6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    mowat

Op Timemachineschijf backup van 1 schijf volledig verwijderen.

Ik heb op mijn Mac Snowleopard staan en tevens Lion.( als test OS).Voor beiden was timemachine ingeschakeld.
    In beide sytemen heb ik het kopieren van de partities wederzijds uitgeschakeld om geen dubbele backups in elk systeem te krijgen.
    Maar ik zie nu dat mijn timemachineschijf in ijltempo volloopt. Zolang ik binnen hetzelfde systeem werk dan wordt er enkel “aangevuld” , maar telkens ik , al is het maar een paar uren ,overschakel op het andere systeem , wordt er een nieuwe volledige backup gemaakt.Ik heb nu de timemachine in Lion uitgeschakeld want ik zit dicht bij het punt dat timemachine gegevens ga verwijderen, en zolang mijn basissysteem Snowleopard is wil ik die backups behouden.
    Mijn vraag nu : is het mogelijk om al de Lion backups te verwijderen met het systeem waarmee je ook alle versies van een bestand kan verwijderen.
    (activeer timemachine/selecteer het bestand/klik op “taak”/kies optie “verwijder alle reservekopiëen van …” Het bestand wordt nu uit alle backups verwijderd.).
    De backup van Snowleopard heet Snowleopard , de backup van Lion heet Lion , dus als ik , werkend in Lion ,de laatste map “Lion” selecteer en het bovenstaande toepas ?

Bijdrager
    johnkeates

Open gewoon de schijf en gooi de backupdb van lion weg.

Bijdrager
    robert1970

Gaat Lion niet de volgende keer wéér een nieuwe backup maken dan?
    Lion zal ‘zien’ dat er geen backup gemaakt is.
    Wellicht is het handiger om in Timemachine voor Lion een andere HDD te selecteren, zodat niet beide backups op de zelfde schijf komen.

Bijdrager
    mowat

@Robert Neen ,ik heb in Lion de timemachine uitgezet , dus er wordt niets niets nieuws meer aangemaakt. Als ik nu de lion backups , en dat zijn er meerdere volledige , van de schijf afgooi , dan komt er weer heel wat ruimte vrij.

@JohnKeates
    Is het zo simpel , gewoon de al mappen met Lion verwijderen ?

Bijdrager
    johnkeates

Zo simpel is het. Meestal is er per machineidentificatie een losse backupdb

Bijdrager
    mowat

Bedankt iedereen , dan ga ik er een hoop datummappen waar enkel een “LION” map inzit verwijderen en dan heb ik zo weer enkele honderden GB terug.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.