16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    mailking

op reis met een kabeltje je mac in een internetcafé?

Dag dag,

zoals misschien bekend, gaan we eind mei een poosje weg, richting het oosten. Nu heb ik nog steeds een hekel punt niet helder… en om nu niet met een hele dikke mobile telefoon rekening te komen wil ik het toch weten…

Ik neem mijn PB mee om aan de site te werken onderweg.
    om te up-loaden kan ik inbellen op mijn mobiel naar Nederland. Maar dat is in geval van nood.

stel voor het is mogelijk om een internetcafé naar binnen te lopen en een kabeltje op hun router in te prikken [als dit al kan]:

a] wat stel ik dan in mijn netwerkvoorkeuren in bij de TCP/IP instellingen? of wat moet ik te weten komen van die gasten daar? en zou ik dat zelf kunnen zien op een windhoos bak?

b] hetzelfde geld eigenlijk voor een draadloos netwerk [zit een airportkaartje in] Toen ik laatst bij Van Der Valk in de lobby zat zag ik een wazig netwerk voorbij komen. Ik weet niet hoe het te kiezen of wat te doen, kreeg het niet aan de praat in ieder geval.

c] een andere mogelijkheid was, om met een USB mobile penHD gegevens over te pompen? maar niet iedere machine zal daar een USB ingang hebben.

zou een floppydrive toch niet handiger zijn geweest?

mailking

Bijdrager
    araminta
    ”mailking”

Ik neem mijn PB mee om aan de site te werken onderweg.
    om te up-loaden kan ik inbellen op mijn mobiel naar Nederland. Maar dat is in geval van nood.

stel voor het is mogelijk om een internetcafé naar binnen te lopen en een kabeltje op hun router in te prikken [als dit al kan]:

a] wat stel ik dan in mijn netwerkvoorkeuren in bij de TCP/IP instellingen? of wat moet ik te weten komen van die gasten daar? en zou ik dat zelf kunnen zien op een windhoos bak?

b] hetzelfde geld eigenlijk voor een draadloos netwerk [zit een airportkaartje in] Toen ik laatst bij Van Der Valk in de lobby zat zag ik een wazig netwerk voorbij komen. Ik weet niet hoe het te kiezen of wat te doen, kreeg het niet aan de praat in ieder geval.

Floppydrive is natuurlijk niet onpraktisch, maar het moet ook wel makkelijker kunnen. Op de grote vliegvelden en in de big hotels heb je nog weleens wireless access points, en daar is het een kwestie van even informeren en een abonnementje voor een paar uurtjes nemen. Overigens een relatief kostbare zaak. En bij de meeste internetcafés zijn ze er niet zo happig op, maar als je met ze afspreekt dat je de tijd bijhoudt en er 25% bij doet, dan mag je vast wel het ethernetkabeltje in de PB proppen. Ze maken in de cafés namelijk vaak gebruik van een stukkie software dat bijhoudt hoeveel je moet betalen.

De instellingen kun je op de PC zien, of aan de uitbaters vragen natuurlijk.

Bijdrager
    MacMickey

:roll: Eeuh gewoon je telefoonkabel mee voor je interne modem,je instellingen van je Nederlandse provider gebruiken (+31) en op je hotelkamer in de tel aansluiting prikken, uploaden klaar??:mrgreen: ??

Bijdrager
    mailking

eh… :sick: we zitten niet in een hotel.. MM;)
    we hebben maandag een daktent gekocht

Bijdrager
    MacMickey

:oops: En zonder zonnepaneel en transformator en heeeelee lange kabelaansluiting heb jer er niet veel aan…:oops: Maar die truuk van mij gaat dan toch wel op in een internet/belcafe??

Bijdrager
    justi

hahaha… lache… hotel? nee hoezo… tent op het dak van mijn jeep!
    Wel heel gaaf mailking! heb je site gelezen en heel veel plezier toegewenst!

Moderator
    Lucas Raggers

Ik heb met mn iBook weleens in een internetcafe in spanje gezeten. Toen zette ik hem bij ‘network’ gewoon op ‘using dhcp’. Dat werkte super!

Bijdrager
    mailking

tja. ik hoop dat dat ook wil. Ik ben nl. bang dat als er een of andere pakistani of iranier daar achter zijn koffie zit, die helemaal nix van instellingen of iets dergelijks weet…

Bijdrager
    araminta
    ”MacMickey”

:roll: Eeuh gewoon je telefoonkabel mee voor je interne modem,je instellingen van je Nederlandse provider gebruiken (+31) en op je hotelkamer in de tel aansluiting prikken, uploaden klaar?

Dat zal niet al te goedkoop zijn … en niet overal in de wereld hebben ze dezelfde telefoonstekers.

Bijdrager
    Aqua1

Meestal werken LAN’s met DHCP. Een enkele keer met BootP. Kun je allebei kiezen in je prefs. Zou het niet wel zo zeker zijn om een tweedehands usb-floppyding mee te nemen ? Nieuw bij Machouse €54,–.

Bijdrager
    mailking

is misschien een idee.. maar dan moet ik eerst eens kijken of iBlog wel ook lokaal html kan aanmaken, en dan moet ik me ook eerst nog eens gaan verwittigen of hoe dat werkt met ftp op een windhoosbak?..

Bijdrager
    Aqua1

Oh, ik dacht dat je het zelf zo’n beetje voorstelde. En ach, die ftp-apps werken toch allemaal mom hetzelfde ?

Bijdrager
    Pier

ik zou nog rewritable cdr meenemen, hoewel ik niet weet of die internetcafes zo blij zijn dat je een cd of floppy in hun machines duwt ivm. de paranoia van virussen. want probeer jij ze maar is wijs te maken dat er op apples nauwelijks virussen voorkomen

Bijdrager
    mailking

ik denk dat er eerder floppydrives zijn dan cdrom ingangen… als het echt oude bagger machines zijn.. kijk als het een beetje stad is of up to date internetcafee, dan vewacht ik toch wel iMacjes hoor;)

Bijdrager
    pepe

Je kunt ook ergens anders een telefoonaansluiting zoeken. Mijn vader is bijvoorbeeld geregeld een half jaar weg met z’n camper en heeft ook geen zin om met z’n gsm torenhoge rekening te krijgen. Wat ie wel een doet is dat ie langs een haven ofzo rijdt en daar aan de havenmeester vraagt of ie ff mag inprikken om z’n mail te checken. Je staat verbaast hoeveel medewerking je kan krijgen. Hij biedt altijd aan om een ‘kwartje’ in het potje te doen, maar niemand heeft een potje:) Het beste kan je natuurlijk iemand opzoeken die niet zelf de rekening hoeft te betalen, die zijn het soepelst:wink:

Bijdrager
    crazy ivan
    ”mailking”

tja. ik hoop dat dat ook wil. Ik ben nl. bang dat als er een of andere pakistani of iranier daar achter zijn koffie zit, die helemaal nix van instellingen of iets dergelijks weet…

Begrijpelijk dat je je zorgen maakt, maar als je niets van die instellingen weet dan kun je toch ook geen internetcafe commercieel en winstgevend draaien? Of komt iedereen voor internetCAFE ipv INTERNETcafe?

Mocht je toch overwegen om via een vaste lijn in te bellen, tiscali heeft een redelijke ok service. Tiscali

PS vergeet geen foto’s te maken:wink:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.