27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:
    Bijdrager
    Zeekomkommer

Op zoek naar een professionele webhost

Ik ben op zoek naar een professionele webhost voor een aantal websites. Het mag best wat kosten. In het oerwoud van de webhosters die je vindt met Google wordt je niet veel wijzer meer. De volgende 3 punten zijn belangrijk:

– De veiligstelling van mijn data moet gewaarborgd worden. Zodat ik niet wakker hoef te liggen als er een server crasht of de boel in de fik vliegt.
    – Goede communicatie. 24/7 telefonisch bereikbaar
    – Nogmaals goede communicatie!

Wie heeft er ervaring en kan mij een juiste partij adviseren?

Bijdrager
    MegaChriz

Advies webhosting
    Welke host beste voor email, website en webshop?
    [hosting] Welk bedrijf?
    pro webhost

Er zijn misschien nog wat meer topics. Je zou op het forum even kunnen zoeken op ‘hosting’ of iets dergelijks.

Bijdrager
    leaf

ik zou zeggen pcextreme! of slicehost

Bijdrager
    Chantal C.

Ik ben zeer te spreken over NXS Internet, http://www.nxs.nl

Bijdrager
    Pixelpusher
    Bijdrager
    EL Mystica

ik ben heel tevreden over mediatemple.
    Goeie support, al bel ik nooit. Hun accountcenter controlpanel is heel gebruiksvriendelijk, dus heb je er amper support voor nodig…:)

Bijdrager
    Welles
    ”Chantal

Ik ook. Ze hebben een prachtig nieuw datacenter waar wij een rack huren en ik heb ook een aantal hostingpakketten bij ze. Zeer tevreden.

Bijdrager
    Zeekomkommer
    ”Welles”
    ”Chantal

Ik ook. Ze hebben een prachtig nieuw datacenter waar wij een rack huren en ik heb ook een aantal hostingpakketten bij ze. Zeer tevreden.

Ziet er goed uit. Ik heb een offerte aangevraagd. Bedankt voor de reacties!

Bijdrager
    DouweM

Ik ben heel tevreden met Wannahost. Van gebruiker ‘onem’ op deze site.

Bijdrager
    Maersk

Ik weet niet of het een goede hosting is, maar ik vind XS4ALL ( http://www.xs4all.nl/allediensten/eigenserver/ ) voor hosting wel erg betrouwbaar klinken. Ongeveer 4 miljoen mensen in Nederland hebben XS4ALL als provider. Wel betrouwbaar lijkt me. :wink:

Bijdrager
    Zeekomkommer

Nxs.nl en xs4all.nl zijn denk ik allebei wel goede partijen. Waar ik een beetje op stuk loop is IMAP mail. Als je je gebruikers een IMAP mailbox wil geven, wat nu met de iPhone etc. niet meer weg te denken is, dan heb je enorm veel webruimte nodig en lopen de kosten echt heel hoog op.
    Hoe doen anderen dat? Helemaal geen IMAP? Of 25 euro per maand lappen voor een mailbox?

Bijdrager
    EL Mystica

Mediatemple biedt IMAP standaard aan. Aan 30 sites op 20 $ per maand valt dat goed mee

Bijdrager
    Welles

Mailboxen bij NXS zijn ook IMAP…

Bijdrager
    Zeekomkommer
    ”Welles”

Mailboxen bij NXS zijn ook IMAP…

Weet ik, maar een beetje ruimte in je IMAP box (1GB) is wel fijn. Bij 10 mailboxen zit je dan al aan 10GB, en dat wordt wel heel erg prijzig.

Bijdrager
    danielpunt
    ”DouweM”

Ik ben heel tevreden met Wannahost. Van gebruiker ‘onem’ op deze site.

Zijn die niet van 1mhosting? Die hingen hier ook wel eens rond.:)

Bijdrager
    NOOBnl

Kijk ook even hier http://www.streamservice.nl/
    Mijn contact persoon Mark Scholten is vaak tot in de late
    uurtjes van de avond en soms daarna te bereiken…
    Ook in het weekend is het geen probleem om in contact te komen.

Bijdrager
    Sunneh
    ”NOOBnl”

Kijk ook even hier http://www.streamservice.nl/
    Mijn contact persoon Mark Scholten is vaak tot in de late
    uurtjes van de avond en soms daarna te bereiken…
    Ook in het weekend is het geen probleem om in contact te komen.

Hmz .. live help : offline

Niet echt lekkere eerste indruk..

@Emiel
    Janson: Je betaald 2.33 voor 300MB ruimte? Is erg klein voor zijn doen.

Ik zit bij (zoals meerdere) one.com. Goedkoop en zeer goede service, wordt altijd snel geholpen.

Bijdrager
    palahala
    ”EL

ik ben heel tevreden over mediatemple.

Heb zojuist een Concrete5 site opgezet op een Grid-Service bij Media Temple. Doet niet veel bijzonders die site, maar is veel te traag, zeker nu Amerika ook wakker is.

(Daar ga ik dus weer weg, tenzij er de afgelopen 24 uur toevallig een storing is…)

Bijdrager
    AndreasD

Ik ben enorm tevreden over Neostrada.nl

Bijdrager
    palahala

He, Neostrada kende ik niet, dank!

Ik zit er inmiddels anderhalve maand en ben erg tevreden. Bijvoorbeeld: de installatie van Concrete5 wilde bij Dreamhost vaak niet lukken vanwege de trage servers (en gekke concurrency bugs in Concrete5 of zo?), maar draait bij Neostrada als een zonnetje.

Ze doen gelukkig géén PHP Safe Mode. Ze gebruiken suPHP zodat je je eigen php.ini kunt instellen. En je kunt alle bestanden die niet direct door de webserver benaderd worden (zoals configuratiebestanden met daarin je database wachtwoord), met chmod 400 verstoppen voor anderen op dezelfde server. Ze ondersteunen mod_rewrite en ook Ruby on Rails, hoewel dat laatste niet bij de specificaties staat. SSH toegang kun je zonder moeite apart aanvragen, dat voorkomt gedonder met PHP Shell.

Het enige nadeel vind ik cPanel. Het kan alles, maar je moet er wel even aan wennen vind ik.

Het enige dat me niet gelukt is, is e-mail subaddressing (aka plus addressing of dot addressing), waarbij berichten aan [email protected] afgeleverd worden bij de inbox van [email protected]. Handig om bijvoorbeeld als adres op te geven op websites, zodat je bij spam weet waar je adres misbruikt is, zonder meteen een catch-all te hoeven gebruiken. Dat is echter een beperking van cPanel, en er zijn ook niet veel andere providers die dat ondersteunen. En verder is echt alles mogelijk, zoals het omleiden van e-mail naar een script. Je kunt de Neostrada SMTP servers gebruiken, maar dat moet je dan handmatig instellen op de afwijkende poort 26 (in plaats van message submission port 587).

Wil je alleen hosting zonder domeinnaam, dan eerst je gegevens invullen via aanmelden en daarna een e-mail naar sales. Betaling gaat via incasso, per jaar — dat kon ik nergens vinden. Prijzen op de site zijn exclusief BTW. (Aanbieding €2,95 totaal voor het eerste jaar, mét domeinnaam.)

Voor wie vooraf iets meer inzicht wil: gebruikerservaringen op ispgids.com, en zie support.neostrada.nl en forum.neostrada.nl. Dat laatste loopt niet echt, maar de helpdesk reageert wel snel. Enkele Neostrada resellers waren trouwens wel slachtoffer van een hacker een paar jaar terug. Lang geleden, en ik denk dat dat met suPHP niet meer kan gebeuren, maar ik ben geen expert.

(En voor wie denkt nog niet genoeg aanbiedingen gezien te hebben: HostingDeals…)

Bijdrager
    Guidoooh

Ik heb een hosting pakket bij Hosting2go. Ben ik erg tevreden over, vooral de helpdesk je krijgt heel snel antwoord op een vraag of probleem:)

Bijdrager
    Rub3n
    ”palahala”

He, Neostrada kende ik niet, dank! Ziet er goed, servers in Haarlem — dichterbij krijg ik ze niet.;-)

Ze doen gelukkig geen PHP Safe Mode, en ondersteunen mod_rewrite. Ze schijnen ook Ruby on Rails te ondersteunen, hoewel dat niet bij de specificaties staat. SSH toegang schijn je apart aan te kunnen vragen, dat voorkomt gedonder met PHP Shell. En je moet bij de bestelling een domeinnaam opgeven, anders lukt het bestellen niet. Ben benieuwd of je extern geregistreerde domeinen mag gebruiken. Nou ja, voor een euro per maand, maar wel voor minimaal een jaar, kan ik dat wel even proberen!

Voor wie vooraf iets meer inzicht wil: gebruikerservaringen op ispgids.com, en zie support.neostrada.nl en forum.neostrada.nl. Ze waren trouwens wel slachtoffer van een hacker een paar jaar terug, en ik zie op de login pagina nu ook staan LET OP: Alle gebruikers hebben een nieuwe wachtwoord, klik hier om uw wachtwoord te achterhalen.

(En voor wie denkt nog niet genoeg aanbiedingen gezien te hebben: HostingDeals…)

Je kent ze niet? Waarom dan een complete review? Potdikkie lijkt wel een medewerker daar…

Bijdrager
    palahala
    ”Rub3n

Je kent ze niet? Waarom dan een complete review? Potdikkie lijkt wel een medewerker daar…

Inderdaad, ik ken ze niet. Schrijf ik ergens dat ze goed of slecht zijn? Ben nu met mijn eerste testen bezig.

Ik ken Webstylerz ook niet, maar die site laadt te langzaam (en de regelafstand is te klein) om dat verder te onderzoeken… Bovendien is zo’n reactie zoals hierboven ook niet echt aantrekkelijk als je ergens een dienst wilt afnemen.

Bijdrager
    Rub3n

Zo dan, dat is een vlotte en agressieve reactie. Dus jij gaat elke webhosting bedrijf, die ergens genoemd wordt, onderzoeken en alles testen? Oké, dan houd ik mijn mond verder.

Wat betreft de regelafstand: Ik zal er eens mee spelen kijken of het beter kan. Ik doe hier altijd vrij weinig mee, misschien kan ik daar wel wat vaker mee spelen ja!:) Bedankt voor de tip!

Bijdrager
    palahala
    ”Rub3n”

Zo dan, dat is een vlotte en agressieve reactie. Dus jij gaat elke webhosting bedrijf, die ergens genoemd wordt, onderzoeken en alles testen?

Nee, ik zoek op dit moment hosting met servers in Nederland. En laat alhier voor het archief weten wat mij niet 1-2-3 duidelijk werd op de site van de club die ik toevallig aan het testen ben.

(Wat jij met jouw reacties wilt bereiken is me daarentegen echt niet duidelijk.)

Bijdrager
    Rub3n

Mijn verrassing uiten en eventueel mensen waarschuwen dat niet alle “reviews/tests” zo onafhankelijk zijn als ze doen vermoeden.

Bijdrager
    Howl

ik heb zéér goede ervaring met Imageleet

27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.