14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Ray

op zoek naar 2ehands macmini.Goede adresjes anyone?

Aloha,

Ik ben toch wel erg toe aan een ander macje en mijn vorige voornemen voor een nieuwe iMac is een beetje in de soep gelopen ivm het klussen aan mijn huisje. Dit heeft namelijk een behoorlijk negatieve uitwerking gehad op de financien.
    Nu ben ik dus op zoek naar wat snellers dan mijn huidige imac g3 en leek een macmini mij wel
    een mooie goedkopere tussenoplossing voor een snellere mac.

Zelf zoek ik vaak op tweedehandsmac.nl maar daar hoor/lees ik toch vaak over dat de prijzen hier flink aan de maat zijn. Marktplaats en speurders hebben vaak weinig keuze.
    Heeft iemand nog een goed adresje of site om aan een leuke macmini te komen?

Ik ben op zoek naar een mini g4 1.43, 1 gb , combo of superdrive en airport. Hier moet je toch aan kunnen komen voor onder of rond de 400 euro of liever gezegd dit is mijn budget;-)

Ik hoor graag over de superkoopjes. ik vertel het niet verder;-)

gr. Ray

Bijdrager
    michi_rishi

Denk dat je zoiets niet voor max. 400 gaat vinden. Maar misschien als je lang zoekt en snel reageert…
    Volgens mij heb je de belangrijkste sites al genoemd

Bijdrager
    marloez

http://www.macwereld.nl heeft ook een verkoop-afdeling:)
    misschien vindt je daar wat je zoekt?

Bijdrager
    Cars

Maar bij een Mac Mini moet je er nog een scherm bijkopen….tenzij je er nog ergens een hebt staan. Anders is een oude iMac (rev.B) geen slechte keuze denk ik. Deze zijn ook niet zo heel duur, volgens mij :)

Bijdrager
    macpro
    ”Cars”

Maar bij een Mac Mini moet je er nog een scherm bijkopen….tenzij je er nog ergens een hebt staan. Anders is een oude iMac (rev.B) geen slechte keuze denk ik. Deze zijn ook niet zo heel duur, volgens mij :)

Een iMac rev. B kun je natuurlijk absoluut niet vergelijken met een Mac mini.
    Echt een wereld van verschil.

Bijdrager
    Cars

Klopt! Maar voor €900,- heb je een goede iMac 17″… Maar valt niet te vergelijken, maar als je naast een Mac Mini ook nog een scherm moet kopen. kan je toch beter (naar mijn idee) wat extra beleggen en heb je een iMac.

Maar als je een scherm hebt, zou ik gaan voor een Mac Mini!!

Moderator
    unSOUND

Cars, heb je de vraag van de topicstarter wel gelezen ? Hij weet al welke Mac hij wil, hij zit helemaal niet om aankoops advies te vragen…. enkel een verkoopadresje…

Bijdrager
    Cars

Je hebt gelijk!! [size=9:84526c0b58]Was een tipje….[/size:84526c0b58] :sealed:

Bijdrager
    gigafooly

Mac mini zou in principe snel in prijs moeten zakken.
    Echter blijven ze behoorlijk geprijsd, hoewel nieuw bij sommige dealers de eerste generatie
    een poosje €350 euro heeft gekost.. begint een 2de hands mini nu bij €400…

Ik kan er niet bij.. mensen denken dat die ouwe zooi veel geld waard is.
    Ik bedoel een nieuwe mini heeft €350 gekost, dan is ie tweedehands minder waard…
    Maar een power mac g4 500 is dus helemaal niets meer waard… en die kosten ook gemakkelijk nog €300 :sealed: ik vind de tweedehands markt maar niets…

Bijdrager
    ifeelfine

Occasion bij Mac Support : Mac mini 1,42 GHz, 512 MB, 80 GB, Combo Drive, Bluetooth, Airport
    €534,31

Bijdrager
    Ray

ja ik weet dat ik met sparen een imacje kan kopen maar voorlopig dacht ik dus aan een macmini. Ik heb nog een schermpje liggen dus dan kan ik effetjes vooruit.
    Daarom wil ik ook niet zoveel uitgeven aan een macmini als het verschil met een imac zo klein wordt. Een oudere macmini van 500 euro vind ik alleen zoveel waard als hier extra geheugen en bijv toetsenbord bijzit en dergelijk . Aaangezien ik al een externe dvd brander heb dacht ik voor minder geld een combo versie te kunnen kopen maar zelfs dat is allemaal nog stevig aan de prijs.

Aangezien de mini intel nu voor 650- 850 euro te koop staat gaat men nu de oude g4 voor bijna nieuwprijs verkopen omdat er er dan nog een groot prijsverschil is. Vind ik niet helemaal correct.
    Vandaar ook mijn verzoek.

Bedankt voor de reacties alvast .

Bijdrager
    Ray

@ ifeelfine
    “Mac mini 1,42 GHz, 512 MB, 80 GB, Combo Drive, Bluetooth, Airport 535 euro”

Dat vind ik nou net effe teveel voor een mini met combodrive en 512mb geheugen. Ik vind 450 voor zoiets al een mooie prijs. Dit is dan een winkel dus dan kost het wat meer, maar ook op tweedehandsmac vragen ze dit voor een soortgelijke configuratie. Uitzonderingen daargelaten.
    Ja, en daar moet je inderdaad bovenop zitten dan…

Ik heb soms de neiging om dan maar voor een wat oudere iMac g4 800 (imac revB?)te gaan. Vind ik qua vormgeving nog steeds helemaal super. Maar ik heb het idee dat een mini 1.43 toch al een stuk sneller is. Ik heb nog een iMac 800 op werk draaien en da’s geen snelheidswonder.

Wil momenteel mijn 400+ cd’s gaan rippen en mijn huidige iMac ript langzamer dan realtime (0.7x)
    en dan ben ik wel erg lang bezig denk ik;-) Ik heb onlangs ook mijn broer aan de iMac gekregen en met zijn g5 haalt hij 20 speed rippen. Kijk dat schiet een beetje op. Als ik ergens in het midden eindig met een macmini vind ik dat prima.

Bijdrager
    macpro
    ”Ray”

Ik heb soms de neiging om dan maar voor een wat oudere iMac g4 800 (imac revB?)te gaan.

Een iMac rev. B is de benaming voor de 2e iMac die is uitgekomen. Dat zijn nog de bondi blue machines met geïntegreerde beeldbuis.
    Gebruik die naam dus niet als je een iMac G4 bedoeld, want dat is verwarrend.
    De iMac G4 staat bekend als de Flat Panel iMac.

Bijdrager
    Ray

ah, ja. Maar vandaar ook mijn vraagteken..

ik had niet het idee dat we zover terug in de modellen lijn wilde gaan. Ik wilde immers een wat snellere mac dan mijn huidige iMac g3;-)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.