8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    addyboy

op zoek naar illustrator tutorials

Hallo allemaal,

Ik ben nog niet erg goed bekend met het programma illustrator. Nu heb ik dus een tekening gemaakt maar deze is ingescaned ‘ruizig’. Ik wil dat dit een heldere scherpe tekening wordt. Hier is de tekening:

http://addyboy1.ad.funpic.org/temp/ :
    unedit.jpg
    en eentje die verscherpt is: scherp.jpg

Wat zijn mijn opties? Ik heb ook eerder gehoord dat sommige mensen een bepaald soort inkt en papier voor dit soort werk gebruiken?

Alvast bedankt, Ad

Bijdrager
    EwaldK

Illustrator is er voor bedoeld om vector tekeningen te maken = tekeningen die schaalbaar zijn zonder kwaliteit te verliezen.
    Wat je kan doen is de tekening binnenladen en op een onderste, sjabloonlaag zetten en dan op de bovenliggende lagen je vectoren tekenen (met bijv. potlood gereedschap).

Schijnt dat in de nieuwe Illustrator versie een zeer goede tracing tool zit ingebouwd; dat zou je dan een hoop werk schelen omdat die dan op basis van je tekening de vectoren ‘herkent’.

Bijdrager
    addyboy
    ”EwaldK”

Illustrator is er voor bedoeld om vector tekeningen te maken = tekeningen die schaalbaar zijn zonder kwaliteit te verliezen.
    Wat je kan doen is de tekening binnenladen en op een onderste, sjabloonlaag zetten en dan op de bovenliggende lagen je vectoren tekenen (met bijv. potlood gereedschap).

Schijnt dat in de nieuwe Illustrator versie een zeer goede tracing tool zit ingebouwd; dat zou je dan een hoop werk schelen omdat die dan op basis van je tekening de vectoren ‘herkent’.

dit soort tracing opties ken ik. Ik heb macromedia flash mx en ik heb Coral Trace. Helaas bieden deze niet voldoende oplossing bij dit soort situaties

Bijdrager
    kluivers

jep, waarschijnlijk veel werk maar ik als leek zou zeggen, overtrekken met de beschikbare tools. Als je de “basic’s ” onder de knie hebt dan is het uitwerken redelijk goed te doen. Uurtje of wat muizen (wellicht een goed moment voor een ” pen” muis) en klaar. Schaalbaar tot behangformaat.

succes !

ps ikzelf heb veel gehad aan de “in a classroom boeken” van adobe. Simpel, maar wel de basic functionaliteit met handige ” quick keys” . Niet gratis maar hey, wat is tegenwoordig nou nog 30 euro ?

Bijdrager
    Eric Hammink

Als je de basics van Illustrator onder de knie hebt is dit een heel leuk item om op te oefenen en uit te werken. Het belangrijkste onderdeel in illustrator is de werking van het pennetje en hoe je daar de curves mee maakt. Oefen met simpele vormen, dan kun je daarna deze tekening prima maken. Probeer je tekening ook te ontleden en maak de verschillende vormen zoals dobbelstenen, kaarten en hart eerst als aparte tekening. Daarna kun je ze schalen en roteren en op de juiste plek zetten.

Zoek ook op google met ‘tutorial illustrator’ en je krijgt vele links.

Bijdrager
    Ludo

Een eenvoudige lijntekening als deze kun je goed omzetten in vectoren. Open de afbeelding in photoshop, pas het beeld aan d.m.v. helderheid/contrast totdat wit, wit is en zwart, zwart. Dan evt. overgebleven ruis wegpoetsen met het gummetje (penseel instelling) en eventuele gaatjes in lijnen netjes sluiten. Dit bestand haal je vervolgens door coreltrace of streamline.
    Je hebt dan een redelijk schoon vector bestand, wat je makkelijk nog kunt bijstellen.

Bijdrager
    fotogravizer

Hier vindt je een aantal gratis video-tutorials maar als je een abonnement neemt ben je helemaal het heertje natuurlijk:
    http://www.lynda.com/

Bijdrager
    addyboy
    ”fotogravizer”

Hier vindt je een aantal gratis video-tutorials maar als je een abonnement neemt ben je helemaal het heertje natuurlijk:
    http://www.lynda.com/

thnx allemaal.. ik kan er voorlopig niks mee doen.. ik ben heel ziek (bacterie vanuit turkije meegenomen) maar als ik weer beter ben zal ik eens kijken

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.