20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Bob4171

Op naar de Mac! [Opgelost]

Hooi,

Ik had even wat vragen over de Macbook pro 17 en de Airport Extreme.

1. Macbook Pro
    1.iPhoto: Sinds begin 2009 heb ik een Canon 50D aangeschaft , kan ik mijn foto’s per camera rangschikken?
    2.Werkt dat Apple LED Cinema Display goed?
    3. Is de 9600GT goed geschikt voor spelletjes zoals : Spore , WoW en Sims 3?
    4. Zou deze in combinatie met de specs en de LED Cinema Display , een goed desktopje kunnen vormen?
    5. Welke speakers raden jullie mij aan (liefst geen GSM signalen erdoor , liefst een goed merk zoals Bose)

Specs:
    3,06-GHz Intel Core 2 Duo
    8GB 1066MHz DDR3 SDRAM
    500GB Serial ATA Drive 7200 rpm
    SuperDrive 8x
    Glossy Widescreen Display
    Apple Remote

Airport Extreme
    Mijn ouders hebben net een nieuw contract getekend bij Orange , en aangezien we nogal veel problemen daar hebben , wil ik een eigen netwerk maken (doormiddel van een twee ADSL/ISDN(???) of Mobiel internet , die dan op een of andere manier in de Airport Extreme gaat.
    Die draait dan voor m’n ps3 , wii , netbook , mediapc en macbook pro;)

1. Zou ik met de beste mobiel internet kunnen linken naar mijn Airport Extreme (bijvoorbeeld Snel Mobiel Internet Onbeperkt)
    2. Zou alles goed en snel verlopen op Mobiel Breedband ?(7,2mbps)
    3. Zijn er hier mensen ontevreden over de Airport Extreme of kan ik beter een ander modem kiezen met mijn doeleinden.?

Bedankt
    Bob4171

Bijdrager
    MacBoot

ik denk niet dat je het 24″ scherm nodig hebt als je een 17″ MacBook Pro neemt
    en de videokaart is meer dan genoeg om dit soort spellen te spelen

Bijdrager
    Ezri Dax
    ”Bob4171″

Hooi,

Ik had even wat vragen over de Macbook pro 17 en de Airport Extreme.

1. Macbook Pro
    1.iPhoto: Sinds begin 2009 heb ik een Canon 50D aangeschaft , kan ik mijn foto’s per camera rangschikken?
    Volgens mij niet, maar ik weet niet alles
    2.Werkt dat Apple LED Cinema Display goed?
    ja
    3. Is de 9600GT goed geschikt voor spelletjes zoals : Spore , WoW en Sims 3?
    ja
    4. Zou deze in combinatie met de specs en de LED Cinema Display , een goed desktopje kunnen vormen?
    ja, maar waarom neem je er niet gewoon een Mac Pro bij, heb je een echt desktopje
    5. Welke speakers raden jullie mij aan (liefst geen GSM signalen erdoor , liefst een goed merk zoals Bose)
    dat is echt smaak afhankelijk, ga naar winkel en test, neem boksen mee en test thuis, niet goed terug brengen

Specs:
    3,06-GHz Intel Core 2 Duo
    8GB 1066MHz DDR3 SDRAM
    500GB Serial ATA Drive 7200 rpm
    SuperDrive 8x
    Glossy Widescreen Display
    Apple Remote

Airport Extreme
    Mijn ouders hebben net een nieuw contract getekend bij Orange , en aangezien we nogal veel problemen daar hebben , wil ik een eigen netwerk maken (doormiddel van een twee ADSL/ISDN(???) of Mobiel internet , die dan op een of andere manier in de Airport Extreme gaat.
    Die draait dan voor m’n ps3 , wii , netbook , mediapc en macbook pro;)
    zo te zien is geld geen probleem, dus ik zou er gewoon een 120mb UPC of Ziggo abonnement ernaast nemen, ADSL kan alleen als je ook nog eens een tweede fysiek aparte telefoonlijn hebt
    1. Zou ik met de beste mobiel internet kunnen linken naar mijn Airport Extreme (bijvoorbeeld Snel Mobiel Internet Onbeperkt)
    nee
    2. Zou alles goed en snel verlopen op Mobiel Breedband ?(7,2mbps)
    nee
    3. Zijn er hier mensen ontevreden over de Airport Extreme of kan ik beter een ander modem kiezen met mijn doeleinden.?
    ik ben niet ontevreden, maar je zou ook een Belkin N usb stick kunnen gebruiken dan heb je max 300mb, maar ik heb geen problemen met Airport Extreme

Bedankt
    Bob4171

[/b]

Bijdrager
    Nicholas

1. Macbook Pro
    1. Weet ik niet.
    2. Geen ervaring mee
    3. Zeker, de 9400M kan dat zelfs aan.
    4. Sowieso
    5. Ik vind de Logitech Z4 wel goed en niet te duur. Voor surround zou ik voor de Logitech Z5500 gaan. Heb beiden en ben van beiden zeer tevreden.

Airport Extreme
    1. Dit raad ik niet aan.
    2. Hmm, ik weet niet hoe het in Nederland zit, maar in België valt Proximus bv op GPRS als er geen 3G bereik i (wat dikwijls gebeurt) en dan is er niet mee te werken.
    3. Ik ben zeer tevreden over de AE. Enkel het bereik kan beter.

Bijdrager
    Bob4171

Bedankt voor de snelle reacties:)

@ Macboot:
    Dit vind ik wel fijn , ik heb nu namelijk mijn laptop (Celeron 550 , 2GB RAM , x3100) ook aan een 24” scherm liggen.
    En er zit een iSight in de LED Display toch?

@ Madonna:
    Er zit een klein verhaaltje aan vast:
    We zijn namelijk net van 2007 van Analoog + twee telefoonlijnen naar ISDN met een telefoonlijn , en zover ik weet ook maar 1 kabel voor het modem.
    Bovendien zit ik een dorp waar geen glasvezel kan worden aangelegd , dus dit zal niet (weer) meer als 13mb zijn (mijn ervaring)

@Nicholas
    :
    De Z4 , ziet er wel gaaf uit.
    Ik heb vanmiddag met de Bose Companion 2 in me handen gestaan , maar dit komt nog wel.
    Het belangrijkste voor mij is dat ik niet van de GSM signalen erdoor krijg , want dan schrik ik me altijd een puist xD

Inactief
    Anoniem

Ik weet niet of je de LED cinema wel nodig hebt. Het is natuurlijk een leuke gadget, maar je MacBook pro zal dezelfde resolutie hebben aangezien daar een ultiem beeldscherm in ligt:P

De rest: Ik draai alles wat je beschrijft met gemak op mijn 2 ghz alu macbook en dat doet hij goed. (Let niet op mijn signature, die is hier niet op van toepassing)

Al met al is de 17″ MacBook pro echt een pracht machine.

Bijdrager
    Koning Frank
    ”Bob4171″

En er zit een iSight in de LED Display toch?

http://www.apple.com/nl/displays/features.html

Bijdrager
    Bob4171

Bedankt voor de reacties!:D

Zie net via de site van upc (als ik fiber power 90 wil) , niet in mijn regio beschikbar is(??)
    Hoe kan ik erachter komen of ik twee ISDN poorten heb?

Echter word me allemaal Ziggozooi aangeboden bij UPC postcodecheck >.<

Bijdrager
    Ezri Dax

kabel internet is regio gebonden, dus ik kan bijvoorbeeld alleen maar UPC via de kabel hebben en geen Ziggo.

2 aparte telefoonlijnen, dat weet je gauw genoeg, gewoon aan je ouders vragen. Dus geen isdn he, isdn heeft hier niets mee te maken, met isdn krijg je tot 4 of zelfs meer telefoonnummers op 1 fysieke telefoonlijn.

Bijdrager
    Becks

Zonder GSM-“gekraak” erdoor zal wel moeilijk worden. Er bestaan wel speciaal ontwikkelde boxen maar dan beperk je je selectie wel.

Zelf stream ik mijn muziek naar mijn B&W Zeppelin. Prachtig ding. Gepeperd prijskaartje (600 euro) maar voor een muziekliefhebber heb je dat er voor over + je logitec of bose of wat dan ook crasht in doorverkoopprijs, terwijl je een B&W nog voor een zeer schappelijke vergoeding kan doorverkopen.

Bijdrager
    Bob4171

@ Madonna:
    *** , we hebben geen tweede telefoonlijn meer , twee jaar geleden wel.
    Dus nu een kabel , en die draait hier op ADSL van Orange (Tel. + Internet)
    Ideeen? xD

@ Becks:
    De Zeppelin , prachtig ding , heb ‘m een tijdje hier gehad , geleend van een vriend.
    Maarja , 600 euro , voor een speaker alleen al…;)

Bijdrager
    Ezri Dax

Alhoewel verwarrend, wordt er met kabel dus niet adsl bedoeld. Kabel verwijst naar de wijze waar je je televisie signaal binnen krijgt. Tenzij jullie hem via de satteliet krijgen natuurlijk, oh en op die manier kun je trouwens ook een tweede internet lijn krijgen natuurlijk.

Moderator
    Poezenbeest

Wat je aan internet hebt, is Online Breedband ADSL, wat wil zeggen dat je aan de telefoonlijn een splitter of een Livebox hebt hangen. Als je een splitter hebt (klein kastje, op creditcard-formaat, 1 cm dik), dan heb je nog een aparte SpeedTouch-router er aan hangen (donkerblauw kastje met lampjes). Als je een livebox hebt, dan heb je een melk-wit met oranje kastje van ongeveer de grootte van een dik boek.

Je hebt een van deze kastjes nodig, omdat zij het UTP- of ethernet-signaal vanuit je computer vertalen naar een telefoonkabel en terug. Als het signaal eenmaal door dit kastje heen je huis binnen is, dan kan je pas gaan denken aan een AirPort Express of AirPort Extreme. Je kan de AP (AirPort) gewoon met een ehternetkabel aan je router (die SpeedTouch of de Livebox) hangen en dan een draadloos netwerk instellen. Zie het forumonderdeel ‘Internet en netwerken’ voor meer informatie.

Je telefoonsignaal direct in een AP stoppen gaat niet, omdat de AP niet om kan gaan met de signalen op de telefoonlijn.

Bijdrager
    Bob4171

Ok, dus als ik het begrijp.

Wij hebben inderdaad zoon blok van een livebox;)
    Ik heb flink door het internet gescheurd , maar zonder resultaat.
    Uiteindelijk heb ik een aantal sites doorgekrost , waarvan 3 van de 5 zeggen dat ik wel UPC Fiber Power 90 kan krijgen , en de overige twee en de UPC site zelf niet (???)

Ik draai nu via een Orange Livebox op Orange internet (wat op 13mpbs draai) , en draai met Ziggo op Digitale TV.
    Wat jullie zeggen is dat ik gewoon een abbonomentje zoals ‘Ziggo ‘Alles in een Extra’ kan krijgen , niet 90 , maar 50mbps.
    En dit gebeurd via de KabelTV aansluiting die beneden moet worden aangesloten op de hoofdpoort , en die via daar een kabel naar boven moet lopen voor Airport Extreme hookup. ( foto van kabeltv poort

Maar , alles in een pakket van ziggo bevat alles tegelijk , telefoon , tv én internet .
    Terwijl ik alleen 50mbps internet wil , niks anders.
    Ziggo Z3 internet is alleen internet maar gaat maar tot 20mbps , en is dus meer dan de helft minder.

Klopt dit?

Bijdrager
    Bob4171

Iemand?

Inactief
    Anoniem

Nooit aan Ziggo beginnen :?

Bijdrager
    WiBo1953

onzin dus maikel

Bijdrager
    Bob4171

Ok….
    Heb ik even leuk nieuws…. ^__^
    M’n ouders zaten bij Orange/T-Mobile (dat nu online is ) qua mobiel , maar die online heeft stiekem van 10,- per maand naar 20,- per maand verdubbelt , hier hebben wij iets van gezegd , en nu is het contract verscheurd (?) , de t-mobilemeneer zei ‘Mevrouw , ik ga niet met u in discussie’ en gooide toen de hoorn erop.
    Nu zijn m’n ouders zo boos geworden , dat ze Rader hebben gebeld en het hele gesprek van tmobiel hebben laten horen (lang leve de microfoons die telefoon gesprekken kunnen opnemen) en nu hebben zijn weo ok meteen van adsl af van orange
    Oorzaak : (super aso ‘als wij zo worden omgedaan met onze GSM , gooi dan de ****klerezezooi dan ook maar van de Internet van’ aldus mijn moeder.
    Even UPC gebeld , en nog vreemder , die zeggen dat vanaf volgende maand er wél Fiber Poweer kan worden aangelegd in leusden (>????)<))

Maargoed.
    Ziggo slecht?
    Ga toch maar op UPC af.

Bijdrager
    syltheboy
    ”WiBo1953″

onzin dus maikel

Da’s geen onzin want wij zijn overgestapt naar XMS, omdat we met Ziggo om de zoveel tijd onze router en modem moesten resetten. Met XMS hebben we daar geen last meer van, maar dat komt misschien ook doordat we een ander modem hebben gekregen.:wink:

Bijdrager
    Bob4171

Volgensmij moet het zo:

Ik heb gekeken voor Fiber Internet van Tele2 en UPC , en passen allemaal niet helaas.
    Waarom? Omdat dit mijn televisie aanbieders niet zijn!
    Ziggo beheerd hier de Digitale en non digitale TV.
    Dus het is alleen mogelijk om via Ziggo kabelinternet via de kabel te krijgen.

Dus het volgende staat zo:
    Internet & Telefonie via ISDN-> Online (zitten we nog twee maanden aan vast , voorheen 1,5jaar , lang leve de klachtenbrief)
    Televisie -> Ziggo.

Maar , bij ziggo bieden ze alleen 50mb aan ALS JE METEEN TELEVISE EN TELEFOON ERBIJ NEEMT , en dat wil ik dus niet.
    Hoogstens televisie , maar anders niet (omdat we alleen beneden digitaal hebben)
    Als het allemaal niet gaat , doe ik wel alleen Internet Z3 van Ziggo , met 25mb download en 4mb upload

Snap ik het nu?

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.