11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Pretletter

Op MacMini werken met image van iMac

Ik vroeg me af of dit gaat lukken:

een image maken van mijn iMac op een externe harddisk. Deze harddisk aansluiten op mijn Mac Mini die op de tv staat aangesloten. De Mac Mini op laten starten van de harddisk en dan vanaf de externe harddisk werken.

Of krijg ik problemen met het beeld?

Alvast bedankt

Moderator
    unSOUND

Dit zou moeten werken, zolang beide machines dezelfde architectuur hebben. Ze moeten dus beide intel zijn, of beide PPC.

Bijdrager
    Pretletter

Zijn allebei Intel.

Maar ik dacht dat de software op de iMac is ingesteld om beeld weer te geven op het iMac scherm en ik misschien dus slecht of geen beeld krijg als ik via de MacMini mijn tv aanstuur. De software (OS X) denkt toch dat de beeld uitvoer naar een iMac scherm gaat, niet voor een extern scherm.

Bijdrager
    Nietzman

Je moet die image wel restoren naar die HD, het daadwerkelijk booten van een imagefile zou Snow Leopard moeten gaan ondersteunen.

Bijdrager
    Pretletter

Het is een bootable image. Ik kan daar nu ook van booten.

Bijdrager
    Nietzman

Het risico nemende dat ik een memo betreffende het wijzigen van de terminologie gemist heb: Not really.

Een image is een dmg, iso of whatnot. Die zijn op zichzelf niet bootable.

Moderator
    unSOUND
    ”Pretletter”

Maar ik dacht dat de software op de iMac is ingesteld om beeld weer te geven op het iMac scherm en ik misschien dus slecht of geen beeld krijg als ik via de MacMini mijn tv aanstuur. De software (OS X) denkt toch dat de beeld uitvoer naar een iMac scherm gaat, niet voor een extern scherm.

Nee hoor, de software denkt helemaal niks. De software bevat informatie over alle hardware die in een Mac kan zitten, dus op het moment dat je het op de mini aanzet, zal het weten dat het nu op een mini draait, en andere instellingen gebruiken.

Bijdrager
    Pretletter
    ”Nietzman”

Het risico nemende dat ik een memo betreffende het wijzigen van de terminologie gemist heb: Not really.

Een image is een dmg, iso of whatnot. Die zijn op zichzelf niet bootable.

Ik bedoel dan denk ik een kopie. Een bootable kopie dus.

Bijdrager
    Nikita
    ”unSOUND”

Dit zou moeten werken, zolang beide machines dezelfde architectuur hebben. Ze moeten dus beide intel zijn, of beide PPC.

Nou, ik zal je wat grappigs vertellen: ik kwam er bij toeval achter, dat ik een Intel Mac mini kon laten opstarten met een image (gemaakt met Superduper) van Leopard op m’n PowerBook G4… Zelfs de partitie-indeling was geen GUID. Wat klopt er hier dan niet? :)

Moderator
    unSOUND

Sommige versies van Leopard zijn volledig Universal, en dan is het geen probleem. Het hangt er dan vooral vanaf wat voor Leopard het is, eentje die bij de machine zat, of een retail versie. Wat betreft de GUID partitie-indeling: Enkel de installer kijkt daar naar, OS X zelf niet bij het opstarten. Het ontbreken daarvan hoeft dus ook geen probleem te zijn.

Bijdrager
    Nikita

De Leopard die op de PowerBook stond, was inderdaad een “retail” versie…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.