11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Arjan110

OP zoek naar installatie schijf MacBook Pro 2008

Hoi,

mijn dochter is verwend door haar oom. Ze heeft zijn oude macbook pro van 2008 gekregen.
    Helaas werkte deze niet helemaal goed meer en om die reden ben ik bezig om de mac terug te zetten
    naar de fabrieksinstellingen.

De 1e installatie disk ging prima, maar bij de 2e disk krijg ik een installatie fout. Heb het tot 3 keer toe geprobeerd, ook na het
    schoonmaken van de disc, maar de fout blijft optreden.

Nu krijg ik bij het opstarten van de mac per definitie de vraag of ik disc 2 van het installatie proces wil gebruiken.

Heeft iemand een disc 2 voor een macbook pro, met model nummer A1212 die ik kan lenen?

Woon in de omgeving van Arnhem dus mocht iemand in de buurt een disc hebben liggen die ik kan lenen dan hoor ik het graag.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik twijfel of een grijze disk van iemand anders zomaar gaat werken.

Dan is het makkelijker om meteen een retaildisk te gebruiken. (lenen) Dan kun je na de installatie van Mac OS X, iLife proberen van de grijze disks te halen. (indien nodig)

Welk nummer staat er op je grijze disk? Dat geeft de versie aan, begint altijd met 10. en daarop volgt een 4, 5 of een 6 met wellicht daarachter nog een nummer. De eerste twee nummers zijn belangrijk.

Bijdrager
    computer space

Ik denk dat die op Leopard draaide. Ik zou gewoon bij Apple voor 18€ een retail disk van Snow Leopard bestellen. Heb je en een lean OS dat vrijwel alle apps nog draait, je kunt evt ook nog gratis naar Mavericks.

Bijdrager
    TheBigZ
    Bijdrager
    Arjan110

Bedankt voor de tips. Blijkt dat een extra poetsbeurt het probleem gelukkig al heeft opgelost.

Nu kom ik op een andere vraag:

– versie waar ik nu met de laptop op draai is 10.4.11
    – Systeem maakt het mogelijk om op OS Lion te draaien.

Dat wil ik ook graag proberen maar ben ff lost hoe ik daar de stappen naar toe moet maken want een App Store zit er nog
    niet op en ik weet niet of ik in 1 keer naar OS Lion kan of met tussenstappen.

Kunnen jullie me verder helpen?

Bijdrager
    Plainey
    Arjan110 op 27 oktober 2013

Bedankt voor de tips. Blijkt dat een extra poetsbeurt het probleem gelukkig al heeft opgelost.

Nu kom ik op een andere vraag:

– versie waar ik nu met de laptop op draai is 10.4.11
    – Systeem maakt het mogelijk om op OS Lion te draaien.

Dat wil ik ook graag proberen maar ben ff lost hoe ik daar de stappen naar toe moet maken want een App Store zit er nog
    niet op en ik weet niet of ik in 1 keer naar OS Lion kan of met tussenstappen.

Kunnen jullie me verder helpen?

Je kan in een keer naar Lion, maar enkel met een clean install. Dus alles opslaan/image maken op externe schijf.

Maar een betere optie is denk ik om te gaan voor Mavericks, de meest recentie versie.

List of supported Macs:

iMac (from mid-2007 to the latest model)
    MacBook (late 2008, 13-inch Aluminum and early 2009 or later)
    MacBook Pro (mid-2009 or later, 13-inch model; mid/later 2007 model or later, 15-inch model; late 2007 or later, 17-inch model)
    MacBook Air (late 2008 or later models)
    Mac mini (early 2009 models and later)
    Xserve (2008 and later models)
    Mac Pro (Early 2008 models)

Bijdrager
    Arjan110

Super. Alleen geen idee hoe je een image maakt. Heb het bestand beschikbaar omdat ik voor mijn eigen Mac die al beschikbaar heb en hoe krijg ik
    deze dan als image op een dvd?

Bijdrager
    Plainey

Oh, je hebt er twee.. Waarvan ik aanneem dat er op de tweede al Lion draait dus.

Dan is het redelijk simpel.:)

http://liondiskmaker.com/ en een lege USB stick van 8GB.

All you need!

Bijdrager
    Plainey

Image kan bijvoorbeeld met Carbon Copy Cloner. Backuppen weet je waarschijnlijk al. Maar aangezien het van familie komt en hij al is ‘weggegeven’ verwacht ik dat er niets bewaard hoeft te blijven..

Indien dit klopt: is het gewoon een geval van een bootable USB maken. En ‘gaan met die banaan’.:)

Bijdrager
    Arjan110

Heb de tip van liondiskmaker geprobeerd maar krijg de melding dat de huidige os versie de installatie van Lion niet ondersteund als ik de installatie bestanden op de usb aanklik.
    Wat doe ik fout?

Bijdrager
    Haike

Wat een ingewikkeld gedoe zeg, hier legt apple zelf uit hoe je zonder behulp van allerlei tools van derden een OS op een extern medium kan zetten.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.