17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    sedikit

[Opgelost] Op welke plug past dit

Misschien een merkwaardige vraag. Ik kom er niet uit:
    Achter mijn computer ligt al een hele tijd dit kabeltje. Ik zou niet weten bij welk soort apparaat dit hoort, met name door de linker “stekker”(rode pijl). De rechter is een USB. Ik heb onlangs een (zwarte) printer gekocht, een (witte) auto-adapter voor de iPad, een (witte) camera connector, en een (witte) card-reader. Maar daar wordt dit kabeltje niet gemist! Wie kan mij vertellen waar die linker “stekker” in gestopt moet worden.
    Alvast mijn dank!

Bijdrager
    Verwijder

Ook USB? Is het een verlengkabeltje?

Bijdrager
    RodneyYziek

Lijkt op een usb verleng kabel, past hij niet in zichzelf?

Bijdrager
    Marco85

verlengkabel van toetsenbord?

Bijdrager
    sedikit

Dank, opgelost! Past inderdaad, weliswaar met veel moeite, in elkaar. Dan zou het een (USB)verlengkabel moeten zijn. Maar dan nog vraag ik me af bij welk apparaat/device dit kabeltje hoort. Ik merk het dan wel op het moment dat ik het nodig zou hebben.

Moderator
    Maarten

Bijdrager
    Hans B

Zover ik kan zien is het een verlengkabeltje van het oude (witte) usb toetsenbord van Apple. Een normale usb stekker past niet in het ‘vrouwtjesdeel’ omdat er een klein bobbeltje in het midden zit. De usb stekker van het toetsenbord heeft een gleufje waardoor deze er wel in past.

Bijdrager
    Moriarty
    Hans op 01 december 2013

Zover ik kan zien is het een verlengkabeltje van het oude (witte) usb toetsenbord van Apple. Een normale usb stekker past niet in het ‘vrouwtjesdeel’ omdat er een klein bobbeltje in het midden zit. De usb stekker van het toetsenbord heeft een gleufje waardoor deze er wel in past.

Dat is inderdaad het juiste antwoord, dit kabeltje is voor het oude witte Apple keyboard.

Bijdrager
    sedikit

Klopt helemaal, inclusief het gleufje!! Ik had vergeten te vermelden dat ik ook een nieuw (bedraad) toetsenbord drie maanden geleden gekocht heb voor de iMac. Daar zal hij in de verpakking bijgezeten hebben. Dank iedereen. Hè hè…ik ben eruit (het is als een naam waar je niet op kunt komen:) )

Bijdrager
    1984

Zover ik mij herinner kun je die met een tang plat drukken zodat je er ook andere USB kabels in kunt gebruiken, de enige functie van dat pinnetje is dat je hem alleen voor je Apple toetsenbord kunt gebruiken

De linkse is het oude kabeltje van het (witte) toetsenbord

Bijdrager
    LighScan

Jammer dat Apple zo’n verlengkabeltjes niet los verkoopt, is best mooi om weg te werken.

Bijdrager
    computer space

Hier inderdaad ook alle bobbels geëlimineerd.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    1984 op 01 december 2013

de enige functie van dat pinnetje is dat je hem alleen voor je Apple toetsenbord kunt gebruiken

Als ik het me goed herinner is de reden daarvoor dat de oudere toetsenborden een aan-/uitknop hadden die signalen verstuurde waardoor het toetsenbord technisch gesproken geen USB-apparaat was, met als gevolg dat de stekker niet uitwisselbaar mocht zijn met “echt” USB.

Bijdrager
    1984

Jakko, alle beige (met Apple regenboog logo) toetsenborden hadden een aan en uit knop.
    Het enigste USB toetsenbord met aan en uit knop was het eerste (ik zal maar zeggen wat bij de IMac G3 zat, bij de eerste modellen) daarna kwam het zwarte (grotere ) Pro toetsenbord zonder aan en uit knop, zo ook die witte afvalbak waar ook dergelijke kabels bij zaten.

Zo ook de superdrive van Apple voor de Macbook Air , Daar zit ook zo’n lullig pinnetje zodat je deze niet op een iMac kunt gebruiken, koop je van een andere fabrikant een Superdrive voor de MBA dan kun je die wel op de iMac gebruiken…

Bijdrager
    jf

Hij zit ook bij de huidige bedrade toetsenborden, dat verlengkabeltje, zoals de topicstarter inmiddels heeft gemerkt.

Bijdrager
    sedikit
    jf op 02 december 2013

Hij zit ook bij de huidige bedrade toetsenborden, dat verlengkabeltje, zoals de topicstarter inmiddels heeft gemerkt.

Is inderdaad geleverd bij een nieuw bedraad toetsenbord. Ongeveer 3 1/2 maand geleden.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    1984 op 02 december 2013

alle beige (met Apple regenboog logo) toetsenborden hadden een aan en uit knop.

Maar dat was geen USB, dus die vallen hier buiten beschouwing:)

1984 op 02 december 2013

Het enigste USB toetsenbord met aan en uit knop was het eerste (ik zal maar zeggen wat bij de IMac G3 zat, bij de eerste modellen) daarna kwam het zwarte (grotere ) Pro toetsenbord zonder aan en uit knop, zo ook die witte afvalbak waar ook dergelijke kabels bij zaten.

Weet je zeker dat daarbij ook zo’n nokje in de stekker zat? Ik had zo’n toetsenbord bij m’n iMac G5, en hoewel ik dat niet meer kan controleren zat er volgens mij een normale USB-stekker op; als ik bij Apple kijk lijkt het de afbeelding ook gewone USB-poorten te laten zien.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.