10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    avanti

Op zoek naar een goede Facebook forum….

Ik ben op zoek naar een Facebook forum website waar je ook vragen kan stellen voor zakelijk gebruik zoals gebruik van Likes op websites ed. Goeie suggesties?

Bijdrager
    Shmoo

Kortom.. Je wilt graag je Likes kopen maar je weet niet zo goed hoe of wat.

Volgens mij heeft Facebook zelf een goed platform voor dit soort vragen, met groepen, kringen en vrienden en weet ik veel wat nog meer. Serieuze vragen over Facebook kun je daar gewoon heel goed kwijt en het delen van ervaringen gaat ook prima. Ik heb ooit voor iemand een Facebook banner moeten maken zonder dat ik ooit zelf een Facebook profiel heb gehad, alle informatie stond gewoon op Facebook zelf. Gepost door andere mensen.

Moderator
    Mac Daddy

Facebook voor zakelijk gebruik is uiteraard LinkedIn.
    Maar ook Facebook zelf kan je daar prima voor gebruiken. Facebook heeft tegenwoordig groepen. Die kan je zelf aanmaken, maar er bestaan er ook al een heleboel. In groepen kan je over specifieke onderwerpen met leden van de groep discussieren. Sommige zijn openbaar en sommige niet.

Bijdrager
    Koning Frank
    Mac op 08 september 2016

Facebook voor zakelijk gebruik is uiteraard LinkedIn.

Jij snapt er weer helemaal niks van.

Moderator
    Mac Daddy

Ach nee stom. Klopt No_Name.

Nieuwe poging. Wat wil je weten? Ik heb een facebook page en wellicht ook meer leden hier.

Bijdrager
    computer space

gewoon in groepen zoeken met voor jou interessante keywords.
    Hoewel webdesigners een verstokt LinkedIn volk zijn, toch goed dat ook zij naar het FB bewegen voor zakelijk gebruik. Ik doe al 3 jaar niks meer op LI, alles op FB. Zoveel fijner, vooral direct messaging met nieuwe contacten is zoveel beter dan Inmails kopen.

Bijdrager
    koen

LinkedIn begint steeds meer een sociaal ipv een professioneel network te worden.

Bijdrager
    Shmoo

En was is het verschil dan?

Worden er op LinkedIn dan ook funny video’s gedeeld. Het social media is toch geen probleem wanneer iedereen netjes zijn haar CV en kennis deelt met andere. Zolang het geen plaats wordt om grappige en totaal niet werk/beroepsmatig gerelateerde onderwerpen te delen is er toch geen probleem.

Van wat ik merk is zijn mensen er juist heel erg tevreden over. Vroeger zochten ze zich bewusteloos op al die Freelance en vraag&aanbod websites en dan was het ook maar de vraag of ze iemand vonden die serieus het werk kon doen. Volgens hen (ik heb er zelf geen ervaring mee) kun je daar prima terecht om opdrachten te vinden en delen.

Er is natuurlijk ook altijd een heel doelgroep die het alleen gebruikt als online CV-profiel. Zo van, ik maak er een profiel aan, mijn CV updaten en mocht ik dan ooit ander werk zoeken dan hoef ik alleen maar dat profiel te delen.

Bijdrager
    koen
    Shmoo op 08 september 2016

Worden er op LinkedIn dan ook funny video’s gedeeld. Het social media is toch geen probleem wanneer iedereen netjes zijn haar CV en kennis deelt met andere. Zolang het geen plaats wordt om grappige en totaal niet werk/beroepsmatig gerelateerde onderwerpen te delen is er toch geen probleem.

En dat is nu precies wat er gebeurt:

* Motivational memes
    * Politieke posts
    * Wiskunde spelletjes
    * etc, etc

Bijdrager
    Shmoo

Spannend..:)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.