20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Steo

Op zoek naar een font alternatief

Ik ben op zoek naar een alternatief voor het font Distress. Ik zoek eigenlijk het zelfde font, maar dan niet ‘distressed’ zeg maar. Wie heeft er een idee?

Bijdrager
    KarelWillem

Complete font voor de beeldvorming.

Bijdrager
    TheBigZ

KW Dat font van jou ziet er toch wel anders uit dan dat van de TS. Brilletje niet op?8-)

Bijdrager
    KarelWillem

Kuch… zie boven je.;)

Bijdrager
    TheBigZ

Aha, je posting aangepast.:-D

Alleen nog iets mis met de hoofdletter I..:wink:

Bijdrager
    TheBigZ

@steo: Dus je wilt een vergelijkbaar font, maar dan anders? Zonder gaten in de letters? Minder “angstig”?

Bijdrager
    Steo

Ja, inderdaad…zonder de scheuren en gaten.
    Dit is het logo van mijn hobbybedrijfje, maar het is niet bruikbaar om bv te flokken op een t-shirt door al die gaten.:(

Bijdrager
    Steo

Ja, inderdaad…zonder de scheuren en gaten.
    Dit is het logo van mijn hobbybedrijfje, maar het is niet bruikbaar om bv te flokken op een t-shirt door al die gaten.:(

Bijdrager
    Steo

Het font van KarelWillem is het juiste font.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Steo op 20 augustus 2016

flokken op een t-shirt

Dat lijkt me toch niet echt zo lekker.

Bijdrager
    Steo

Haha Jakko, gelukkig betekent het in dit geval iets anders. Je laat flokfolie uitsnijden wat je weer kunt strijken op stof.:)

Maar goed, de vraag is dus nog steeds: wie weet een goed alternatief?

Bijdrager
    fozzy

Het juiste woord is flockdruk..al dan niet met een transfer.

Het is in elk geval een lettertype uit de serif familie…niks te vinden via dafont.com?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    fozzy op 21 augustus 2016

Het juiste woord is flockdruk

Ik had al zo’n vermoeden. Is dit zo’n opdruk die … hoe moet ik het uitleggen … er uitziet alsof hij uit kleine vlokjes bestaat die in opgebrachte lijm gestrooid zijn?

En mij komt het lettertype bekend voor, maar ik kan er alleen zo snel geen naam op plakken. Maar zoeken door m’n verzameling lettertypes levert het antwoord op: Aquarius, ook gratis te vinden onder de naam OPTIAqueduct. Dat is het niet helemaal (zie bijvoorbeeld de hoofdletter H), maar komt wel heel erg dichtbij.

Bijdrager
    fozzy

http://www.1001fonts.com/bevan-font.html#character-map

Is wel ietwat afwijkend op sommige letters, maar die kan je misschien handmatig aanpassen als je ze in contouren zet.

Bijdrager
    Steo

Dank voor jullie hulp. Ik ga er eens induiken. Uiteindelijk kan ik het logo ook gewoon overtrekken natuurlijk… Kost wel tijd, maar goed…

Thanks!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    fozzy op 21 augustus 2016

http://www.1001fonts.com/bevan-font.html#character-map

Is wel ietwat afwijkend op sommige letters

Zeg maar gerust op allemaal. Het is ook een dik lettertype met schreef, maar veel meer heeft het niet gemeen met dat wat Steo zoekt …

Bijdrager
    Steo

Ik heb nu OPTIAqueduct gebruikt. En ja, er zitten echt wel verschillen in. Maar ik moet zeggen dat het ook best een redelijk resultaat geeft nadat ik enkele letters verplaats.
    /uploads/community/915569bec3da5d77ffa01a54455d7a1070159d04_14567.png

Bijdrager
    Steo

Bijdrager
    Steo

Maar goed, ik kom in de buurt:)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Aangezien dit geen aanpasbare tekst hoeft te zijn, kun je natuurlijk de letters redelijk eenvoudig verbouwen tot ze beter overeenkomen, en als je ze over de originele heen legt kun je helemaal goed zien wat er anders moet worden.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.