kan uitleggen hoe ik dit op m’n webpagina implementeer?

Alvast hartelijk dank!

Bijdrager
    Macbooker
    ”Night”

Ik ben op zoek naar een straaljager, die simpel van links naar rechts door het beeldscherm vliegt op ’n web-pagina.

De pagina is gemaakt in RapidWeaver. iemand die weet waar ik zoiets kan vinden en/of kan uitleggen hoe ik dit op m’n webpagina implementeer?

Alvast hartelijk dank!

Dat is heel mooi dat je dat zoekt, maar dat is niet de bedoeling dat wij voor jou gaan zoeken.

Heb je zelf al gezoekt op google? Daar zijn vast genoeg sites waar je bewegende plaatjes kan vinden

Bijdrager
    reneo
    ”Macbooker”

Dat is heel mooi dat je dat zoekt, maar dat is niet de bedoeling dat wij voor jou gaan zoeken.

Heb je zelf al gezoekt op google? Daar zijn vast genoeg sites waar je bewegende plaatjes kan vinden

Goh, wat zijn we weer aardig voor elkaar… De beste persoon heeft blijkbaar geen idee hoe dat werkt, een simpel moving gifje kan je niet over je gehele site laten bewegen. daar heb je wat meer voor nodig.. waarschijnlijk iets in de css of misschien wel java…

Bijdrager
    iJoost

Graag onderscheid blijven maken tussen Java en JavaScript. Want dat de naam een gelijk deel heeft wil nog niet zeggen dat ze verder ook maar iets met elkaar te maken hebben.

In dit geval lijkt een stukje JavaScript mij de aangewezen oplossing. Een stukje ouderwets DHTML. Een herhalend timertje op de pagina en dan bij elke keer dat het timer event afgaat de absolute positie van een afbeelding van een vliegtuig even bijwerken.

Even wat JavaScript leren dus. Of genoegen nemen met wat iemand elders op internet in elkaar geprutst heeft.;-)

Bijdrager
    madcat

Javascript of Flash is denk ik ook de beste manier om het te implementeren.
    Persoonlijk zou ik wel direct de pagina weg klikken als dit zou gebeuren, maar het zal wel niet voor mijn doelgroep zijn bestemd:)

Bijdrager
    Tinnieman
    ”iJoost”

Graag onderscheid blijven maken tussen Java en JavaScript. Want dat de naam een gelijk deel heeft wil nog niet zeggen dat ze verder ook maar iets met elkaar te maken hebben.

In dit geval lijkt een stukje JavaScript mij de aangewezen oplossing. Een stukje ouderwets DHTML. Een herhalend timertje op de pagina en dan bij elke keer dat het timer event afgaat de absolute positie van een afbeelding van een vliegtuig even bijwerken.

Even wat JavaScript leren dus. Of genoegen nemen met wat iemand elders op internet in elkaar geprutst heeft.;-)

Ik heb even naar die Google link gekeken en kwam uit bij

http://www.jsworkshop.com/dhtml/list16-1.html

het is wel niet een straaljager maar daar kom je wel uit geloof ik

Bijdrager
    behappy

Toch lijkt me dit wel een ideale flash klus, ik weet alleen niet of je dat ook helemaal over een html site kan laten vliegen

op onze site hebben we drie vlindertjes heen en weer dwarrelen. Maar die site is helemaal flash

http://www.dehazen.nl

ben wel benieuwd naar het eindresultaat

Bijdrager
    computer space

Het netste is toch een gif op een achtergrondlaag in CSS. Dan kan iedereen het zien, gebruikt het minimale processorkracht en blijft het hele spulletje makkelijk W3C compliant. Zorg wel dat je een gecentreerde container gebruikt die groot genoeg is (2560×1600) zodat zelfs de ADC 30 inch gebruikers het vliegtuig niet voor de rand in een bermudadriehoek zien verdwijnen.

Sleutelbeheerder
    Night
    ”Tinnieman”

het is wel niet een straaljager maar daar kom je wel uit geloof ik

Ziet er prima uit…. nbu hoef ik alleen op zoek naar een F16 gif met transparante achtergrond:)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.