8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    abbenhui

[opgelost] "op mijn mac" naar de cloud

Vraag: kan ik de locatie van de mappen die “op mijn mac” staan in Mail, wijzigen naar iCloud?

Dan kan ik die opgeslagen berichten ook op andere apparaten lezen.

Een alternatief is extra mappen maken op de mailserver, maar dat wordt een ‘dure’ grap.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door  abbenhui.

Bijdrager
    Shmoo

Je kunt Mail al je bijlages toch laten downloaden in een folder daar waar jij dat wilt?

Maak ergens in iCloud Drive, Dropbox, Google Drive, STACK of waar dan ook een folder aan en laat Mail daar je bijlages downloaden.

Bijdrager
    abbenhui

Het gaat niet om -alleen- de bijlagen.

Ik krijg mails binnen en besluit het bericht te bewaren (in een postbus verzekeringen, bijvoorbeeld die nu “op mijn Mac’ staat).

Daar kan ik de berichten binnen Mail gewoon naar toe slepen. De locatie van die mappen zou ik graag naar de cloud brengen.

Bijdrager
    Shmoo

Wat dacht je dat IMAP doet dan?

Je wilt toch niet zeggen dat je nog steeds in 2018 met POP3 aan het klooien bent of wel dan? 🤞

Bijdrager
    abbenhui

Doe nou ’s vriendelijk; nee, natuurlijk heb ik geen POP3.

Maar zoals in mijn startpost geschreven: Een alternatief is extra mappen maken op de mailserver, maar dat wordt een ‘dure’ grap.

Het gaat om 7, 8 GB aan mails (en ja, die moet ik allemaal bewaren).

Ik zou het fijn vinden wanneer ik gewoon antwoord krijg op mijn oorspronkelijke vraag: Kan ik de locatie van de postbussen “op mijn Mac” wijzigen?

Moderator
    Night

Welke mappen heb je standaard op de mailserver en wat is je opslaglimiet van jouw provider ? Als er 1 is die je niet of nauwelijks gebruikt, zou ik die daarvoor gebruiken en de mails daarheen verplaatsen. Of tóch een extra ‘map’ aanschaffen. Dat is de enige manier.

Alle andere cloud-opties stellen je niet in staat om op andere devices die mails te lezen, maar zouden slechts als backup dienen.

Bijdrager
    abbenhui

Ja, dat is dan waarschijnlijk toch de beste oplossing; ik realiseer me idd dat op een cloud opslaan geen toegang geeft aan iPhone etc.

Dank voor het meedenken.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door  abbenhui.

Bijdrager
    eubank

<p class=”cite”>abbenhui op 26 februari 2018 om 16:13</p>
    Ja, dat is dan waarschijnlijk toch de beste oplossing; ik realiseer me idd dat op een cloud opslaan geen toegang geeft aan iPhone etc.

Dank voor het meedenken.

Het verplaatsen van de postbussen zelf zal niet gaan. Het aanmaken van nieuwe postbussen en het verplaatsen van de berichten naar de nieuw postbussen gaat wel. Zonder te betalen heeft iCloud maximaal 5GB opslag. Je zou enkele postbussen opnieuw aan kunnen maken in je iCloud mailbox en vervolgens je berichten daar naartoe verplaatsen. Je hebt dan ook via je iPhone, of wat voor imap compatible email client dan ook, toegang tot deze mappen. Je zou het ook via gmail kunnen proberen. Daar heb je 15GB opslag.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.